• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.946 gebruikers
  • 9.369.636 stemmen

De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers

zoeken in:

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

!!!!*Lucky

Ajax&Filmfreak

Ajax&Litmanen1

Baggerman

baspls

Basto

BBarbie

BlueJudaskiss

Bobbejaantje

Boeikens

Brix

chevy93

Cikx

Collins

Daan258

Dievegge

DjFrankie

dualcia

DVD-T

Dying Rose

Ebenezer Scrooge

eRCee

FillumGek

Film Pegasus

Filmkriebel

Fisico

Flat Eric

Flavio

Fransman

gauke

GoodOldJack

Graaf Machine

Halcyon

Hollywood007

IH88

ikkegoemikke

jeroentjuh

John Barry

john mcclane 2

John Milton

joolstein

kappeuter

Kondoro

leatherhead

Left4Dead

Mac Hammer Fan

mikey

mjk87

morpheus2000

MovieMind

mrklm

Noodless

Number23

Onderhond

PapaBeartje

remorz

Rvdz

scorsese

Shadowed

Shaky

Shinobi

SmackItUp

starbright boy

stephan-0115

stinissen

tattoobob

tbouwh

Theunissen

U96

umbra

WardT

wendyvortex

wibro

Woland

Zandadder

ZAP!

ZZ TOP

Een idee dat ik al een tijdje in mijn hoofd had. Het gaat hier meestal om welke zijn de populairste films of een bepaald genre. Maar wat met de personen die ervoor zorgen dat films (en series) tot stand komen? Er zijn zeker wel regisseurs wiens stijl, genre of soort films je zodanig aanspreekt dat je hem of haar als een favoriet gaat beschouwen en je er zoveel mogelijk van wil zien.

Vandaar het idee een topic te maken met welke regisseurs het meest aanspreken voor de MM-users zelf. Ik heb een hele boel mensen getagd met uiteenlopende voorkeuren hopende om zo tot een zo divers mogelijke lijst te komen. Met de meeste getagden heb ik wel een connectie hier al zijn er ook redelijk wat wel tussen waar ik al een lange tijd niets meer heb gehoord (ben daarom ook nagegaan of ze nog wel actief zijn op deze site).

Hoe we dat gaan aanpakken, bijvoorbeeld een draft waar we om de beurt een favoriete regisseur nomineren of dat ieder een lijstje van 5 tot 10 regisseurs opstelt, hangt een beetje af van de animo af voor dit project. Andere ideeën zijn natuurlijk welkom. Ik hoor het wel wie hier zin in heeft

SmackItUp

• 3502 berichten
  • 2622 stemmen

Leuk idee! Ik wil zeker mijn steentje bijdragen. Is tevens een goede manier om de horizon te verbreden.

Basto

• 11918 berichten
  • 7397 stemmen

Er is natuurlijk al een regisseurs top 10 van elke user. Maar elke reden om regisseurs in de spotlight te zetten ben ik voor.

Wat zou kunnen is dat elke dag een regisseur genoemd wordt en iedereen z’n top 3 van die regisseur geeft.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Lijkt wel erg op Maak van een regisseur jouw toplijst en dat topic bestaat al heel erg lang. Wat gaat het verschil zijn met dat topic? Als het alleen een korter lijstje is vind ik het een stuk minder interessant omdat ik ook wel nieuwsgierig ben welke films je juist niet zo goed vond van een een bepaalde regisseur.

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

Basto schreef:

Er is natuurlijk al een regisseurs top 10 van elke user.

Waar kan ik mijn regisseurs top 10 vinden?

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Waar kan ik mijn regisseurs top 10 vinden?

die kan ik wel voor je maken.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Basto misschien dat de meesten een top 10 van regisseurs hebben maar ik ben er zo eentje die dat dus niet heeft (nuja wel in mijn hoofd zo ongeveer maar niet verbonden aan mijn profiel)

Persoonlijk lijkt me jouw idee een stuk interessanter dan dat eenieder zijn lijstje van favoriete regisseurs neerplant zonder meer.

starbright boy

Dat is niet meteen wat ik voor ogen heb eigenlijk. Daar gaat het toch vooral om iemand die een favoriete regisseur neerzet met inbegrip van de films en sterretjes geeft, vervolgens gaan andere de films die ie van die regisseur heeft gezien ook een waardering geven. Ik zou liever een lijst hebben van regisseurs die door de deelnemers gezamenlijk wordt samengesteld waardoor je een soort rangorde krijgt.

Naast het idee van Basto dat mij wel zeer aanspreekt, lijkt het mij ook fijn om te weten waarom je voor een regisseur kiest en niet gewoon een lijstje paf van de films die je met hoge cijfers beoordeelt. Daar vind ik persoonlijk niet veel aan. Maar dat is natuurlijk mijn idee. Er mag iets meer animo zijn dan het topic dat je aanhaalde.

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

Dat zou ik liever zelf doen, maar waar kan dat?

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Dat kan momenteel niet. Staat op de verbeterlijst van de nieuwe site en op de oude is het stuk.

alexspyforever Ik zie nog niet meteen voor me wat je bedoelt. Basto zegt elke dag een regisseur en iedereen geeft dan zijn top 3 van die regisseur en dat is het topic dat al bestaat maar dan minder interessant vanwege kortere lijstjes terwijl ik de onderste plekken vaak het boeiendst vind. Jij hebt het over een rangorde van regisseurs, Dat lijkt me weer iets anders. Gaan we dan allemaal een lijstje regisseurs noemen en maken we daar weer een lijst van, In de orde van de top 1000 elke twee jaar ofzo?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

Dat zou ik liever zelf doen, maar waar kan dat?

Ik dacht dat net als je top 10 films onder profiel zit, maar daar zie ik het toch niet staan. Was dat er dan vroeger niet, of vergis ik mij?

edit: ja ok het was er dus wel degelijk vroeger, thx starbright voor de info

joolstein

• 10823 berichten
  • 8908 stemmen

Tja ik heb wel een 10 van regisseurs, maar van geen van alle heb ik ook alle films gezien! Het is meer een lijstje van regisseurs die ik waardeer. Echter lijstjes of draft van regisseurs maken zie ik niet zo zitten. De personen boeien mij te weinig om te lang mee bezig te zijn Sorry

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Ik pas voor deze, sorry.

UmbraVitae

• 4313 berichten
  • 4021 stemmen

Basto schreef:

Er is natuurlijk al een regisseurs top 10 van elke user. Maar elke reden om regisseurs in de spotlight te zetten ben ik voor.

Wat zou kunnen is dat elke dag een regisseur genoemd wordt en iedereen z’n top 3 van die regisseur geeft.

Indd, zij die reeds top 10 regisseurs hadden voor de vernieuwde site, maar ik kan deze sindsdien niet meer aanpassen.

Dievegge

• 3166 berichten
  • 8185 stemmen

Ik kan gemakkelijk een lijst leveren met m'n favoriete regisseurs. Je kunt gewoon een poll doen, of anders een soort toernooiformule bedenken met een nominatieronde en een of meer stemronden, een beetje zoals je destijds met horrorfilms gedaan hebt. In grote lijnen valt het wel een beetje te voorspellen welke namen boven zouden komen drijven.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Ik heb nog geen flauw idee wat nu eigenlijk de bedoeling is, maar het is nooit slecht om regisseurs in beeld te brengen.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Knock-out van 256 regisseurs alltime bijvoorbeeld. Iemand moet even een lijst met 200+ namen leveren en dan nog wat ruimte voor nominaties. Je kan dan erop volgend nog een knock-out doen van 128 regisseurs die nu nog actief zijn.

mrklm

• 11374 berichten
  • 9897 stemmen

Ik ben het eens met starbright boy. Dit is een bestaand onderwerp. Het lijkt me interessanter om eens verder te kijken dan acteurs en regisseurs.

Is er animo om bijvoorbeeld eens te kijken naar de beste films van bijvoorbeeld David O. Selznick, Cedric Gibbons, Edith Head, Jack Cardiff of Jerry Goldsmith? Stuk voor stuk Hollywoodlegendes die hier echter zelden bij naam worden genoemd.

Het Topic zou dan vallen onder "Gebruikers: toplijsten en favorieten" en de naam "Jouw toplijst... maar niet op basis van acteurs of regisseurs".

Shaky

• 3734 berichten
  • 13043 stemmen

Top dat je meteen doorpakt alexspyforever. Dit is echter niks voor mij, dus ik zal niet meedoen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

eRCee schreef:

Knock-out van 256 regisseurs alltime bijvoorbeeld. Iemand moet even een lijst met 200+ namen leveren en dan nog wat ruimte voor nominaties. Je kan dan erop volgend nog een knock-out doen van 128 regisseurs die nu nog actief zijn.

Dat was ook een van mijn ideeën maar dan heb ik toch liefst dat niet 1 iemand even 200 regisseurs bij elkaar zoekt maar dat ze worden genomineerd door de users hier. Dan zouden we met 128 misschien ook al genoeg hebben. Maar van mij mag dit rustig worden opgebouwd zoals Basto voorstelt elke dag een andere regisseur die door een user wordt genomineerd en alzo in de kijker wordt gezet.

Dievegge ook dat had ik in gedachten maar als je wil vermijden dat enkel de bekende namen komen bovendrijven lijkt het me net goed om users om de beurt een regisseur te laten nomineren. Ikzelf zal eerder gaan voor de niet meest populaire namen en dan vooral uit het horrorgenre. Zie het als een opportuniteit om de wat minder gevestigde namen in de kijker te zetten.

Brix

• 19675 berichten
  • 5112 stemmen

mrklm

(Is er animo om bijvoorbeeld eens te kijken naar de beste films van bijvoorbeeld David O. Selznick, Cedric Gibbons, Edith Head, Jack Cardiff of Jerry Goldsmith? Stuk voor stuk Hollywoodlegendes die hier echter zelden bij naam worden genoemd).

Op zich wellicht een leuk idee, maar wel met een randje.

Sommige van die grote namen verschenen destijds ook vaak op de titelrol wanneer ze niet daadwerkelijk aan de films hadden meegewerkt.

Dat was een contractuele overeenkomst tussen de personen in kwestie en de studio's.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shaky schreef:

Top dat je meteen doorpakt alexspyforever. Dit is echter niks voor mij, dus ik zal niet meedoen.

Ook niet als je Stuart Gordon kan nomineren

Tja dan zal ik het moeten gaan doen

Ach kijk het even aan, het is niet de bedoeling om alle films te gaan kijken van de regisseurs, geen challenge. Wie weet als we vertrokken zijn kunnen andere twijfelaars alsnog aanpikken.

Van Brix verwacht ik natuurlijk niet anders dat hij zijn favoriete regisseurs uit western of waarom niet de Vlaamsche TV series nomineert

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

Ik heb voor mezelf ooit 3 lijsten gemaakt:

1/ Op basis van stemgemiddelde (met een minimum aantal films)

2/ Op basis van aantal geziene films

3/ Op basis van aantal favorieten.

Geen enkele voelt echt compleet passend, dus voor dit soort challenges doe ik de volgorde nog steeds manueel. Voor een pol is zo'n lijst wel handig.

En anders inderdaad een knock-out, maar da's dan meer vermaak dan echt uitpluizen welke regisseurs de MM leden nu echt het leukst vinden.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Ik pas ook, ben vrij minimaal aanwezig hier... maar bedankt voor de tag, je weet maar nooit.

Shadowed

• 11345 berichten
  • 6677 stemmen

Ik pas ook, maar heel veel plezier!

Basto

• 11918 berichten
  • 7397 stemmen

Ik vind een ko wel leuk.

Theunissen

• 12266 berichten
  • 5513 stemmen

Eigenlijk heb ik niet zoveel op met regisseurs. Mijn favoriete regisseur is Quentin Tarantino en verder heb ik in bepaalde jaren en in een kort tijdsbestek veel films gekeken van onderstaande regisseurs:

1) Jesús Franco (in 2020);

2) Russ Meyer (in 2011);

3) Andy Sidaris (in 2012);

Van die regisseurs zou ik bijvoorbeeld wel een "Top 10 Films" van kunnen maken.

Natuurlijk heb ik wel bepaalde voorkeuren voor regisseurs, maar het is niet specifiek dat ik van iemand een groot fan ben. Het draait mij vooral om de film en niet wie hem gemaakt heeft.

PapaBeartje

• 709 berichten
  • 1112 stemmen

Ik kijk nog even de kat uit de bomen, om te zien hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

alexspyforever Dank voor de tag!

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt voor de tag, maar laat deze aan me voorbij gaan.

remorz

• 2497 berichten
  • 2739 stemmen

Ben benieuwd welke vorm het gaat aannemen, maar heb hier wel oren naar

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ok ik zie goede ideeën passeren. Nomineren en KO zoals we oa bij horrordraft hebben gedaan in het verleden zie ik ook wel zitten. Ik denk hier nog even over na en formuleer morgen na het werk een voorstel over de aanpak.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.