• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.201 series
  • 33.969 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.955 gebruikers
  • 9.369.937 stemmen

Film Clash

zoeken in:

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

MovieMind schreef:

Aardige lijst, zijn er een aantal die me zeker aanspreken.

Nooit gedacht dat ik van jouw tips zou ontvangen.

Ik had dat evenmin gedacht. Het is hoe dan ook een verrassing voor mij dat je interesse hebt in horror en/of zombies. Nu goed je hebt beide Dawn of the Dead gezien maar misschien waren deze wel een uitzondering

Valak

• 626 berichten
  • 405 stemmen

Als we het over zombiefilms van deze eeuw hebben; heb je ook Train to Busan (2016) gezien alexspyforever?

Ik zelf helaas nog niet, maar lees er serieus álleen maar hele goeie dingen over.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

Wat mij betreft een aanrader Valak.

(was me verrassend goed bevallen, maar ben dan ook wel liefhebber van het genre)

Ben geen fanatiek horrorfan alexspyforever, maar heb een brede smaak en daar komen zo nu en dan absoluut horrorfilms bij aan bod. Veel horrorfilms hebben naar mijn mening een slap verhaal en/of absurd domme situaties. (maar dat vind ik een beetje horror eigen)

Ben dan ook meer liefhebber van horror's met een goed/sterk verhaal zoals je vaak in horror/mystery ziet. Één van mijn favoriete genres is (post) apocalyptisch en dan kan het ook een combinatie van horror/sf zijn.

Weet dat je dacht dat ik weinig tot geen horror keek, je zou daarom nog (meer) versteld staan als je mijn lijstje zou zien. (al moet ik eerlijk toegeven dat (hele) oude horrorfilms me niet zo aanspreken)

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Valak volg eerlijk gezegd de recentere releases niet zo ben nog volop aan het delven in de oudere en minder bekende stuff. Ik heb al redelijk veel gezien maar er is nog zoveel wat ik niet heb gezien. Dus neen niet gezien. Maggie heb ik eigenlijk vooral gezien omdat ik toch redelijk fan ben van Abigail Breslin. Maar ook Arnold vond ik verrassend sterk spelen in die film.

MovieMind ik zal niet tegenspreken dat er een hoop horrorfilms zijn die ik ook als bagger zal bestempelen (maar dat kan ik ook toepassen op de andere genres). Wat mij aantrekt in horror is vaak het fantasy aspect, de concepten die soms spitsvondig, uniek en ja te gek voor woorden zijn. Het mag gek klinken ik vind de verhalen in horror over het algemeen leuker dan in andere genres. Horror heeft veel subgenres hetgeen ik in andere genres veel minder zie. Ik kijk ook heus wel andere genres maar als ik mag kiezen ga ik toch eerder voor de film met een duister thema. Dus fantasy, sci-fi, drama met duidelijke horrorelementen die kan ik over het algemeen goed smaken. Verder kan ik ook genieten van zwart/wit alsook silent horror vooral omwille van de sfeer die het brengt. Beste verhalen en concepten zijn voor mij toch bij de oudere films, al is er af en toe wel eens iemand die wat leuks bedenkt nu. Ik hou niet van Wan, Shyamalan en ook Del Toro heeft buiten Pan's nog niet echt iets interessants geregisseerd. Paranormaal is eerder hit en miss voor mij, gothic setting hou ik erg van. Ik geniet soms ook gewoon erg van de sfeer. Eng vind ik ze al lang niet meer, maar het is het genre dat ik sneller zal herbekijken dan andere. Als je mijn collectie zou zien, zou je verrast zijn van al weinig bekende titels in onze contreien. Het zal geen verrassing zijn dat ik ook vaak op een horrorforum zit als ik niet hier ben.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

Denk dat het hier wel algemeen bekend is dat jij een groot liefhebber bent van alles wat met horror te maken heeft. (hoewel je dat zelden laat blijken )

Zelfs op het horror raakvlak hebben we een groot smaakverschil, maar een aantal films uit je eerder geplaatst lijstje hebben wel mijn interesse gewekt.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.