• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.969 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.990 gebruikers
  • 9.371.038 stemmen

Knock Out - FANTASY

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bij een ronde waar twee LOTR's tegenover elkaar staan kan ik dus niet stemmen. Even geduld dan maar.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

3-9

aegron

• 4030 berichten
  • 1265 stemmen

3-10

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7938 stemmen

4-10

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Ooit zullen ze vast erg fantasievol geweest zijn. In lang vervlogen tijden. Nu zijn het enkel uitgemolken clichés.

Even voor de duidelijkheid: neem je deze knock outs nou wel of niet serieus? Ik kan je namelijk niet meer bijhouden.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

4-11 Yawn!

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12837 stemmen

Neem het in die mate serieus dat een halve finale als deze toch een duidelijke indicatie geeft van wat "men" goeie fantasy vindt.

En in die zin vind ik het erg opmerkelijk dat er in de 4 films die overblijven amper nog een half fris en origineel idee zit. Vooral in een genre dat fantasievol en -stimulerend heet te zijn is dat ironisch.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Dwergen, elven, hobbits en konijnen die voorkomen dat er vliegtuigmotoren op je hoofd vallen worden vooralsnog gezien als fantasie Dat er misschien fantasierijkere films zijn doet daar niks aan af.

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Onderhond schreef:

Neem het in die mate serieus dat een halve finale als deze toch een duidelijke indicatie geeft van wat "men" goeie fantasy vindt.

Zonder er verder iets mee te bedoelen: jij weet toch allang (en wij ook) dat jij een hele andere filmsmaak hebt dan die "men" ?

Daarom begrijp ik niet dat je telkens doet alsof je dit nu pas ontdekt.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Onderhond schreef:

Ooit zullen ze vast erg fantasievol geweest zijn. In lang vervlogen tijden. Nu zijn het enkel uitgemolken clichés.

Dus jij beschuldigt die films ervan vol met clichés te zitten, omdat de fantasievolle elementen door andere films tot clichés zijn gemaakt. Beetje raar, vind je niet? Dan kan namelijk elke film, ook degene die jij zo ontzettend mooi vindt, het noodlot wel vrezen als een paar andere films dingen gaan kopiëren waardoor het clichés worden.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

4-12

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

2. Donnie Darko (2001) - Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)

0-1

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

0-2 Ik vind Donnie Darko overigens de minst fantasievolle film van deze 4. En ook de minst leuke.

bebdn

• 1884 berichten
  • 1148 stemmen

0-3

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

0-4

Art

• 13507 berichten
  • 3659 stemmen

1-4 Donnie Darko

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12837 stemmen

Dan kan namelijk elke film, ook degene die jij zo ontzettend mooi vindt, het noodlot wel vrezen als een paar andere films dingen gaan kopiëren waardoor het clichés worden.

. Ik heb daar verder ook niet de minste moeite mee om dat te aanvaarden. Gebeurt regelmatig.

Zonder er verder iets mee te bedoelen: jij weet toch allang (en wij ook) dat jij een hele andere filmsmaak hebt dan die "men" ?

Daarom begrijp ik niet dat je telkens doet alsof je dit nu pas ontdekt.

Het gaat me niet om "mijn smaak" vs "hun smaak", wel over het appeal van fantasy. En daar werd ik me laatst (na het kijken van Grimm en Corpse Bride) pas echt bewust van. De meesten gaan voor films die voor hen vertrouwder aanvoelen dan een docu over het dagelijkse leven in Papua New-Guinea. Ik heb fantasy altijd als een genre gezien dat nieuwe, avontuurlijke dingen bracht, maar blijkbaar heeft met liever een vertrouwde alternatieve wereld. Ik vind dat apart.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

2-4

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

3-4

Duidelijk lijkt me, Donnie Darko!

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Onderhond schreef:

Ik heb fantasy altijd als een genre gezien dat nieuwe, avontuurlijke dingen bracht, maar blijkbaar heeft met liever een vertrouwde alternatieve wereld. Ik vind dat apart.

Vertrouwd en alternatief. Die combinatie begrijp ik niet helemaal.

Is Middle Earth bijv. zo'n vertrouwde alternatieve wereld?

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12837 stemmen

Ja Elfjes, tovenaars, trollen, dwergen ... uiteraard geen realiteit maar iedereen weet wel wat ze zijn. Bij tovenaars (en nee, niet de MMuser) denkt iedereen toch aan een alternatieve Sint ? Zo'n ouwe vent met een punthoed, lange witte baard en een staf. Elfjes hebben lange oren en leven in een stadje in een bos dat niet zomaar te bereiken is. Dwergen zijn van die kleine brede kereltjes die in mijnen leven ... allemaal niks nieuws, niks waar ik voor het zien van de film nog niet van gehoord had.

Alternatief, zeker, vertrouwd, ook.

V

• 8369 berichten
  • 3363 stemmen

4-4

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

5-4

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

5-5

aegron

• 4030 berichten
  • 1265 stemmen

6-5

Jorick

• 8776 berichten
  • 2335 stemmen

6-6

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

7-6

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

7-7

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

8-7 Donnie Darko

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12837 stemmen

8-8

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.