menu

Film / Filmgames / De Ultieme Film

zoeken in:
om de week zet ik een lijst neer van 10 films die in de imdb 250 staan

op 1 van die films moet je stemmen en die stem stuur je naar mijn prive inbox (door te klikken op mijn naam en prive bericht sturen)

Stem op de film die jij wil terug zien in de volgende ronde
(dus op de beste film voor jou in de lijst van 10 films moet je stemmen)

als we alle 250 de films zijn langs gegaan dan is er weer een korter lijstje en daar kan weer op gestemd worden enzovoort enzovoort totdat er 1 film over blijft en dat is de ultieme film

let op: je mag maar 1 keer stemmen per week

iedere zondag komt er een nieuw lijstje en de uitslag van de vorige ronde

op deze plek zal ook iedere week de uitslag komen te staan en het nieuwe lijstje

de eerste 10 films waar je op kan stemmen zijn

1. The Godfather (1972)
2. The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
3. The Shawshank Redemption (1994)
4. The Godfather: Part II (1974)
5. Shichinin no samurai
6. Heat (1995)
7. Barry Lyndon (1975)
8. Spider-Man 2 (2004)
9. X2 (2003)
10. The Others (2001)

Stemmen op de beste of de slechtste film?

de beste

Dit gaat +/- 63 weken duren!! Kun je niet beter een top 10 neer zetten en dat mensen dan telkens de minst ultieme film er uit halen?

ja maar dat is de ook de bedoeling dat we hier lekker lang mee bezig zijn

maar van die top 10 heb je gelijk maar wel op de beste film stemmen

en we kunnen later altijd nog een de ultieme slechte film starten

aanstaande zondag de bekendmaking van de eerste film die naar de volgende ronde gaat

Als je 63 weken te lang vind duren kun je natuurlijk ook lijstjes van meer films maken dan 10
Ben trouwens wel benieuwd of de nummer 1 in dit lijstje zondag ook nr 1 blijkt te zijn...

nee de lijstjes van 10 blijven

en ik ben ook beniewd wie nr 1 gaat worde

Idol schreef:

en ik ben ook beniewd wie nr 1 gaat worde

De film met het minste aantal stemmen.

meeste

Wedden?

maar hoe bedoel je dat dan precies de film met de meeste stemmen gaat naar de volgende ronde
enz enz.

Hoe kom je eigenlijk aan 63 weken Yekezzez?

eeflien schreef:

Hoe kom je eigenlijk aan 63 weken Yekezzez?
Er was eerst een top 5. Nu zal het aantal iets onder de 30 liggen met een top 10.

Maar er wodt nu niet meer weggestemd maar de beste film wordt juist geselecteerd. (Nouja, de film die de meeste positieve stemmen krijgt...) Toch?

Uit de top 250 wordt 25 keer een top 10 lijst gehaald. (25 weken) Er blijven 25 ultieme films over. Daaruit zal er weer een ultieme film volgen. Zoiets?

Yekezzez schreef:

Uit de top 250 wordt 25 keer een top 10 lijst gehaald. (25 weken) Er blijven 25 ultieme films over. Daaruit zal er weer een ultieme film volgen. Zoiets?

Dat dacht ik ook ja.

Yekezzez schreef:

ja dat klopt helemaal

uit de 25 films die dan overblijven worden er top 5 lijstjes gemaakt dat is dus de 2e ronde

en dan blijven er 5 over dat is dan de laatse ronde en daar valt er dan iedere week 1 (die met de minste stemmen) af en dan blijft er 1 over

Ah zo. Ik dacht dat elke week de film met de minste stemmen uit het lijstje vervangen werd door een nieuwe, en zag me al de komende vijf jaar stemmen hier

Op deze manier is het wel erg belangrijk welke films samen in een lijstje terechtkomen, ik bedoel als twee meesterwerken samen zitten valt een al sowieso uit de boot. Ach, we zien wel eigenlijk.

Freud schreef:

Ah zo. Ik dacht dat elke week de film met de minste stemmen uit het lijstje vervangen werd door een nieuwe, en zag me al de komende vijf jaar stemmen hier

Op deze manier is het wel erg belangrijk welke films samen in een lijstje terechtkomen, ik bedoel als twee meesterwerken samen zitten valt een al sowieso uit de boot. Ach, we zien wel eigenlijk.

daar heb je wel gelijk in maar anders zouden de meesterwerken elkaar wel later tegenkomen

even voor de duidelijkheid:

Uit de top 250 wordt 25 keer een top 10 lijst gehaald. (25 weken) Er blijven 25 ultieme films over.

uit de 25 films die dan overblijven worden er top 5 lijstjes gemaakt dat is dus de 2e ronde

en dan blijven er 5 over dat is dan de laatse ronde en daar valt er dan iedere week 1 (die met de minste stemmen) af en dan blijft er 1 over

Mooi spel! Ik doe zeker mee!

Idol, hoe heb je bepaald welke 10 films bij elkaar in de 'poule' zitten? Welk systeem gebruik je daarvoor?

ROOSKY schreef:

Mooi spel! Ik doe zeker mee!

Idol, hoe heb je bepaald welke 10 films bij elkaar in de 'poule' zitten? Welk systeem gebruik je daarvoor?

ik heb de lijstjes gemaakt door van de imdb site de eerste 5 te nemen en de laatste en het volgende lijstje is dan weer nr 5 t/m 10 van de site en 241 t/m 245 enz enz

Hard systeem voor de topfilms (qua stemgemiddelde), van de top 10 sneuvelen er in de eerste ronde dan al sowieso 8 en die andere 2 mogen hopen dat ze nog mee mogen doen.

ROOSKY schreef:

Hard systeem voor de topfilms (qua stemgemiddelde), van de top 10 sneuvelen er in de eerste ronde dan al sowieso 8 en die andere 2 mogen hopen dat ze nog mee mogen doen.

maar de top films zouden vroeg of later toch wel met elkaar in een poule zitten

Klopt, maar dan zou je per poule van 5 (in de 2e ronde) iets van 3 topfilms hebben en nu maar 1 of zo. Het systeem is in het voordeel van de lager geklasseerde films en dan met name de middenmoot. Maar hier ben ik een groot voorstander van, want als uiteindelijk de nrs 1 t/m 5 van IMDB overblijven (bij wijze van dan) wordt het natuurlijk allemaal erg voorspelbaar! Dat zouden ze bij het voetbal ook meer moeten doen, altijd maar die beschermde status voor dezelfde topclubs...

ROOSKY schreef:

Klopt, maar dan zou je per poule van 5 (in de 2e ronde) iets van 3 topfilms hebben en nu maar 1 of zo. Het systeem is in het voordeel van de lager geklasseerde films en dan met name de middenmoot. Maar hier ben ik een groot voorstander van, want als uiteindelijk de nrs 1 t/m 5 van IMDB overblijven (bij wijze van dan) wordt het natuurlijk allemaal erg voorspelbaar! Dat zouden ze bij het voetbal ook meer moeten doen, altijd maar die beschermde status voor dezelfde topclubs...

heb je helemaal gelijk in
alles word idd dan voorspelbaar

Leuk idee, dus een een PM naar jou met mijn voorkeur van die 10 films op pagina 1? Prima. komt eraan.

Ben benieuwd of je dit gaat volhouden trouwens...

mrdig schreef:

Leuk idee, dus een een PM naar jou met mijn voorkeur van die 10 films op pagina 1? Prima. komt eraan.

Ben benieuwd of je dit gaat volhouden trouwens...

o ik hou t wel vol hoor moe lukke

Gast
geplaatst: vandaag om 00:20 uur

geplaatst: vandaag om 00:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.