• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.210 series
  • 33.982 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.010 gebruikers
  • 9.371.961 stemmen

Knock out : Horrorfilm

zoeken in:

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3280 stemmen

Moeilijk deze, ga ik voor de prachtige gore en beklemmende sfeer van The Thing of voor het gruwelijke Odishon? Ehm doe maar... vooruit The Thing dan maar.

5-3

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7938 stemmen

6-3 The Thing

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

6-4 Odishon

Mirrte

• 156 berichten
  • 426 stemmen

7-4 Thing

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik stel voor dat de amerikaanse films bij min 3 beginnen aangezien veel users toch voor de Amerikaanse kiezen.

Hemdale

• 2222 berichten
  • 8825 stemmen

7-5 ODISHON

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Amerikanen maken gewoon betere films dan japanners.

Amerikaanse films zijn makkelijker te begrijpen. Hun angsten en de onze komen eerder overeen dan die van japan denk ik.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

mikey schreef:

Amerikanen maken gewoon betere films dan japanners.

Amerikaanse films zijn makkelijker te begrijpen. Hun angsten en de onze komen eerder overeen dan die van japan denk ik.

Mag ik hier uit opmaken dat jij The Grudge met Sarah Michelle Gellar beter vond dan het origineel Ju On : The Grudge ?

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

8-5 The Thing

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Haha. Geen idee. Ik probeerde slechts een algemeen praatje te houden. Maar je moet toegeven dat 'men' bekender is met amerikaanse films en dat onze cultuur meer overeenkomt met de amerikaanse dan met de japanse. Misschien verklaart dat het stemgedrag dat noami aankaartte.

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5071 stemmen

8-6 Odishon

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

mikey schreef:

Haha. Geen idee. Ik probeerde slechts een algemeen praatje te houden. Maar je moet toegeven dat 'men' bekender is met amerikaanse films en dat onze cultuur meer overeenkomt met de amerikaanse dan met de japanse. Misschien verklaart dat het stemgedrag dat noami aankaartte.

Ik vraag me af of dat zo is. Uit onderzoek is toch al gebleken dat de Aziatische films het populairst zijn in Nederland. Vandaar ook dat Takeshi Kitano, Takeshi Miike en andere grootheden uit de Aziatische cinema vaak kiezen voor Nederlandse Filmfestivals om hun films te tonen.

Daarbij zijn er vrij weinig filmliefhebbers die ontkennen dat het horrorgenre momenteel voor 80 % beheerst wordt door Aziatische producties. Films als Ju On, Ringu, The Eye en Dark Water bijvoorbeeld zijn vele malen beter als de rommel die uit Hollywood komt de laatste jaren.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

8-7 Odishon

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

8-8

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

De Japanse cinema is zo veel verder ontwikkelt dan de Amerikaanse.

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Ik vraag me af of dat zo is. Uit onderzoek is toch al gebleken dat de Aziatische films het populairst zijn in Nederland. Vandaar ook dat Takeshi Kitano.

Japan is hier al jaren cult, sinds die statische manga van hun begin '90. En zo goed zijn die griezels van hun ook weer niet.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

mikey schreef:

Japan is hier al jaren cult, sinds die statische manga van hun begin '90. En zo goed zijn die griezels van hun ook weer niet.

In de VS kijken ze naar tweedehands "griezels" uit Japan, dat is pas goed.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12840 stemmen

mikey schreef:

statische manga

Da's wel een kenmerk van meer comics natuurlijk

Al zal je wel anime bedoelen zeker ...

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

In mijn tijd noemden we die tekenfilms manga.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12840 stemmen

mikey schreef:

In mijn tijd noemden we die tekenfilms manga.

Dat kan best zijn, maar het zijn toch altijd al animes geweest. "In jouw kringen" is misschien een betere omschrijving.

En uhm, lizard

lizard

• 83 berichten
  • 0 stemmen

manga is voor japans gedoe en tekenfilm is voor disney dreamwork gedoe zo is het

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Nee hoor, iedereen zei 'manga' (ook de videotheekhouders). het woord anime werd niet gebruikt. op die banden stonden ook zon mooi logootje met manga erop. vandaar de term manga. Manga werd inderdaad ook gebruikt voor die comics maar ook voor films zoals tetsuo . Hoe het oficieel is weet ik niet.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

mikey schreef:

... maar ook voor films zoals tetsuo.

Vanaf nu neem ik je niet meer serieus in deze discussie.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12840 stemmen

De reden waarom anime vaak met "manga" bestempeld werd is redelijk simpel. Op die VHSdoosjes stond inderdaad vaak "Manga", en ook op het introscherm zag je zo'n vurig logo met manga erin. Niet meer dan het logo van Manga Entertainment, die voornamelijk anime en af en toe wat live action of de Westerse markt uitbrachten. Aangezien zij lang de enige speler op de markt waren, hebben nogal wat fans de term "manga" overgenomen voor alles wat Japans bleek.

Pure nonsens verder. Anime zijn de tekenfilms, manga de comics en live action is gewoon live action. En ook toen al wist een groot gedeelte van de fans dat.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Uhm Blijf bij het topic aub

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Ik geloof je meteen. Ik heb het nooit zo bestudeerd. Ik heb het over 1990/92. Misschien een naievere tijd.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

9-8 The thing

Jorick

• 8776 berichten
  • 2335 stemmen

10-8 The Thing

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Saw vs Night of the Living Dead

0-1

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.