• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.035 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.063 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.629 stemmen

Wat hoort niet in het rijtje van 4 films thuis?

zoeken in:

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4038 stemmen

The General valt als enige onder het genre oorlog/komedie?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Querelle schreef:

oke, the general is als enige geen anti-oorlogs film?

Juist

Nog een toelichting:

Schindler's List, Paths of Glory en Apocalypse Now zijn gewoon overduidelijke anti-oorlogsfilms. Maar in The General wordt de hoofdpersoon vernedert alleen maar omdat hij niet bij het leger gaat. Hij wordt pas als held gepresenteerd als hij een goede oorlogsprestatie levert. Klinkt eerder pro-oorlog dan anti-oorlog, al moet je bij die film er niet zo zwaar aan tillen.

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Oke, interessant, staat nog steeds op mijn lijstje om te bekijken.

volgende:

Fanny och Alexander

les Quatre cents coups

la gloire de mon pere

to kill a mockingbird

een makkelijke denk ik.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Les Quatre cents coups wordt niet verteld vanuit het perspectief van een klein kind?

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

In To Kill a Mockingbird is de hoofdpersoon een meisje, in plaats van een jongen.

Of wellicht: in Les Quatre Cents Coups heeft de hoofdpersoon amper een band met zijn vader; in de andere drie films bewondert de hoofdpersoon zijn/haar vader zeer.

Of een weer andere mogelijkheid: in Les Quatre Cents Coups is de hoofdpersoon enig kind; in de andere drie films heeft hij/zij broers en/of zussen.

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

je zit op het goede spoor, maar het is em nog niet

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

hint: de ouders

Ravenstein

• 1524 berichten
  • 518 stemmen

Zelfs met een hint lijkt dit niet gevonden te worden.

Misschien tijd om het antwoord te geven of een volgende opgave te beginnen.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

De hoofdpersonen uit Les Quatre Cents Coups, To Kill a Mockingbird en La Gloire de Mon Père hebben allemaal meer een band met de vader dan met de moeder, terwijl Fanny en Alexander meer met hun moeder hebben (de vader overlijdt in de tweede akte).

Daarnaast is de vader in To Kill a Mockingbird weduwnaar, net als de moeder in FoA dus. Maar verder dan dat kom ik niet. De moeder in Les Quatre Cents Coups gaat vreemd, maar dat is nog wat anders. In Le Gloire de Mon Père was het huwelijk geloof ik prima. Ik kom er niet uit...

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Die laatste is goed!

Je moet je bedenken dat de vader in les quatre cents coups niet zijn echte vader is. dat word helemaal op het einde tussen neus en lippen door verteld.

De vader in to kill a mockingbird is weduwnaar en de moeder in fanny och alexander ook. La gloire de mon pere is de enige film van de vier waar de biologische ouders bij elkaar blijven en in leven blijven.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Querelle schreef:

Je moet je bedenken dat de vader in les quatre cents coups niet zijn echte vader is. dat word helemaal op het einde tussen neus en lippen door verteld.

Is dat niet die nieuwe vriend van de moeder (waar ze eerder mee vreemd ging) waar dat over gezegd wordt? Nou ja, komt op hetzelfde neer natuurlijk: de biologische ouders blijven niet bij elkaar. Ik zal even nadenken over een nieuwe.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Nieuwe:

Key Largo (1948)

Dr. Strangelove (1964)

Secrets & Lies (1996)

Carne Trémula (1997)

(en inderdaad, Carne Trémula is de enige niet-Engelstalige, maar dat is dus niet het bedoelde antwoord)

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Niemand een idee? Het gaat om een eigenschap van een personage.

waidman

• 2466 berichten
  • 273 stemmen

Ik heb wel een idee, maar weet niet zeker of dit het antwoord is omdat ik de laatste film niet gezien heb. Maar dan maar een gok, In Key Largor en dr. Strangelove komt een personage voor die in een rolstoel zit, maar of die ook in Carne Tremula zit weet ik dus niet, maar het antwoord moet dan zijn Secrets and Lies hoort er niet in thuis.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Zou kunnen. Ik heb 3 van de 4 films gezien, maar kan geen overeenkomsten tussen die vinden.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

waidman schreef:

Maar dan maar een gok, In Key Largor en dr. Strangelove komt een personage voor die in een rolstoel zit, maar of die ook in Carne Tremula zit weet ik dus niet, maar het antwoord moet dan zijn Secrets and Lies hoort er niet in thuis.

In Carne Trémula belandt Javier Bardems personage in een rolstoel (zie ook de plotomschrijving aldaar), dus dat is helemaal juist! Jouw beurt.

waidman

• 2466 berichten
  • 273 stemmen

Hier komt de nieuwe

The Birds (1963)

The Man who knew too much (1956)

Notorious (1946)

Lifeboat (1944)

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

In Lifeboat speelt geen klein kind een belangrijke rol (pure gok, aangezien ik Life Boat en Notorious niet gezien heb).

waidman

• 2466 berichten
  • 273 stemmen

Neen

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb Lifeboat helaas niet gezien maar kan het zo zijn dat die film niet in het rijtje thuishoort omdat daar geen hoofdrol is weggelegd voor een blonde vrouw?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ingrid Bergman (Notorious) is toch ook niet blond?

Ravenstein

• 1524 berichten
  • 518 stemmen

The Birds hoort er niet bij omdat van die film geen remake gemaakt werd.

waidman

• 2466 berichten
  • 273 stemmen

Ramon K schreef:

Ik heb Lifeboat helaas niet gezien maar kan het zo zijn dat die film niet in het rijtje thuishoort omdat daar geen hoofdrol is weggelegd voor een blonde vrouw?

Nope

waidman

• 2466 berichten
  • 273 stemmen

Ravenstein schreef:

The Birds hoort er niet bij omdat van die film geen remake gemaakt werd.

Van Lifeboat is ook geen remake gemaakt

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Hint? In welke richting moeten we denken?

Art

• 13507 berichten
  • 3659 stemmen

Dan doe ik een gok. Ik weet dat Hitchcock in zijn meeste films een cameo heeft maar in Lifeboat moest hij zodanig improviceren dat hij als oplossing had om een afbeelding van zichzelf in een krant te zetten. Dus Lifeboat hoort er niet bij vanwege het feit dat hij een afbeelding van zichzelf heeft gebruikt ipv zelf in beeld te figuren

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Of: in Notorious heeft hij helemaal geen cameo. In The Birds heb ik hem in ieder geval gezien. In The Man Who Knew To Much dacht ik ook (weet ik alleen niet zeker). In Lifeboat zit heeft hij ook een cameo weten te krijgen, maar wellicht in Notorious niet.

waidman

• 2466 berichten
  • 273 stemmen

Art schreef:

Dan doe ik een gok. Ik weet dat Hitchcock in zijn meeste films een cameo heeft maar in Lifeboat moest hij zodanig improviceren dat hij als oplossing had om een afbeelding van zichzelf in een krant te zetten. Dus Lifeboat hoort er niet bij vanwege het feit dat hij een afbeelding van zichzelf heeft gebruikt ipv zelf in beeld te figuren

Art je bent een kenner, had niet gedacht dat deze zo snel zou worden opgelost, want dat is exact het antwoord.

Art

• 13507 berichten
  • 3659 stemmen

Waar lezen toch al niet goed voor is Ik kom zo met een nieuwe opgave.

waidman

• 2466 berichten
  • 273 stemmen

The One Ring schreef:

Of: in Notorious heeft hij helemaal geen cameo. In The Birds heb ik hem in ieder geval gezien. In The Man Who Knew To Much dacht ik ook (weet ik alleen niet zeker). In Lifeboat zit heeft hij ook een cameo weten te krijgen, maar wellicht in Notorious niet.

In life boat had hij geen cameo, er werd alleen een foto van hem vertoond, in de andere drie zat hij wel, Birds, buiten de dierenwinkel, Notorious is hij een van de gasten op een feest, TMWKTM is hij aanwezig op de markt in marokko

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.