• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.946 gebruikers
  • 9.369.601 stemmen

Trash Movie challenge

zoeken in:

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

39. Paris Est à Nous (2019

IMDb score: 4,5

83 minuten

Algemeen Klassement FTV (83 + = 91

Trash Elementen: Turkeyhttps://www.moviemeter.nl/images/cover/1123000/1123275.jpg?cb=1550220784

Deze film moet het dus duidelijk niet hebben van het verhaal maar voornamelijk van de bijzondere sfeer, teweeg gebracht door de mysterieuze verschijning Anna, de zeer fraaie beelden waarin droom en werkelijkheid door elkaar heen lopen en de mooie techno muziek van Laurent Garnier waarmee de film opent. Moest onmiddellijk denken bij die zeer fraaie opening aan de films van Gaspar Noé. Voor de rest waren mijn ogen voornamelijk gericht op de toch wel voortdurend in existentiële crisis verkerende vrouw Anna. Ja, de vrouw gaat bij mij in films een steeds meer belangrijke rol spelen.

Had van deze film trouwens ook zeer veel verwacht mede door de zeer hoge waardering van Onderhond én het zeer lage gemiddelde op IMDb. Tja, dat heb je als je dit soort films via Netflix te zien krijgt. Als het mainstream filmpubliek zich aan dit soort films gaat wagen dan is een hoge waardering meestal uitgesloten. Maar so what, mij mogen ze wel vaker verrassen met dit soort cinema waarbij het toch puur gaat om het gevoel dat zo'n film bij mij oproept en waarbij het verhaal van ondergeschikt belang is.

Noodless

• 10038 berichten
  • 6176 stemmen

105 Too Late (2015)

IMDb : 6,7

Algemeen : FTV ( 107 + 11 = 118 ) Subtotaal : 10478 + 118 = 10596 punten

Trash elementen: G(4) + Full N (4) Subtotaal : 760 + 8 = 768 punten

https://www.cinemaclock.com/images/580x326/5/too-late-20157415.jpg

Speciaal filmpje dat door de cast, de geduldige opbouw, heerlijke dialogen en een niet rechtlijnige verhaalstructuur toch wel indruk weet te maken. Niet overal even boeiend, maar wel een leuke kijkervaring.

Het camerawerk dat soms bijna op de huid van de personages hun doen en laten volgt is een meerwaarde wat de intensiteit en sfeer ten goede komt. Wel niet altijd feilloos, maar het had wel iets. Het verhaal lijkt soms wat de saaie kant uit te gaan, maar gelukkig passeren er leuke dialogen, onverwachte wendingen en hoe dichter bij het einde hoe duidelijker alles wordt. Er is geen chronologische volgorde. Je moet als kijker de vijf episodes gaandeweg rangschikken tot de juiste volgorde. De laatste die ook voor een verrassing zorgt, maakt dit wel duidelijk. De cast speelt degelijk, vooral John Hawkes is erg op dreef in zijn rol. Crystal Reed en Vail Bloom vallen op. Vooral die laatste ( opvallend voor een VS productie ) is op gegeven moment langdurig volledig naakt te zien. 7/10

Noodless

• 10038 berichten
  • 6176 stemmen

106 A Night of Horror Volume 1 (2015)

IMDb : 4,2

Algemeen : FTV ( 88 + 9 = 97 ) Subtotaal : 10596 + 97 = 10693 punten

Trash elementen: G(4) + Turkey (5) Subtotaal : 768 + 9 = 777 punten

https://dailydead.com/wp-content/uploads/2017/06/Night-Horror-Vol-1-poster.jpg

Weer een omnibus horrorfilm waar ik weinig mee kan. Lijkt toch precies mijn ding niet te zijn. Al zit in deze film hier wel een paar leuke horrorverhalen in die dan weer op de één of andere manier qua opzet en uitwerking een domper krijgen. Het omhullende segment Life Imitates had wel iets, maar uiteindelijk stelt dit segment niks voor. En zo zijn de meeste kortverhalen in deze film. Point of View was voor mij het beste verhaal : eng , leuk qua opzet, akelige sfeer en goed in beeld gebracht. 4/10

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Mocht er weer eentje aankomen en iemand wil zich academisch inlezen (voor een Trash Challenge, jaja! Want waarom niet!)

https://edinburghuniversitypress.com/pub/media/catalog/product/cache/9eb3df90bbbbc2e6bb42d699915a8aaf/9/7/9781474450423_1.jpg

This fascinating book examines badfilms; a subcategory of ‘bad cinema’ marked by incompetence, and typically exacerbated by material poverty and restrictive production conditions. It develops a framework through which the formal characteristics of failure are identified and analysed, and identifies intentionality as central to how badfilms are appreciated and valued as cult texts. Drawing on debates about cult cinema and film form, the book includes a series of case studies of classic ‘so bad they’re good’ films, like Plan 9 From Outer Space, Robot Monster and The Beast of Yucca Flats, investigating the impact of failures in post-production sound, recycled footage, performance and editing in American badfilms from the 1950s and 1960s. In doing so, it offers ways to consider how we identify and respond to failure, and how failure itself works.
Badfilm - Incompetence, Intention and Failure (2021)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.