- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Wat hoort niet in het rijtje van 4 films thuis?
Wat hoort niet in het rijtje van 4 films thuis?
tsjidde
-
- 2112 berichten
- 4038 stemmen
The General valt als enige onder het genre oorlog/komedie?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
oke, the general is als enige geen anti-oorlogs film?
Juist 
Nog een toelichting:
Schindler's List, Paths of Glory en Apocalypse Now zijn gewoon overduidelijke anti-oorlogsfilms. Maar in The General wordt de hoofdpersoon vernedert alleen maar omdat hij niet bij het leger gaat. Hij wordt pas als held gepresenteerd als hij een goede oorlogsprestatie levert. Klinkt eerder pro-oorlog dan anti-oorlog, al moet je bij die film er niet zo zwaar aan tillen.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Oke, interessant, staat nog steeds op mijn lijstje om te bekijken.
volgende:
Fanny och Alexander
les Quatre cents coups
la gloire de mon pere
to kill a mockingbird
een makkelijke denk ik.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Les Quatre cents coups wordt niet verteld vanuit het perspectief van een klein kind?
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
In To Kill a Mockingbird is de hoofdpersoon een meisje, in plaats van een jongen.
Of wellicht: in Les Quatre Cents Coups heeft de hoofdpersoon amper een band met zijn vader; in de andere drie films bewondert de hoofdpersoon zijn/haar vader zeer.
Of een weer andere mogelijkheid: in Les Quatre Cents Coups is de hoofdpersoon enig kind; in de andere drie films heeft hij/zij broers en/of zussen.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
je zit op het goede spoor, maar het is em nog niet
Ravenstein
-
- 1524 berichten
- 518 stemmen
Zelfs met een hint lijkt dit niet gevonden te worden.
Misschien tijd om het antwoord te geven of een volgende opgave te beginnen.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
De hoofdpersonen uit Les Quatre Cents Coups, To Kill a Mockingbird en La Gloire de Mon Père hebben allemaal meer een band met de vader dan met de moeder, terwijl Fanny en Alexander meer met hun moeder hebben (de vader overlijdt in de tweede akte).
Daarnaast is de vader in To Kill a Mockingbird weduwnaar, net als de moeder in FoA dus. Maar verder dan dat kom ik niet. De moeder in Les Quatre Cents Coups gaat vreemd, maar dat is nog wat anders. In Le Gloire de Mon Père was het huwelijk geloof ik prima. Ik kom er niet uit...
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Die laatste is goed!
Je moet je bedenken dat de vader in les quatre cents coups niet zijn echte vader is. dat word helemaal op het einde tussen neus en lippen door verteld.
De vader in to kill a mockingbird is weduwnaar en de moeder in fanny och alexander ook. La gloire de mon pere is de enige film van de vier waar de biologische ouders bij elkaar blijven en in leven blijven.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Je moet je bedenken dat de vader in les quatre cents coups niet zijn echte vader is. dat word helemaal op het einde tussen neus en lippen door verteld.
Is dat niet die nieuwe vriend van de moeder (waar ze eerder mee vreemd ging) waar dat over gezegd wordt? Nou ja, komt op hetzelfde neer natuurlijk: de biologische ouders blijven niet bij elkaar. Ik zal even nadenken over een nieuwe.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Nieuwe:
Key Largo (1948)
Dr. Strangelove (1964)
Secrets & Lies (1996)
Carne Trémula (1997)
(en inderdaad, Carne Trémula is de enige niet-Engelstalige, maar dat is dus niet het bedoelde antwoord)
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Niemand een idee? Het gaat om een eigenschap van een personage.
waidman
-
- 2466 berichten
- 273 stemmen
Ik heb wel een idee, maar weet niet zeker of dit het antwoord is omdat ik de laatste film niet gezien heb. Maar dan maar een gok, In Key Largor en dr. Strangelove komt een personage voor die in een rolstoel zit, maar of die ook in Carne Tremula zit weet ik dus niet, maar het antwoord moet dan zijn Secrets and Lies hoort er niet in thuis.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Zou kunnen. Ik heb 3 van de 4 films gezien, maar kan geen overeenkomsten tussen die vinden.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Maar dan maar een gok, In Key Largor en dr. Strangelove komt een personage voor die in een rolstoel zit, maar of die ook in Carne Tremula zit weet ik dus niet, maar het antwoord moet dan zijn Secrets and Lies hoort er niet in thuis.
In Carne Trémula belandt Javier Bardems personage in een rolstoel (zie ook de plotomschrijving aldaar), dus dat is helemaal juist! Jouw beurt.
waidman
-
- 2466 berichten
- 273 stemmen
Hier komt de nieuwe
The Birds (1963)
The Man who knew too much (1956)
Notorious (1946)
Lifeboat (1944)
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
In Lifeboat speelt geen klein kind een belangrijke rol (pure gok, aangezien ik Life Boat en Notorious niet gezien heb).
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik heb Lifeboat helaas niet gezien maar kan het zo zijn dat die film niet in het rijtje thuishoort omdat daar geen hoofdrol is weggelegd voor een blonde vrouw?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ingrid Bergman (Notorious) is toch ook niet blond?
Ravenstein
-
- 1524 berichten
- 518 stemmen
The Birds hoort er niet bij omdat van die film geen remake gemaakt werd.
waidman
-
- 2466 berichten
- 273 stemmen
Ik heb Lifeboat helaas niet gezien maar kan het zo zijn dat die film niet in het rijtje thuishoort omdat daar geen hoofdrol is weggelegd voor een blonde vrouw?
Nope 
waidman
-
- 2466 berichten
- 273 stemmen
The Birds hoort er niet bij omdat van die film geen remake gemaakt werd.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Hint? In welke richting moeten we denken?
Art
-
- 13507 berichten
- 3659 stemmen
Dan doe ik een gok. Ik weet dat Hitchcock in zijn meeste films een cameo heeft maar in Lifeboat moest hij zodanig improviceren dat hij als oplossing had om een afbeelding van zichzelf in een krant te zetten. Dus Lifeboat hoort er niet bij vanwege het feit dat hij een afbeelding van zichzelf heeft gebruikt ipv zelf in beeld te figuren 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Of: in Notorious heeft hij helemaal geen cameo. In The Birds heb ik hem in ieder geval gezien. In The Man Who Knew To Much dacht ik ook (weet ik alleen niet zeker). In Lifeboat zit heeft hij ook een cameo weten te krijgen, maar wellicht in Notorious niet.
waidman
-
- 2466 berichten
- 273 stemmen
Dan doe ik een gok. Ik weet dat Hitchcock in zijn meeste films een cameo heeft maar in Lifeboat moest hij zodanig improviceren dat hij als oplossing had om een afbeelding van zichzelf in een krant te zetten. Dus Lifeboat hoort er niet bij vanwege het feit dat hij een afbeelding van zichzelf heeft gebruikt ipv zelf in beeld te figuren 
Art je bent een kenner, had niet gedacht dat deze zo snel zou worden opgelost, want dat is exact het antwoord. 
Art
-
- 13507 berichten
- 3659 stemmen
Waar lezen toch al niet goed voor is
Ik kom zo met een nieuwe opgave.
waidman
-
- 2466 berichten
- 273 stemmen
Of: in Notorious heeft hij helemaal geen cameo. In The Birds heb ik hem in ieder geval gezien. In The Man Who Knew To Much dacht ik ook (weet ik alleen niet zeker). In Lifeboat zit heeft hij ook een cameo weten te krijgen, maar wellicht in Notorious niet.