• 16.004 nieuwsartikelen
  • 179.051 films
  • 12.277 series
  • 34.096 seizoenen
  • 649.343 acteurs
  • 199.288 gebruikers
  • 9.391.103 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

2 bekende films (zeg meer dan 50 stemmen) lijkt me wel een minimum

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Voila, dan heb ik twee kandidaten voor je

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

Wouters schreef:

- Raoul Walsh.

Als die eruit gaat doe ik niet eens mee met deze KO...

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Ik zou niet weten waarom mensen niet gewoon kunnen stemmen als ze Reconstruction leuk vinden. Is een film met een stevige eigen stempel die doorgetrokken wordt in z'n andere films.

Als er dan toch een grens komt zou ik die vooral op 40 stemmen leggen. Zo'n Tony Todd mag dan meer stemmen halen maar gezien de stemmers lijkt me dat een veel minder geschikte kandidaat.

NKyou

• 3081 berichten
  • 747 stemmen

Dan vallen Ishikawa en Boe dus buiten de boot en dat zou zonde zijn. Er staan (waarschijnlijk) genoeg regisseurs in met veel minder (fanatieke) aanhang.

Yamada is inderdaad een beetje te onbekend.

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

aangezien Boe pas net begonnen is lijkt me dat 1 film bij hem wel voldoende is. 40 stemmen is ook prima, zei ook :"zeg meer dan 50 stemmen"

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

Raoul walsh mag gezien het "2 films, minimaal 40 stemmen criterium" idd meedoen.

- Bob Fosse

- Warren Beatty

- Yamada

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Onderhond schreef:

Ik zou niet weten waarom mensen niet gewoon kunnen stemmen als ze Reconstruction leuk vinden. Is een film met een stevige eigen stempel die doorgetrokken wordt in z'n andere films.

Dat mogen ze van mij ook zeker doen maar mijn punt was dat Boe eigenlijk, door de meeste, wordt gewaardeerd door die ene film. En dan zouden alle regisseurs met een goede film, denk aan Gen Sekiguchi bijvoorbeeld (zal geen Richard Kelly noemen ), mee mogen doen. Daarom vind ik dat voorstel van Wouters, 2 films met minstens 50 stemmen, geeneens zo'n gek idee

NKyou

• 3081 berichten
  • 747 stemmen

Wat vinden jullie ervan om Mervyn LeRoy te schrappen?

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

geen bezwaar

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Wouters schreef:

aangezien Boe pas net begonnen is lijkt me dat 1 film bij hem wel voldoende is.

Dan ga je voor één regisseur een uitzondering maken die trouwens kant noch wal raakt

Edit: Ik ben oprecht nieuwsgierig naar het werk van Boe

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Ik ben er op zich niet tegen om de regisseurs die met een film vertegenwoordigd zijn in de Top250 mee te laten doen.

Boe is inderdaad alleen echt bekend van Reconstruction maar heeft met Allegro toch een film die een torenhoog gemiddelde heeft en een hoop bekende stemmers. Een regisseur die ik 2 keer beloond heb met 5*, één top 10 notering en die genoeg fans heeft. Ik zal het in ieder geval missen.

Maar Ishikawa vind ik echt een must (heeft eigenlijk gewoon geluk dat een hoop onbekenden op de film gestemd hebben omdat die zo hoog in de top recent kwam).

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Onderhond schreef:

Ik ben er op zich niet tegen om de regisseurs die met een film vertegenwoordigd zijn in de Top250 mee te laten doen.

Dit vind ik een uitstekend ideel!

NKyou

• 3081 berichten
  • 747 stemmen

Zitten die er niet allemaal zo'n beetje al in?

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Ishikawa is inderdaad een must. Ook alleen al zo een beetje omdat de beste man buiten Moviemeter volgens mij geen grote schare fans heeft Of dat moet met zijn Su-Ki-Da veranderd zijn natuurlijk. Maar ik denk dat hij hier op MM zeker genoeg bewonderaars heeft om waardig mee te kunnen doen.

En is Harmony Korine al genoemd ?

NKyou

• 3081 berichten
  • 747 stemmen

Meer dan waardig waarschijnlijk, zal wel weer voor een hoop gezeur zorgen.

Ook alleen al zo een beetje omdat de beste man buiten Moviemeter volgens mij geen grote schare fans heeft

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

Art schreef:

(quote)

Dan ga je voor één regisseur een uitzondering maken die trouwens kant noch wal raakt

Edit: Ik ben oprecht nieuwsgierig naar het werk van Boe

Hij is pas 4 jaar aan het regisseren, dus voor beginnende veelbelovende regisseurs kan je daar een uitzondering maken op het 'minimaal 2 films criterium'. Lijkt me kant en wal te raken.

Maar met het '1 film in de top 250' is dat sowieso al opgelost.

NKyou

• 3081 berichten
  • 747 stemmen

Kandidaten:

Eruit:

- Bob Fosse.

- Warren Beatty

- Mervyn LeRoy

- Costa-Gavras

- Hal Ashby

- Shohei Imamura

Erin:

- Christoffer Boe

- Hiroshi Ishikawa

- Zack Snyder

- Todd Field

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Hal Ashby blijft er lekker in!

NKyou

• 3081 berichten
  • 747 stemmen

Prima, het was maar een snel lijstje van regisseurs waarvan ik dacht dat ze wel konden worden gemist.

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4555 stemmen

NKyou schreef:

Kandidaten:

Eruit:

- Mervyn LeRoy

- Shohei Imamura

Helemaal niet akkoord hier

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Nu ga ik heel lastig doen, maar als er voor Boe een uitzondering gemaakt wordt wil ik ook graag een uitzondering voor Charles Laughton. De man heeft in zijn hele leven maar een film geregiseert, maar die film (The Night of the hunter) is wel een unicum gebleken in de filmwereld en straalt een bijzondere visie uit. Hij staat ook in de top 250.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

Mervyn LeRoy hoort er zeker in. I Am A Fugitive From A Chain Gang hoort zeker bij de beste Amerikaanse films allertijden.

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Waarom moet hal ashby eruit?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

mikey schreef:

Waarom moet hal ashby eruit?

Die gaat er niet uit

NKyou

• 3081 berichten
  • 747 stemmen

Zijn slechts suggesties. Blijkbaar blijven ze er allemaal in, behalve Costa-Gavras (tot nu toe nog geen bezwaar).

Maar goed, het is gemakkelijk om regisseurs erin te laten staan. Moeilijker om ze eruit te halen. Kom op met suggesties aub.

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

Erg moeilijk, elke regisseur heeft wel wat fans, moeten er eigenlijk regisseurs uit om het spel vlot te laten verlopen of maakt het niet uit?

In het tweede geval zie ik het probleem niet in en zouden we gewoon vanavond nog moeten kunnen beginnen.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

J.S. schreef:

Erg moeilijk, elke regisseur heeft wel wat fans, moeten er eigenlijk regisseurs uit om het spel vlot te laten verlopen of maakt het niet uit?

Ze moeten eruit om de knock-out speelbaar te maken. We hebben 256 regisseurs nodig om ze goed tegen elkaar uit te loten.

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

En hoeveel staan er nu in?

NKyou

• 3081 berichten
  • 747 stemmen

Alle van vorig jaar, dus 256 neem ik aan. Daar 'moeten' er 4 uit zodat deze erbij kunnen:

- Christoffer Boe

- Hiroshi Ishikawa

- Zack Snyder

- Todd Field

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.