• 143.336 films
  • 7.059 series
  • 21.433 seizoenen
  • 481.876 acteurs
  • 286.512 gebruikers
  • 8.232.288 stemmen

Knock-Out: Slechtste Topfilm

zoeken in:

Jorick

• 8775 berichten
  • 2115 stemmen

Doom schreef:

Eigenlijk een belachelijke knock-out, niet lullig bedoeld maar het is niet echt realistisch. Nu zal ineens een Braveheart de slechtste topfilm zijn, terwijl die op plaats 78 staat in de toplijst. Wat is er aan de hand met de films van 79 t/m 250? Zijn die ineens beter geworden?

Veel van de actieve knock-out stemmers hebben gewoon een pik op Braveheart, dat is volgens mij ook al gebleken tijdens de andere knock-outs.

Braveheart verdiend beter dan een finale plek in deze knock-out.

Ik ben het helemaal met je eens, maar het viel wel te verwachten. Braveheart (en bijvoorbeeld The Green Mile en A Beautiful Mind) zijn niet bepaald in trek bij enkele vaste users. Alle drie de films hebben een erg hoog gemiddelde. Ik heb ze overigens ook alle drie een 4 of hoger gegeven, maar ja.. het zijn natuurlijk eigenlijk allemaal stuk voor stuk over het algemeen goede films. Anders komen ze niet in de top-250 voor. Op naar de volgende K-O? Minste filmposter?

Doom

• 8212 berichten
  • 1451 stemmen

The One Ring schreef:

(quote)

Het principe van deze knock-out is nou eenmaal dat de minst populaire film onder de users verkozen wordt tot slechtste film van de top 250. Een flauw spelltje misschien, maar zeer vermakelijk. Maar je moet het niet serieus nemen. Het is niet zo dat als zometeen A Beautiful Mind wint dat ik mijn stem daarvoor ga verlagen en ik ga er van uit dat jij dat bij Braveheart ook niet gaat doen.

En wat Bravehearts' positie in de top 250 betrefd: het zijn blijkbaar niet diegene die tegen Braveheart gestemd hebben die ervoor gezorgt hebben dat die #78 in de top 250 werd.

Vermakelijk zeker, vind het alleen een beetje jammer van Braveheart. Maar je hebt gelijk en ik ga ook zeker niet mijn stem veranderen.

Jammer dat Braveheart gewoon niet zo populair is bij de knock-out stemmers. Erg onterecht.

eRCee (moderator nieuws)

• 10651 berichten
  • 1723 stemmen

7-5

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Zou Braveheart ook geen goede winnaar vinden, BM overigens ook niet, te onbenullig.

Mijn toplijst van slechte/overschatte films

1. Vita e Bella (met stip)

2. Green Mile

3. Meglio Gioventu

4. Before Sunrise

5. Saving Private Ryan

Maikeru

• 1933 berichten
  • 2351 stemmen

Toch maar.

8-5

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4041 stemmen

Mijn top 5 (meer overschat dan echt slecht gaat het hier om):

1. Donnie Darko

2. Lilja 4-ever

3. Ying Xiong

4. Simon

5. Lost in Translation

Maar qua het stemmenaantal klopt dit lijstje niet. Er zijn genoeg films uit de top 250 die ik slechter vind dan Simon, maar Simon wordt meer verafgood dan die andere, wat het irritanter maakt.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Mijn top 5 (meer overschat dan echt slecht gaat het hier om):

1. Donnie Darko

2. Lilja 4-ever

3. Ying Xiong

4. Simon

5. Lost in Translation

Maar qua het stemmenaantal klopt dit lijstje niet. Er zijn genoeg films uit de top 250 die ik slechter vind dan Simon, maar Simon wordt meer verafgood dan die andere, wat het irritanter maakt.

Waarom zou je je irriteren aan het gegeven dat veel mensen hard kunnen lachen en een traantje laten om Simon... ? (Ik bedoel ik geef ook af op Meglio en SPR, maar dat komt omdat ik die films echt niet goed vind, en probeerd dat dan wel inhoudelijk aan te geven/onderbouwen)

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4041 stemmen

Ik heb dat in mijn stem bij de film niet mee laten wegen, Reinbo, maar bij dit spel telt zoiets juist zwaar mee. Overschatte films vind ik vooral films waarover iedereen doet alsof ze helemaal het einde zijn, terwijl ik dat zelf wel mee vind vallen. Iedereen doet haast alsof Donnie Darko en Simon goden zijn en daar ben ik het niet mee eens. Een film als In the Mouth of Madness die recent nog in de top 250 stond vind ik ook niks, maar daar roept ook niet iedereen in elk topic dat hij helemaal geweldig is. Dus vind ik die film meer slecht dan overschat.

Ik hoop dat ik te volgen ben.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Volgens mij vind je ze juist meer overschat dan slecht...

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4041 stemmen

Ehm... dat zeg ik toch ook. Of sla ik nu complete wartaal uit?

De 5 hierboven vind ik dus overschat (en in de gevallen van nummer 1, 2, 3 en 5 ook gewoon slecht overigens; Simon kan er mee door).

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

8-6

Als 'slechtste' topfilm scoort alleen Gladiator nog hoger bij mij, maar Braveheart is ook een waardige kandidaat .

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4041 stemmen

Jij houd niet zo van historische spektakelfilms, of wel?

dutchtuga

• 16930 berichten
  • 4069 stemmen

9-6

Jorick

• 8775 berichten
  • 2115 stemmen

Gladiator.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Ik denk dat ik niet zo van Tom Hanks hou

Wanneer ik een top-3 van de, voor mij, slechtste topfilms maak, kom ik uit bij

1. Green Mile

2. Saving Private Ryan

3. Forrest Gump.

Voor wanneer een knock-out van de slechtste top-acteur

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

The One Ring schreef:

Jij houd niet zo van historische spektakelfilms, of wel?

Jawel, maar niet van zogenaamd historische films in de Hollywoodbenadering. Stomvervelend, ongeloofwaardig en oversentimenteel.

Jorick

• 8775 berichten
  • 2115 stemmen

Mijn lijstje:

Donnie Darko

Amelie

Terminator 2

Brazil

The Graduate

Geen slechte films, maar in mijn ogen wel overschat.

Ik heb alle 5 de films 3* gegeven, dus het valt mee.

mikey

• 26515 berichten
  • 4435 stemmen

In ieder geval Saw en Requiem for a dream

FisherKing

• 18697 berichten
  • 0 stemmen

9-7

Onderhond

• 85699 berichten
  • 10265 stemmen

Braveheart zou de perfecte winnaar zijn! Ongelofelijk melig episch prullewerkje. A Beautiful Mind is ook niet veel, maar doet toch onder voor de crap die Braveheart is.

Al had er natuurlijk een LOTR moeten winnen. Persoonlijke favoriet was 12 Angry Men.

ROOSKY

• 29916 berichten
  • 5994 stemmen

10-7

dutchtuga

• 16930 berichten
  • 4069 stemmen

Persoonlijke favoriet was Shawshank Redemption. Geen flauw idee eigenlijk hoe ver die is gekomen.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Onderhond schreef:

Braveheart zou de perfecte winnaar zijn! Ongelofelijk melig episch prullewerkje. A Beautiful Mind is ook niet veel, maar doet toch onder voor de crap die Braveheart is.

Al had er natuurlijk een LOTR moeten winnen. Persoonlijke favoriet was 12 Angry Men.

Jij hebt natuurlijk het voordeel dat je waarschijnlijk méér dan 70 % van de top 250 overgewaardeerd vindt

De knock-out kon voor jou eigenlijk niet mislukken

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4041 stemmen

dutchtuga schreef:

Persoonlijke favoriet was Shawshank Redemption. Geen flauw idee eigenlijk hoe ver die is gekomen.

In de derde ronde vloog hij eruit tegen Papillon.

En Onderhond, ik had verwacht dat Barry Lyndon jou favoriet zou zijn

eRCee (moderator nieuws)

• 10651 berichten
  • 1723 stemmen

Jammer dat er geen enkel gangster-film echt ver is gekomen. Als genre zeker mijn favoriet voor deze knock-out.

Onderhond

• 85699 berichten
  • 10265 stemmen

Barry Lyndon staat ook hoog ja, 12 Angry Men vond ik nog erger. Staat ook hoger in de top

KrisV: meer dan 70% ? Niet onderschatten hé

Macmanus

• 13577 berichten
  • 3451 stemmen

10-8

aegron

• 4030 berichten
  • 928 stemmen

11-8

AHWA

• 16915 berichten
  • 0 stemmen

11-9

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

11-10 Braveheart

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.