- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- DVD-scenes game
DVD-scenes game
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Zeker Googled
.
Nee is hem niet..
Dat ontken ik niet. Maar ik deed het omdat er bijna een maand niet meer op gereageerd was en ik 'm van de vergetelheid wou redden. Maar als dit 'm niet is, is het wel erg toevallig dat er een film bestaat met dezelfde scéne-indeling. Daarbij ben jij toch niet degene die deze scéne-indeling geplaatst hebt. Hoe weet jij dan zozeker dat ie niet goed is, terwijl je wel weet dat het gegoogled is?
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
haha omdat ik absoluut het antwoord niet wist dus ook gegoogeld had! (ik moet het dan ook geijk weten)
Toen kwam Big Sleep als eerste uit de test! Na verder kijken kwam ik bij een ander...
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik heb het nogmaals gecontroleerd en kom weer op Big Sleep uit. Laat iemand Queto Yurlunjur erbij halen zodat hij zijn oordeel kan vellen. Als het de Bog sleep niet is begrijp ik er niks meer van.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik heb het nogmaals gecontroleerd en kom weer op Big Sleep uit. Laat iemand Queto Yurlunjur erbij halen zodat hij zijn oordeel kan vellen. Als het de Bog sleep niet is begrijp ik er niks meer van.
Het is The Big Sleep. Ik heb net mijn dvd gechecked.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Spoiler-achtig "spel" vind ik. Ik bedoel, het kan wendingen verraden.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Dan ben ik benieuwd welke Rujar bedoeld
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
tja ik denk dat ik hier mijn excusues moet aanbieden....
Ik had er een gezien met marilyn monroe.. titel ben ik kwijt... maar bij herziening is big sleep toch goed!!
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik ga ervan uit dat ik er nu eentje mag neerzetten. Of is dat nu een probleem geworden, gezien Fisherkings reactie?
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
Of is dat nu een probleem geworden, gezien Fisherkings reactie?
Plaats maar een nieuwe zou ik zeggen..
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Sorry dat ik afwezig was de afgelopen tijd, maar het was dus inderdaad The Big Sleep. Maar als je jezelf tot doel stelt via Google de film bij de scene-indeling te vinden, is wat mij betreft het spel-concept weg en kun je er beter mee ophouden. Ik snap ook niet wat mensen er op die manier voor lol aan kunnen beleven. Ik gooi er vanmiddag (als ik thuis ben) zelf wel een nieuwe neer dan, want zo gaan we dus niet verder.
Wat betreft die opmerking van FK; wie hier een opgave plaatst zou er zichzelf van moeten verzekeren dat de genoemde scenetitels geen spoilers bevatten (dat is, in mijn definitie, geen vooraf interpreteerbare informatie die het verloop of de afloop van scenes weergeven, uitgezonderd misschien scenes in de eerste 20 à 30 minuten). Eigenljik zou de producent van de dvd daar al voor moeten zorgen, maar dat kunnen we niet beïnvloeden. Aangezien degene die de opgave geeft zelf kan kiezen welke dvd hij neemt, en daarbinnen nog eens welke scenetitels hij daarvan geeft, lijkt het me - mits je daar even op let - eenvoudig genoeg om spoilers te voorkomen.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Yup, dat is mogelijk. Maar dan wordt het een ondoenbaar spelletje. Omdat zoveel films gelijknamige scenes hebben. Mijn insteek is dan wellicht, dat zonder spoilers de film niet te raden is.
(/me overdrijft even enorm) 
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Omgekeerd moet je natuurlijk ook geen vijf heel algemene beschrijvingen nemen, want dan wordt het inderdaad niet meer te raden. Toch is daartussen volgens mij een vrij groot gebied van goed te raden spoilervrije opgaven (hetzelfde probleem speelt trouwens net zo goed bij het citaat-raden).
Hier een nieuwe poging tot een opgave dan:
2. Death of a legend
11. What modern weapons do
14. "We need a miracle"
32. Quicksand
40. "It's clean"
Moet te doen zijn zo, lijkt me. En niet valsspelen deze keer graag.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Lawrence of Arabia.
Juist! J.S. mag de volgende doen.
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
Zit nu op school als ik thuis kom zal ik er even eentje uitzoeken.
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
5.Drifting Basket.
8.Throne Princess.
13.Treasure City.
22.The Wilderness of Shur.
33.Bound to a Shepherd Girl.
Best te doen...
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
Een drijvend mandje. Ai, dat kunnen er voor mij twee zijn. Dat wordt een gokje wagen. En dan gok ik op The Ten Commandments.
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
Goeie gok
Hier de volgende:
3. Seeking Sax and Bass
5. A Whole Different Sex
7. "Party in Upper 7"
10. Millionaire Swap
14. Run from Commitment
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Sorry dat ik afwezig was de afgelopen tijd, maar het was dus inderdaad The Big Sleep. Maar als je jezelf tot doel stelt via Google de film bij de scene-indeling te vinden, is wat mij betreft het spel-concept weg en kun je er beter mee ophouden. Ik snap ook niet wat mensen er op die manier voor lol aan kunnen beleven. Ik gooi er vanmiddag (als ik thuis ben) zelf wel een nieuwe neer dan, want zo gaan we dus niet verder.
Ik ben het wel met je eens, maar als een spel doodgelopen is, is het geen schande om het dan op te zoeken, toch? Anders wordt het spel niet meer gespeeld. Ik heb het pas opgezocht nadat er bijna een maand niet meer gereageerd was.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Kan ik me iets bij voorstellen, maar post dan gewoon het goede antwoord, zeg erbij dat je gegoogled hebt, en geef meteen een nieuwe opgave (want dat is immers je doel; het spel weer op gang krijgen). Dus niet quasi-onschuldig vragen of het heel misschien soms The Big Sleep is, om vervolgens 'in spanning' af te wachten of dat goedgekeurd zal worden of niet (als je toch op mijn reactie gaat wachten, had je ook gewoon kunnen vragen of de opgave niet eens beeindigd/vervangen/uitgebreid zou moeten worden). Op de manier waaarop jij het deed, neigt het toch echt naar valsspelerij en hypocrisie.
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
Goeie gok
Hier de volgende:
3. Seeking Sax and Bass
5. A Whole Different Sex
7. "Party in Upper 7"
10. Millionaire Swap
14. Run from Commitment
Who's Your Daddy?