- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Slechtste Topfilm
Knock-Out: Slechtste Topfilm
Jorick
-
- 8775 berichten
- 2222 stemmen
Eigenlijk een belachelijke knock-out, niet lullig bedoeld maar het is niet echt realistisch. Nu zal ineens een Braveheart de slechtste topfilm zijn, terwijl die op plaats 78 staat in de toplijst. Wat is er aan de hand met de films van 79 t/m 250? Zijn die ineens beter geworden?
Veel van de actieve knock-out stemmers hebben gewoon een pik op Braveheart, dat is volgens mij ook al gebleken tijdens de andere knock-outs.
Braveheart verdiend beter dan een finale plek in deze knock-out.
Ik ben het helemaal met je eens, maar het viel wel te verwachten. Braveheart (en bijvoorbeeld The Green Mile en A Beautiful Mind) zijn niet bepaald in trek bij enkele vaste users. Alle drie de films hebben een erg hoog gemiddelde. Ik heb ze overigens ook alle drie een 4 of hoger gegeven, maar ja.. het zijn natuurlijk eigenlijk allemaal stuk voor stuk over het algemeen goede films. Anders komen ze niet in de top-250 voor. Op naar de volgende K-O? Minste filmposter?
Doom
-
- 8212 berichten
- 1505 stemmen
Het principe van deze knock-out is nou eenmaal dat de minst populaire film onder de users verkozen wordt tot slechtste film van de top 250. Een flauw spelltje misschien, maar zeer vermakelijk. Maar je moet het niet serieus nemen. Het is niet zo dat als zometeen A Beautiful Mind wint dat ik mijn stem daarvoor ga verlagen en ik ga er van uit dat jij dat bij Braveheart ook niet gaat doen.
En wat Bravehearts' positie in de top 250 betrefd: het zijn blijkbaar niet diegene die tegen Braveheart gestemd hebben die ervoor gezorgt hebben dat die #78 in de top 250 werd.
Vermakelijk zeker, vind het alleen een beetje jammer van Braveheart. Maar je hebt gelijk en ik ga ook zeker niet mijn stem veranderen.
Jammer dat Braveheart gewoon niet zo populair is bij de knock-out stemmers. Erg onterecht.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Zou Braveheart ook geen goede winnaar vinden, BM overigens ook niet, te onbenullig.
Mijn toplijst van slechte/overschatte films
1. Vita e Bella (met stip)
2. Green Mile
3. Meglio Gioventu
4. Before Sunrise
5. Saving Private Ryan
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Mijn top 5 (meer overschat dan echt slecht gaat het hier om):
1. Donnie Darko
2. Lilja 4-ever
3. Ying Xiong
4. Simon
5. Lost in Translation
Maar qua het stemmenaantal klopt dit lijstje niet. Er zijn genoeg films uit de top 250 die ik slechter vind dan Simon, maar Simon wordt meer verafgood dan die andere, wat het irritanter maakt.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Mijn top 5 (meer overschat dan echt slecht gaat het hier om):
1. Donnie Darko
2. Lilja 4-ever
3. Ying Xiong
4. Simon
5. Lost in Translation
Maar qua het stemmenaantal klopt dit lijstje niet. Er zijn genoeg films uit de top 250 die ik slechter vind dan Simon, maar Simon wordt meer verafgood dan die andere, wat het irritanter maakt.
Waarom zou je je irriteren aan het gegeven dat veel mensen hard kunnen lachen en een traantje laten om Simon... ? (Ik bedoel ik geef ook af op Meglio en SPR, maar dat komt omdat ik die films echt niet goed vind, en probeerd dat dan wel inhoudelijk aan te geven/onderbouwen)
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik heb dat in mijn stem bij de film niet mee laten wegen, Reinbo, maar bij dit spel telt zoiets juist zwaar mee. Overschatte films vind ik vooral films waarover iedereen doet alsof ze helemaal het einde zijn, terwijl ik dat zelf wel mee vind vallen. Iedereen doet haast alsof Donnie Darko en Simon goden zijn en daar ben ik het niet mee eens. Een film als In the Mouth of Madness die recent nog in de top 250 stond vind ik ook niks, maar daar roept ook niet iedereen in elk topic dat hij helemaal geweldig is. Dus vind ik die film meer slecht dan overschat.
Ik hoop dat ik te volgen ben.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij vind je ze juist meer overschat dan slecht...
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ehm... dat zeg ik toch ook. Of sla ik nu complete wartaal uit?
De 5 hierboven vind ik dus overschat (en in de gevallen van nummer 1, 2, 3 en 5 ook gewoon slecht overigens; Simon kan er mee door).
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
8-6
Als 'slechtste' topfilm scoort alleen Gladiator nog hoger bij mij, maar Braveheart is ook een waardige kandidaat .
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Jij houd niet zo van historische spektakelfilms, of wel?
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Ik denk dat ik niet zo van Tom Hanks hou
Wanneer ik een top-3 van de, voor mij, slechtste topfilms maak, kom ik uit bij
1. Green Mile
2. Saving Private Ryan
3. Forrest Gump.
Voor wanneer een knock-out van de slechtste top-acteur
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Jij houd niet zo van historische spektakelfilms, of wel?
Jawel, maar niet van zogenaamd historische films in de Hollywoodbenadering. Stomvervelend, ongeloofwaardig en oversentimenteel.
Jorick
-
- 8775 berichten
- 2222 stemmen
Mijn lijstje:
Donnie Darko
Amelie
Terminator 2
Brazil
The Graduate
Geen slechte films, maar in mijn ogen wel overschat.
Ik heb alle 5 de films 3* gegeven, dus het valt mee.
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
In ieder geval Saw en Requiem for a dream
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
Braveheart zou de perfecte winnaar zijn! Ongelofelijk melig episch prullewerkje. A Beautiful Mind is ook niet veel, maar doet toch onder voor de crap die Braveheart is.
Al had er natuurlijk een LOTR moeten winnen. Persoonlijke favoriet was 12 Angry Men.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4100 stemmen
Persoonlijke favoriet was Shawshank Redemption. Geen flauw idee eigenlijk hoe ver die is gekomen.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Braveheart zou de perfecte winnaar zijn! Ongelofelijk melig episch prullewerkje. A Beautiful Mind is ook niet veel, maar doet toch onder voor de crap die Braveheart is.
Al had er natuurlijk een LOTR moeten winnen. Persoonlijke favoriet was 12 Angry Men.
Jij hebt natuurlijk het voordeel dat je waarschijnlijk méér dan 70 % van de top 250 overgewaardeerd vindt
De knock-out kon voor jou eigenlijk niet mislukken
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Persoonlijke favoriet was Shawshank Redemption. Geen flauw idee eigenlijk hoe ver die is gekomen.
In de derde ronde vloog hij eruit tegen Papillon.
En Onderhond, ik had verwacht dat Barry Lyndon jou favoriet zou zijn
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Jammer dat er geen enkel gangster-film echt ver is gekomen. Als genre zeker mijn favoriet voor deze knock-out.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
Barry Lyndon staat ook hoog ja, 12 Angry Men vond ik nog erger. Staat ook hoger in de top
KrisV: meer dan 70% ? Niet onderschatten hé