- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad? Ik zie het nu pas (kijk altijd in mijn updates, zelden forum).
Ik had het ook nog niet gezien. Kijk toevallig sinds gisteren niet meer in 'mijn updates', maar algemene updates en toen zag ik hem inderdaad ook staan. Er is trouwens wel over gepraat, maar nooit specifiek aangegeven dat er ook eentje zou starten.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Inderdaad? Ik zie het nu pas (kijk altijd in mijn updates, zelden forum).
Ik ook. Misschien toch wel handig om daar meer gebruik van te maken. Neemt niet weg dat iemand het voortaan even meld in het vervolg. Is niet de 1e keer dat ik een beginnende KO heb gemist.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Sorry, zal de volgende keer rekening houden met die paar sukkels die Mijn Updates gebruiken en niet de gewone Updates. 
In ieder geval: Film >> Filmgames >> Knock-out Top250 (geen stemverplichting -2011)
Number23
-
- 8638 berichten
- 5685 stemmen
Krijg net een heldere ingeving 
Er is altijd extreem veel discussie als er weer eens een genre-KO wordt voorbereid. Zoals bij de Komedie-KO bijvoorbeeld.
Nu heb ik een soort van idee om het aantal discussies, ruzies en massa-verbale-veldslagen te vermijden. Of te verminderen in ieder geval 
Bijna alle films op MM hebben 2 genres, de pure genre-films uitgezonderd natuurlijk. Als we nou de volgende keer als er een KO op komst is, de films gewoon indelen in genres als:
Misdaaddrama's
Actiethrillers
Romantische komedies
Sci-Fi-thriller
Horrorkomedie enz..............
Volgens mij bespaart dat een hoop gelul en boze reacties over t feit dat Pulp Fiction eigenlijk geen komedie is en dan American Beauty gewoon een drama etc....
Wat vinden jullie???
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Je bedoelt dat we voor iedere genrecombinatie een aparte knock-out houden? Lijkt me wat te langdradig en omslachtig.
Die genrediscussies horen er wat mij betreft ook gewoon een beetje bij.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31155 berichten
- 5452 stemmen
Wat is een forum zonder discussies 
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Ik had trouwens ook nog een idee over een eventuele Knock-Out. Betreffende het visuele aspect van een film. De Knock-Out zal dus gaan over wat visueel de mooiste film is. Als jullie dit goed vinden...?
Number23
-
- 8638 berichten
- 5685 stemmen
Okay onthoud het voor de toekomst. Voor als de KO-redenen schaarser worden 
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Nu loopt de knock-out top 250 zonder stemverplichting wel heel ver voor. Daar zijn ze bijna door de eerste ronde heen, terwijl de andere ergens rond de 46ste(?) battle is.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Mag je doen, maar dan kopieer ik 'm weer en laat ik die stemverplichting weg.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Maar wel met stemverplichting.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
Soms kun je stemmen met vrij veel zekerheid zonder dat je de film gezien hebt. Je hebt bijvoorbeeld de trailer, posters, meer werk van de regisseur/acteur en natuurlijk een eigen waardering van de tegenstander.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Omdat het de snelheid uit de KO's haalt.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik blijf er ook voor om de genreknock-outs vrij van stemverplichting te houden. Die verplichting vind ik meer iets voor specifieke knock-outs.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Soms kun je stemmen met vrij veel zekerheid zonder dat je de film gezien hebt.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
Dat klopt, ik had het ook alleen over mijzelf. Hoewel deze redenatie waarschijnlijk vaak geldt voor de gebruikers die al een tijdje meedoen met deze Knock-Outs.
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Ik ben er voorstander van pas te stemmen wanneer je beide films hebt gezien, maar om het voor iedere willekeurige KO verplicht te stellen gaat me te ver.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Lijkt mij, na het debacle dat de komedie KO was, weer eens tijd om de horror regisseur KO een nieuwe editie te geven, voer voor de liefhebber! Ditmaal wel met regel dat minstens 50% van het werk van de regisseur horror als een van de genre-aanduidingen heeft, om discussie omtrent wel of geen horror regisseur te vermijden. Geen Kubricks en Hitchcocks dus, maar ook geen Sam Raimi of Peter Jackson, hoe bepalend ze ook zijn geweest voor het genre.
Ik maak een beginnetje met 20 namen. Uiteindelijk zouden we de 256 namen wel moeten kunnen halen.
John Carpenter
George A. Romero
Wes Craven
Pascal Laugier
Dario Argento
Mario Bava
Lamberto Bava
Brian Yuzna
Stuart Gordon
Jörg Buttgereit
Tobe Hooper
Clive Barker
Herschell Gordon Lewis
Paco Plaza
Jaume Balaguero
Oren Peli
Steve Miner
Lucio Fulci
Eduardo Sánchez
Fabrice Du Welz
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Damn, dat is wel hard
Geen Raimi...
Nouja, ik ga even graven!
Number23
-
- 8638 berichten
- 5685 stemmen
Nogal, ik zou ook gelijk Raimi noemen 
Is de 256 echt te halen denk je dutchtuga??
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Makkelijk. Moet de regisseur trouwens een minimum aantal (horror)films achter z'n naam hebben?
Lloyd Kaufman
Yoshihiro Nishimura
Ti West
Rob Zombie
John Gulager
Adrián García Bogliano
Andrea Bianchi
Stuart Gordon
Greg Lamberson
Bruno Mattei
Michael Spierig
Banjong Pisanthanakun en Parkpoom Wongpoom
Frank Henenlotter
Eli Roth
Olaf Ittenbach
Jake West
Maurice Devereaux
Anders Jacobsson
Marcus Nispel
Paween Purikitpanya
Adam Green
Alexandre Aja
Joel M. Reed
Jee-woon Kim
Jon Knautz
Noboru Iguchi
Jean Rollin
Fred Dekker
Adam Gierasch
Amando de Ossorio
Christophe Gans
Robert Hiltzik
Jay Lee
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Hmm denk dat het wel wenselijk is dat we geen eendagsvliegen selecteren. Regisseurs met maar 1 titel achter hun naam enzo. Minimum van 3, of 2?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Doe maar 2 dan, om een beetje de beginnende en/of vergeten regisseurs te betrekken. Is een heerlijke manier om tips op te doen iig.
Mag ik nog even verder gaan met de lijst of moet ik me even inhouden
?
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4619 stemmen
Antonio Margheretti
Umberto Lenzi
Jesus Franco
Michele Soavi
Ruggero Deodato
Renato Polselli
Sergio Martino
Aldo Lado
Joe d'Amato
Roger Corman
Terrence Fisher
Tod Browning
Bill Lustig
Victor Salva
David Cronenberg
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Doe maar 2 dan, om een beetje de beginnende en/of vergeten regisseurs te betrekken. Is een heerlijke manier om tips op te doen iig.
Mag ik nog even verder gaan met de lijst of moet ik me even inhouden
?
Oké. Houd je zeker niet in. We moeten aan de 256 komen 
Let wel op dat 50% horror moet zijn. Volgens mij heeft yeyo wat namen die daar niet aan voldoen.