- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: overleden acteurs
Knock-out: overleden acteurs
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
9-1 James Stewart
Hoewel een pijnlijke keuze aangezien Humphrey Bogart nou niet bepaald veel onderdoet.
Leno
-
- 5897 berichten
- 4262 stemmen
Ik heb nooit een film van Bogart gezien dus ik stem niet, maar Stewart is the man!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Bogart wint van Sellers?
Stewart wint van Brando?
't lijkt wel een aflevering van The Twillight Zone......
9-2 Bogart (wat ziet iedereen toch in die oersaaie en oer degelijke Stewart )
starbright boy (moderator films)
-
- 21592 berichten
- 4574 stemmen
Leuk dat ik een van mijn favoriete acteurs heb doen winnen.
SuperSideSwipe
-
- 4463 berichten
- 2877 stemmen
10-5
Ben niet geheel te spreken over deze uitkomst
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Jammer dat ik de finale gemist heb. Bogart vond ik een betere winnaar of natuurlijk Sellers. Ik moet nodig eens iets meer van Stewart gaan kijken. Winchester '73 was niet indrukwekkend genoeg. Maar verder vond ik het spel wel leuk verlopen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Bogart wint van Sellers?
Stewart wint van Brando?
't lijkt wel een aflevering van The Twillight Zone......
9-2 Bogart (wat ziet iedereen toch in die oersaaie en oer degelijke Stewart )
Teleurstellende finale, telleurstellende winnaar.
Art
-
- 13507 berichten
- 3568 stemmen
Ik had ook graag Marlon Brando zien winnen Maar James Stewart is ook zeker geen verkeerde winnaar.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Jawel, Brando, Sellers, Van Cleef, Mastrianni, Grace, Bogart zijn allen veel boeiender.
Hannibal
-
- 9125 berichten
- 3081 stemmen
Leuke finale, al had ik liever Bogart zien winnen natuurlijk.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Jimmie Stewart gewonnen, da's een winnaar waar ik mee kan leven. Al had ik graag een andere winnaar willen zien.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Leuke knock-out, met een verrassende, maar zeker geen slechte winnaar.
Ere wie ere toekomt, Jimmy Stewart is een van de weinige acteurs die met verve rollen speelde in drama's, komedies, thrillers, bio-pics, en westerns. Hij had geluk dat hij gevraagd werd voor verschillende soorten films, wellicht te danken aan zijn "gewone", maar ook zijn "kwajongens-" en "jeugdige" uitstraling. Degelijk maar betrouwbaar.
Humphrey Bogart's verhaal is weer geheel anders. De "bad guy". Gangster-rollen. Zijn pech is dat er te veel andere acteurs waren die voorrang kregen als "hoofdrolspeler". Pas toen hij de 40 gepasseerd was (the Maltese Falcon) brak hij echt door. Gangster werd detective werd 'good guy'. Pas veel later 9eind jaren 40, jaren 50) kreeg hij de wat meer "interessante rollen". Het is jammer dat hij toen overleed, want ik ben er van overtuigd dat we nog wel een aantal meesterwerkjes hadden kunnen verwachten.
Marlon Brando, seksgod-typering in A Streetcar Named Desire en The Wild One. Fameuze rollen in On the Waterfront, Godfather en Apocalypse Now. En dan houdt het toch wel op.
Peter Sellers is m.n. bekend als Inspector Clouseau. Daarnaast natuurlijk Dr. Strangelove (hulde). Maar het waren altijd toch de kluchtige typetjes. Pas in Being There liet hij zien dat hij meer in z'n mars had dan de eeuwige joker.
Cary Grant kreeg ook altijd dezelfde soort rollen. De knappe man in screwballs en voornamelijk grappige thrillers. Groot acteur, maar jammer van die typering in aangeboden rollen.
En dat Grace Kelly als sterkste actrice uit de bus komt, is mij geheel onduidelijk. Bergman en Davis draaien zich om in hun graven.
Ach, cinema heeft heel wat grootheden voortgebracht. Understatement van de dag: het zijn allemaal winnaars.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
En dat Grace Kelly als sterkste actrice uit de bus komt, is mij geheel onduidelijk. Bergman en Davis draaien zich om in hun graven.
Audrey Hepburn is mijn favoriet waar het de vrouwen betreft. Of wat dacht je van Marlene Dietrich?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Marlene Dietrich vind ik zelf een heel irritante verschijnen. Ik ben al geïrriteerd als ik haar zie. Dan toch maar Bergman of Kelly.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ze is misschien een irritante verschijning maar ze is wel goed.
Maar Audrey blijft mijn favoriet!