- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Dit of dat spel
Dit of dat spel
Ozarklynch
-
- 1317 berichten
- 581 stemmen
Jammer dat je het duo Gemini - A Snake of June niet hebt laten dueleren. Had dan eindelijk eens kunnen meespelen
.
Ozarklynch
-
- 1317 berichten
- 581 stemmen
A Snake of June
Cinematografisch de sterkste van de twee. Ook de meest originele (denk aan die aparte grauw-blauwe contrastverhogende tint). Verder aan elkaar gewaagd, maar als ik moet kiezen A Snake, dus.
Euhm... Over-the-top actie met een flinke dosis humor of subtiel ingetogen drama.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Kon je de keuze niet nog moeilijker maken. 
Subtiel ingetogen drama, van beide hou ik heel erg, maar als ik naar m´n stemmen kijk scoren dit soort films toch algemeen hoger. Wel moet gezegd worden dat ik die actie films met humor eigenlijk altijd kan kijken en bij drama moet ik meer in the mood zijn.
Jin-roh of patlabor 2
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Jin-roh
Briljante film over hoe een mens beinvloed kan worden.
Kill bill(vol.1 + 2) of Pulp Fiction
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Pulp Fiction!
Een van mijn favoriete films en de beste film van Tarantino, naar mijn mening.
2001: A Space Odyssey vs. A Clockwork Orange
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
A Clockwork Orange,
2001 is voor een groot deel toch niet even boeiend. En De Large is een vette gast.
Rocky (1976) of Taxi Driver (1976)
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Taxi Driver.
Robert de Niro speelt geniaal en ik hou opzich niet zo van Stallone. Ook vind ik het verhaal van Taxi Driver beter, een echte klassieker.
Natural Born Killers vs. True Romance
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2153 stemmen
Natural Born Killers
Een heerlijk absurd bloedagressief verhaaltje, supermonatge en een goede cast. Hoewel True Romance ook wel erg goed is.
Offret of Stalker?
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
stalker
een ongekende schoonheid vermengt met prachtige stiltes, filosofieén en sfeer. Offret is goed maar mist naar mijn mening net dat beetje extra dat stalker wel weet te bieden.
Visitor Q of happiness? (a.u.b alleen stemmen als je ze beide hebt gezien.)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Q
Stukken grensoverschrijdender en hilarischer
Assault on Precicnt 13 (1976) of Rio Bravo
waidman
-
- 2466 berichten
- 273 stemmen
Rio Bravo natuurlijk, maar alleen omdat ik een Wayne en western gek ben, Assault blijft natuurlijk een goede film.
Ben Hur of El Cid
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 berichten
- 5449 stemmen
Moeilijk, El Cid is avontuurlijker, maar Ben Hur is beter gemaakt en in z'n geheel dan ook leuker om te kijken. Ben Hur dus.
Crash of Babel
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Crash 
ik kan hem blijven kijken. Ik vind hem erg mooi, en staat ook in mijn top 10 
The Bourne Identity of The Bourne Supremacy ?
waidman
-
- 2466 berichten
- 273 stemmen
Die is moeilijk omdat beide goede films zijn, dan ga ik toch voor Identity omdat die gebaseerd is op het boek, Supremacy is een vervolg, goed dat wel maar toch
Stalag 17 of Great Escape
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
great escape
Mooie klassieker die de tand des tijds heeft doorstaan en ook bij herziening nog erg leuk is.
Det sjunde inseglet of persona
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
persona
Toch wel het briljante einde
Rushmore of the royal tenenbaums
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Lastig, ik geloof toch Rushmore omdat die wat ongepolijster is.
Horror of komedie?
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12848 stemmen
Comedy, omdat het als genre toch net wat moeilijker is, en daarom des te beter wanneer het goed uitgevoerd wordt.
Bij comedies is er weinig grijs gebied, terwijl de meeste horror zich in het grijs gebied bevindt.
The Prestige of The Illusionist ?
nummervlinder
-
- 1463 berichten
- 365 stemmen
The Prestige
Met lievelingsactrice Scarlett Johansson, vandaar.
Pirates of the Caribbean (
) of Lord of the Rings
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Lord of the Rings. Veel meer inhoud, en een mooier verhaal, en heeft enkele goede acteurs. Pirates leunt vooral op Jack Sparrow, en Lord of the Rings is gewoon eigenlijk net ietsje sfeervoller.
Freddy Krueger of Michael Myers?
U-96
-
- 11875 berichten
- 2077 stemmen
Michael Myers, geweldig personage. He is not human, zoals z'n psych zegt. Zelfs overdag in het openbaar straalt hij gewoon doodse engheid uit. Helaas compleet uitgemolken door de films na deel I en II.
Jigsaw, goede acteur, maar ondanks z'n geniale spelletjes niet zo memorabel voor mij...
Welke muziek vind je het beste passen bij een film over depressie? Piano- of vioolmuziek?
U-96
-
- 11875 berichten
- 2077 stemmen
Freddy Krueger of Michael Myers?
hmmm, net stond er nog Jigsaw i.p.v. Krueger.
nummervlinder
-
- 1463 berichten
- 365 stemmen
Vioolmuziek.
Ik vind dat piano eerder bij dramatische (maar dan wel geen depressie) stukken hoort. Viool is dan weer eerder luider en dan zie ik een beeld voor mij van een depressieve 'ziel', van wie zijn hoofd 'een rommeltje' is. En daar dan eens het gespeel van viool bij. Ingewikkeld uitgelegd, hoop dat je je er iets bij kunt voorstellen.
La Haine of Amélie
U-96
-
- 11875 berichten
- 2077 stemmen
jahoor 
Amelie. Lange tijd geleden dat ik 'm gezien heb (juli 2004), maar ik vond het een vrij aangename film. Beetje apart, maar daar is niks mis mee...
La Haine vond ik van begin tot eind een irritante nietszeggende film.
Films met vermiste personen: Cast Away of Misery?
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
jahoor 
Amelie. Lange tijd geleden dat ik 'm gezien heb (juli 2004), maar ik vond het een vrij aangename film. Beetje apart, maar daar is niks mis mee...
La Haine vond ik van begin tot eind een irritante nietszeggende film.
Films met vermiste personen: Cast Away of Misery?
Cast Away.
Daar was de 'vermiste' echt alleen. In Misery had de 'vermiste' gezelschap van een onaangename dame, wat zijn situatie helemaal niet eenzaam maakte. (Maar wel vervelend natuurlijk)
Addicts in LV: Nicolas Cage in Leaving Las Vegas of Johnny Depp in Fear and Loathing in Las Vegas?
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2335 stemmen
Nicolas Cage in Leaving Las Vegas
Depp speelt een goede rol, maar Cage een sublieme rol.
Verder vond ik Leaving Las Vegas een indrukwekkende en boeiende film welke niet voor niets in mijn top-10 staat.
Harry Potter: Deel 1, 2, 3 of 4?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Deel 3
Deel 1 en 2 waren leuk, maar missen de sfeer van 3. Deel 4 is gewoon slecht.
Al Pacino in Scarface of in The Godfather-trilogie?