- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Dit of dat spel
Dit of dat spel
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12846 stemmen
Zal ik maar antwoorden, anders zitten we hier volgend jaar nog 
Tokyo.sora, toch ... beide films zijn erg aan elkaar gewaagd, maar .sora staat niet voor niks in m'n top 10. Ik val denk ik toch net iets meer voor eenzaamheid als thema ipv liefde, wat toch iets meer doorsnee is.
Beiden zijn geweldig aangrijpend, stylistisch is er erg weinig verschil, dus .sora wint eigenlijk vooral op thematiek.
Crash (1996 - Cronenberg) vs Crash (2004 - Haggis)
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2153 stemmen
Crash uit 2004, gewoon een erg sterke film.
Cronenbergs Crash was mij ietsjes te alternatief: littekens aflebberen... Nee, bedankt.
Innaritu of Amenabar?
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2335 stemmen
Innaritu
Beide goede regisseurs, maar Innaritu weet het verschil te maken door zijn prachtige films. Een van mijn favorieten regisseurs, alhoewel hij er nog niet zoveel heeft gemaakt.
The Nightmare Before Christmas vs Corps Bride.
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
The Nightmare Before Christmas
Gewoon briljant.
Velvet Goldmine of Almost Famous
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Almost Famous dan maar. The show must go on!
Deze film weet op een grappige manier thema `s als muziek, beroemdheid en vriendschap te verstrengelen in een aanstekelijk jaren `70 sfeertje. Het laat de mooie kanten van het glamour leventje zien, maar daaronder schuilt nog een verborgen laag tragiek.
Roma of Amarcord?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 berichten
- 5449 stemmen
zegt me alle twee niks
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Roma. Amarcord is beroemder, maar ik heb Roma net wat hoger zitten. De terrasscene is een van favoriete scenes van Fellini en behoort überhaupt mij mijn favoriete filmscenes.
(bij de vorige had ik trouwens Velvet Goldmine gekozen, ondergewaardeerde film)
E.T. of A.I.?
NKyou
-
- 3081 berichten
- 747 stemmen
E.T.
Net ietsje beter dan A.I. vind ik, en het is natuurlijk een klassieker. Zag dat ik er niet eens op had gestemd...
Zhang Ziyi of Gong Li?
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Gong Li. Haar rol in Zhou Yu's Train is werkelijk prachtig, terwijl Zhang Ziyi mij in Memoirs of a Geisha echt teleurstelde. Ik vind Zhang ook iets te commercieel, gezien haar keus voor een Amerikaans product..
The Breakfast Club of Sixteen Candles?
NKyou
-
- 3081 berichten
- 747 stemmen
Gong Li speelde ook in Memoirs of a Geisha, evenals in Miami Vice en in Hannibal Rising. (waar ze respectievelijk een spaanse en een japanse speelt
)
Een aantal vreemde (?) stappen na een prachtige filmcarriere in china. Toch zou ik ook gekozen hebben voor Gong Li, imo de beste actrice die er is.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Breakfast club. Veel leuker en de klassieker.
Rambo of Rocky?
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Rocky.
Ik hou sowieso niet van Stallone, maar Rocky (deel 1) vind ik nog wel een beetje gaan. Ik vind Rambo alleen maar vervelend...
Magnolia vs. Mulholland Dr.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Mulholland drive, 2 geweldige films maar de sfeer in MD is toch net wat beter. Ook vind ik de silencio scene beter dan de regen scene uit magnolia. Maar ze zijn aan elkaar gewaagd.
Gerry of elephant
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Gerry
Op visueel gebied is Gerry veel interessanter om naar te kijken. Het verhaal dient niet meer als een kapstok waar je mooie beelden aan kan ophangen. Een autorit draait hier ook niet om dialogen die er in een film vaak gevoerd moeten worden maar om sfeerschepping. Je waant je gelijk in de woestijn doordat de zon blijft schijnen op het raam. Elephant draait wat meer om het verhaal. Ik vind het verhaal dat verteld wordt meestal ondergeschikt aan visuele beeldenpracht.
Muzikale intermezzo `s of constant muziek door de film heen verweven?
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Muzikaal intermezzo, dat komt meer aan dan wanneer je door de hele film heen muziek hebt, dat werkt mij eerlijk gezegd nogal op de zenuwen. Als je een spannende of mooie scene hebt, en daar een mooi stukje muziek bij hoort, word de emotie die je voelt ook versterkt.
Of bedoelde je wat anders Maxcomthrilla? 
Martin Koolhoven of Albert ter Heerdt? (als het aankomt op multicurele komedies?)
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Of bedoelde je wat anders Maxcomthrilla?
Nee hoor, je hebt het duidelijk verwoord. 
NKyou
-
- 3081 berichten
- 747 stemmen
Dit schiet niet echt op. Een nieuwe dan maar?
Massabattles of 1op1?
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Of dit de bedoeling is weet ik niet, maargoed.
1 op 1, stukken spannender en bij massabattles verlies je vaak het overzicht en word het naar mijn mening snel saai. Vooral in de betere vechtfilms is 1 op 1 goud.
Idi i smotri of hotaru no haka. (Takahata)
NKyou
-
- 3081 berichten
- 747 stemmen
iemand die toevallig beiden heeft gezien?
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12846 stemmen
Ikke.
Hotaru no Haka. Idi I Smotri begint mooi maakt valt serieus in elkaar tijdens het tweede gedeelte. Hotaru no Haka is een heerlijk simpel maar welgemeend verhaaltje dat veel effectiever de oorlogsmisdaden voelbaar maakt.
Horror door de jaren heen: Nosferatu of Haute Tension ?
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2153 stemmen
Haute Tension
Ik was niet echt overdondert toen ik Nosferatu zag, ik had het verhaal wellicht al enkele malen te veel gehoord.
Haute Tension daarentegen heeft zeer sterke troeven: gore, aardig verhaaltje en uiteraard Philippe Nahon.
Das Testament Der Dr. Mabuse of M: Eine stadt sucht eine mörder
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
M
Een van de beste films ooit gemaakt met een sterk thema dat prima uitgewerkt wordt. Ook nog eens uitstekend gefilmd. Mabuse is ook prima, maar is thematisch minder interessant dan M.
Doctor Zhivago of Dr. Strangelove?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 berichten
- 5449 stemmen
Ik heb net Zhivago gezien, maar Strangelove nog niet... M'n voorkeur gaat naar Zhivago, op basis van de regisseur dan maar (omdat dit toch al enkele dagen lopende is). Lean is meer m'n genre dan Kubrick.
In welke film zie je Sean Connery het liefste spelen:
The man who would be king of The name of the rose?
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
The name of the rose
Sfeer veel beter
Spidey 1 of 2?
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
deel 1 want dan was peter nog nerd en doc ok is dom.
hitchcock of kurosawa
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Kurosawa
Stukken meer entertainment en hij weet zowaar ook emotioneel heel sterk te kunnen zijn. Daarbij heeft hij een paar echte meesterwerken gemaakt, waar Hitch het moet doen met een zooitje aardige tot goede films.
Haute tension of calvaire?