• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.229 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.386 acteurs
  • 199.068 gebruikers
  • 9.375.261 stemmen

Dit of dat spel

zoeken in:

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12846 stemmen

Zal ik maar antwoorden, anders zitten we hier volgend jaar nog

Tokyo.sora, toch ... beide films zijn erg aan elkaar gewaagd, maar .sora staat niet voor niks in m'n top 10. Ik val denk ik toch net iets meer voor eenzaamheid als thema ipv liefde, wat toch iets meer doorsnee is.

Beiden zijn geweldig aangrijpend, stylistisch is er erg weinig verschil, dus .sora wint eigenlijk vooral op thematiek.

Crash (1996 - Cronenberg) vs Crash (2004 - Haggis)

Silvio Dante

• 2943 berichten
  • 2153 stemmen

Crash uit 2004, gewoon een erg sterke film.

Cronenbergs Crash was mij ietsjes te alternatief: littekens aflebberen... Nee, bedankt.

Innaritu of Amenabar?

Jorick

• 8776 berichten
  • 2335 stemmen

Innaritu

Beide goede regisseurs, maar Innaritu weet het verschil te maken door zijn prachtige films. Een van mijn favorieten regisseurs, alhoewel hij er nog niet zoveel heeft gemaakt.

The Nightmare Before Christmas vs Corps Bride.

D-ark

• 1755 berichten
  • 420 stemmen

The Nightmare Before Christmas

Gewoon briljant.

Velvet Goldmine of Almost Famous

Jorick

• 8776 berichten
  • 2335 stemmen

Iemand een mening?

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2845 stemmen

Almost Famous dan maar. The show must go on!

Deze film weet op een grappige manier thema `s als muziek, beroemdheid en vriendschap te verstrengelen in een aanstekelijk jaren `70 sfeertje. Het laat de mooie kanten van het glamour leventje zien, maar daaronder schuilt nog een verborgen laag tragiek.

Roma of Amarcord?

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Iemand?

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 berichten
  • 5449 stemmen

zegt me alle twee niks

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Roma. Amarcord is beroemder, maar ik heb Roma net wat hoger zitten. De terrasscene is een van favoriete scenes van Fellini en behoort überhaupt mij mijn favoriete filmscenes.

(bij de vorige had ik trouwens Velvet Goldmine gekozen, ondergewaardeerde film)

E.T. of A.I.?

NKyou

• 3081 berichten
  • 747 stemmen

E.T.

Net ietsje beter dan A.I. vind ik, en het is natuurlijk een klassieker. Zag dat ik er niet eens op had gestemd...

Zhang Ziyi of Gong Li?

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Gong Li. Haar rol in Zhou Yu's Train is werkelijk prachtig, terwijl Zhang Ziyi mij in Memoirs of a Geisha echt teleurstelde. Ik vind Zhang ook iets te commercieel, gezien haar keus voor een Amerikaans product..

The Breakfast Club of Sixteen Candles?

NKyou

• 3081 berichten
  • 747 stemmen

Gong Li speelde ook in Memoirs of a Geisha, evenals in Miami Vice en in Hannibal Rising. (waar ze respectievelijk een spaanse en een japanse speelt )

Een aantal vreemde (?) stappen na een prachtige filmcarriere in china. Toch zou ik ook gekozen hebben voor Gong Li, imo de beste actrice die er is.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Breakfast club. Veel leuker en de klassieker.

Rambo of Rocky?

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Rocky.

Ik hou sowieso niet van Stallone, maar Rocky (deel 1) vind ik nog wel een beetje gaan. Ik vind Rambo alleen maar vervelend...

Magnolia vs. Mulholland Dr.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Mulholland drive, 2 geweldige films maar de sfeer in MD is toch net wat beter. Ook vind ik de silencio scene beter dan de regen scene uit magnolia. Maar ze zijn aan elkaar gewaagd.

Gerry of elephant

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2845 stemmen

Gerry

Op visueel gebied is Gerry veel interessanter om naar te kijken. Het verhaal dient niet meer als een kapstok waar je mooie beelden aan kan ophangen. Een autorit draait hier ook niet om dialogen die er in een film vaak gevoerd moeten worden maar om sfeerschepping. Je waant je gelijk in de woestijn doordat de zon blijft schijnen op het raam. Elephant draait wat meer om het verhaal. Ik vind het verhaal dat verteld wordt meestal ondergeschikt aan visuele beeldenpracht.

Muzikale intermezzo `s of constant muziek door de film heen verweven?

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Muzikaal intermezzo, dat komt meer aan dan wanneer je door de hele film heen muziek hebt, dat werkt mij eerlijk gezegd nogal op de zenuwen. Als je een spannende of mooie scene hebt, en daar een mooi stukje muziek bij hoort, word de emotie die je voelt ook versterkt.

Of bedoelde je wat anders Maxcomthrilla?

Martin Koolhoven of Albert ter Heerdt? (als het aankomt op multicurele komedies?)

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2845 stemmen

soom schreef:

Of bedoelde je wat anders Maxcomthrilla?

Nee hoor, je hebt het duidelijk verwoord.

Jorick

• 8776 berichten
  • 2335 stemmen

Iemand een mening?

NKyou

• 3081 berichten
  • 747 stemmen

Dit schiet niet echt op. Een nieuwe dan maar?

Massabattles of 1op1?

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Of dit de bedoeling is weet ik niet, maargoed.

1 op 1, stukken spannender en bij massabattles verlies je vaak het overzicht en word het naar mijn mening snel saai. Vooral in de betere vechtfilms is 1 op 1 goud.

Idi i smotri of hotaru no haka. (Takahata)

NKyou

• 3081 berichten
  • 747 stemmen

iemand die toevallig beiden heeft gezien?

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12846 stemmen

Ikke.

Hotaru no Haka. Idi I Smotri begint mooi maakt valt serieus in elkaar tijdens het tweede gedeelte. Hotaru no Haka is een heerlijk simpel maar welgemeend verhaaltje dat veel effectiever de oorlogsmisdaden voelbaar maakt.

Horror door de jaren heen: Nosferatu of Haute Tension ?

Silvio Dante

• 2943 berichten
  • 2153 stemmen

Haute Tension

Ik was niet echt overdondert toen ik Nosferatu zag, ik had het verhaal wellicht al enkele malen te veel gehoord.

Haute Tension daarentegen heeft zeer sterke troeven: gore, aardig verhaaltje en uiteraard Philippe Nahon.

Das Testament Der Dr. Mabuse of M: Eine stadt sucht eine mörder

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

M

Een van de beste films ooit gemaakt met een sterk thema dat prima uitgewerkt wordt. Ook nog eens uitstekend gefilmd. Mabuse is ook prima, maar is thematisch minder interessant dan M.

Doctor Zhivago of Dr. Strangelove?

NKyou

• 3081 berichten
  • 747 stemmen

Iemand?

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 berichten
  • 5449 stemmen

Ik heb net Zhivago gezien, maar Strangelove nog niet... M'n voorkeur gaat naar Zhivago, op basis van de regisseur dan maar (omdat dit toch al enkele dagen lopende is). Lean is meer m'n genre dan Kubrick.

In welke film zie je Sean Connery het liefste spelen:

The man who would be king of The name of the rose?

D-ark

• 1755 berichten
  • 420 stemmen

The name of the rose

Sfeer veel beter

Spidey 1 of 2?

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

deel 1 want dan was peter nog nerd en doc ok is dom.

hitchcock of kurosawa

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Kurosawa

Stukken meer entertainment en hij weet zowaar ook emotioneel heel sterk te kunnen zijn. Daarbij heeft hij een paar echte meesterwerken gemaakt, waar Hitch het moet doen met een zooitje aardige tot goede films.

Haute tension of calvaire?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.