• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.969 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.999 acteurs
  • 198.991 gebruikers
  • 9.371.048 stemmen

Knock-Out: Thriller (2015)

zoeken in:

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

wibro schreef:

Wordt er nog gestemd

Je mag niet stemmen als je niet beide films hebt gezien (hetgeen helaas totaal niet te controleren valt). Volgens die regels heb ik geen enkele keer kunnen stemmen en ook niet bij deze battle.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8145 stemmen

Ik heb niet het idee dat iedereen dat doet. HALVE TAMME. zie ik bijvoorbeeld altijd stemmen, terwijl hij niet op die films gestemd heeft. Dat lijkt me ook niet te kloppen.

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 berichten
  • 1305 stemmen

@ Spetie

Is het verplicht dan om op alle films te stemmen die je hebt gezien?

Er zijn films die ik kijk en die vind ik niet eens een stem / bericht waard of ik heb

simpelweg geen zin en of de tijd om een van de twee taken uit te voeren (ik heb

ook nog een leven naast MM hoor!!!). Ik kan dus wel eerlijk de beslissing maken

voor mij eigen welke ik de betere vond, ook al zijn de desbetreffende films niet

zichtbaar in mijn stemmen.

Wat ik niet vind kloppen is dat u zo maar klakkeloos een bericht bij dit topic plaatst

met een wilde gok, terwijl u niet eens weet op wat voor manier ik op MM te werk ga.

''Zeer slordig, al zeg ik het zelf.''

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Fijne dag toegewenst, want het is prachtig weer .

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Gang_Star schreef:

Je bent natuurlijk afhankelijk van stemmers die de films wel gezien moeten hebben.

Dan houd deze KO voor mij al op. Heb nog maar weinig thrillers gezien of, het zijn net de films die ik gezien heb maar, dan ben ik er niet bij. Jammer.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8145 stemmen

HALVE TAMME. schreef:

@ Spetie

Is het verplicht dan om op alle films te stemmen die je hebt gezien?

Er zijn films die ik kijk en die vind ik niet eens een stem / bericht waard of ik heb

simpelweg geen zin en of de tijd om een van de twee taken uit te voeren (ik heb

ook nog een leven naast MM hoor!!!). Ik kan dus wel eerlijk de beslissing maken

voor mij eigen welke ik de betere vond, ook al zijn de desbetreffende films niet

zichtbaar in mijn stemmen.

Wat ik niet vind kloppen is dat u zo maar klakkeloos een bericht bij dit topic

plaatst met een wilde een gok, terwijl u niet eens weet op wat voor manier

ik op MM te werk ga.

''Zeer slordig, al zeg ik het zelf.''

Fijne dag toegewenst, want het is prachtig weer .

Ja ik vind het twijfelachtig en raar, ook al zijn het maar aannames. Want je stemt namelijk op echt elke battle, ook bij filmpersonages en dan kunnen mensen die meer dan 5000 films gezien hebben zelfs niet altijd.

Ondertussen organiseer je wel diverse Ko's, wat natuurlijk mooi is, maar gigantisch veel meer tijd kost dan het stemmen op een film, die je gezien hebt, iets wat maar 2 seconde duurt. Dat is nogal tegenstrijdig en een non-argument.

Verder moet je zelf weten wat je doet, ik wilde het alleen even melden.

• 13470 berichten
  • 1305 stemmen

Spetie schreef:

(quote)
Ik wilde het alleen even melden.
Dat heeft u dan bij deze gedaan.

• 13470 berichten
  • 1305 stemmen

Spetie schreef:

(quote)
Ondertussen organiseer je wel diverse Ko's, wat natuurlijk mooi is.
Ik heb er pas eentje op mijn naam staan en dan nog wel in samenwerking

met. De tweede staat in de wachtrij, maar die zal pas gaan plaats vinden

in December, dus diverse .

Mvg.

horizons

• 5687 berichten
  • 2402 stemmen

Uh ja. Ik stem alleen als ik beide films heb gezien. En dat betekend dan ook dat ik er wel eens een favoriet van mij zie uitgaan omdat ik de tegenstander niet gezien heb.

Was vooral bij SF ko daarom goede motivatie om veel films te kijken.

En dan leuke verrassingen tegen komen (oa beyond the black rainbow).

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

horizons schreef:

Was vooral bij SF ko daarom goede motivatie om veel films te kijken.

En dan leuke verrassingen tegen komen (oa beyond the black rainbow).

Dat is volgens mij ook de kracht van de K.O.'s: dat je nieuwe films kunt ontdekken. Als er blind wordt gestemd dan zegt het resultaat niets en gaat het nut een beetje verloren. Geldt natuurlijk niet voor poster-K.O.'s.

leatherhead

• 3556 berichten
  • 1813 stemmen

Het is helemaal niet ''verplicht'' om beide films gezien te hebben alvorens je stemt. Als er bijvoorbeeld een battle komt met een favoriet tegen een film die je nog niet gezien hebt, snap ik best dat je op die favoriet stemt. Bovendien gaat stokt zo'n KO alleen nog maar meer mocht het zo zijn dat je beide films gezien moet hebben.

Overigens geldt, voor alle duidelijkheid, de 24-uurs regeling. Als er om 14:46 nog niet gestemd is, bepaald de voorlaatste stand de winnaar (op dit moment dus House of Games).

• 13470 berichten
  • 1305 stemmen

arno74 schreef:

(quote)
Geldt natuurlijk niet voor poster-K.O.'s.
Eens, want daar wordt van te voren al aangeven dat je op de poster stemt en niet op de film.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Spetie schreef:

Ondertussen organiseer je wel diverse Ko's, wat natuurlijk mooi is, maar gigantisch veel meer tijd kost dan het stemmen op een film, die je gezien hebt, iets wat maar 2 seconde duurt. Dat is nogal tegenstrijdig en een non-argument.

De enige KO waar hij mede-oranisator was, was de horrorposter KO waar ik hoofdorganisator van was. Een schitterende medewerker mag ik wel zeggen.

En ik heb ook niet op alle films gestemd of een bericht achtergelaten die ik heb gezien. Een bericht laten vind ik vaak makkelijker dan een stem uit te brengen, laatste tijd vind ik stemmen steeds moeilijker. Moviemeter is ook lang niet de enige filmsite voor reviews en stemen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

leatherhead schreef:

Het is helemaal niet ''verplicht'' om beide films gezien te hebben alvorens je stemt. Als er bijvoorbeeld een battle komt met een favoriet tegen een film die je nog niet gezien hebt, snap ik best dat je op die favoriet stemt. Bovendien gaat stokt zo'n KO alleen nog maar meer mocht het zo zijn dat je beide films gezien moet hebben.

Allemaal heel leuk maar hoe eerlijk is dat dan nog voor de film die je dan niet hebt gezien? En ook als ik een film heb gezien en de andere niet maar ik vind de film die ik heb gezien helemaal niet goed? Ik ben niet geneigd om dan te stemmen. Dan wordt het op het lange laatste toch een strijd tussen films die de meerderheid heeft gezien.

• 13470 berichten
  • 1305 stemmen

5. Man Who Knew Too Much, the (1956) - House of Games (1987)

Tussenstand: 2-2

leatherhead

• 3556 berichten
  • 1813 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Allemaal heel leuk maar hoe eerlijk is dat dan nog voor de film die je dan niet hebt gezien?.

Dat kun je je afvragen ja, maar er is nergens een officiële regel dat je beide films gezien moet hebben. Bovendien kun je soms best een aardige inschatting maken. En een strijd tussen films die de meerderheid gezien heeft, wordt het sowieso al bijna altijd.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

leatherhead schreef:

(quote)

Dat kun je je afvragen ja, maar er is nergens een officiële regel dat je beide films gezien moet hebben .

Is het dan nog wel verstandig om door te gaan om op films te stemmen? En niet een thriller poster KO ofzo weet ik veel.. Want zoals je ziet zit er in het stem gedrag geen vaart en, zoals mensen waaronder ik, die afhaken omdat ze veel films niet hebben gezien. Zo kun je soms eeuwig bezig zijn met een battle, en dan duurt die 24-uurs regel erg lang. Wat ik persoonlijk merkte was dat de Animatie en Illustrated Horror Poster KO's zo voorbij waren. Maar goed, waarschijnlijk word ik hier op ook genegeerd.

leatherhead

• 3556 berichten
  • 1813 stemmen

Ik persoonlijk zit daar niet zo op te wachten, en denk een hoop andere ook niet. Bovendien is het ook geen ramp als er een battle tussenzit die wat langer duurt. Niet elke KO hoeft in een mum van tijd voorbij te zijn.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

leatherhead schreef:

Bovendien is het ook geen ramp als er een battle tussenzit die wat langer duurt. Niet elke KO hoeft in een mum van tijd voorbij te zijn.

Dat zeg ik ook niet Leather. Hoe meer KO's, hoe uitgebreider je kan stemmen.. Ik bedoel meer dat je misschien wat meer stemmers trekt met een Poster KO. Maar goed, jij bent de baas van de KO. Succes verder .

leatherhead

• 3556 berichten
  • 1813 stemmen

24 uur verstreken, House of Games is door.

6. Law Abiding Citizen (2009) - Fury, the (1978)

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

0-1

Bij KO’s is het altijd al een ongeschreven regel geweest dat je minstens op een van beide films moet gestemd hebben. In het verleden zijn er wel enkele KO’s georganiseerd met stemverplichting voor beide films, maar deze liepen alles behalve vlot. Zo’n kleine KO liep al snel 1 à 2 jaar, was uiterst saai en kende een heel klein deelnemersveld.

Ikzelf stem enkel blind vanaf 4* of hoger en na inschatting van de tegenkandidaat. Wanneer die film me aanspreekt en ook een 4* of hoger zou kunnen krijgen stem ik niet. Geen waterdicht systeem uiteraard, maar voor mezelf voldoende om mijn stem te verantwoorden.

leatherhead

• 3556 berichten
  • 1813 stemmen

Precies, zo zie ik het ook ongeveer.

• 13470 berichten
  • 1305 stemmen

1-1

Spetie

• 38871 berichten
  • 8145 stemmen

1-2 eens met Dragon.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Het was ook maar een voorstel eh Dragon en leatherhead.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

KO's lopen de laatste jaren gewoon minder. Is verder niet zo erg.

Valkuil is volgens mij om veel te grote KO's te maken met teveel films. Dan wordt het al snel een gebed zonder einde. Ik zou maximaal voor 256 gaan in een heel populaire KO (zoals de top-250 of top van een decennium), en voor dit soort specifieke KO's met een kleinere lijst beginnen.

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

2-2

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3565 stemmen

2-3 The Fury

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

Ik neem eigenlijk zelden deel aan dit soort knock out's, en dat heeft puur te maken met dat ik wel een aantal films heb gezien, maar dat ze dan (vaak) tegenover een voor mij onbekende film staan.

(wat dan wel weer andere films ter attentie brengt)

Dragon heeft er een aardige oplossing op gevonden, maar ik ben van mening dat je beide films moet hebben gezien om een eerlijk oordeel te geven. (anders zie ik het nut niet van dit soort knock out's)

Vind het wel jammer, maar stem pas als er een battle komt waarvan ik beide films heb gezien.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

MovieMind schreef:

maar ik ben van mening dat je beide films moet hebben gezien om een eerlijk oordeel te geven. (anders zie ik het nut niet van dit soort knock out's)

Dat is wat ik al die tijd ook al dacht. Nu voelt het gewoon als een verkiezing van welk is de meest bekende of welk is door de meeste personen gezien. Ik vind films vergelijken zelfs binnen hetzelfde genre vaak een zaak van appelen en peren. Nu goed heb er al genoeg over gezeverd, dat is het laatste wat ik erover zeg.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

alexspyforever

Ik weet niet of jij aan de Knock-out: Sciencefiction (2014) hebt meegedaan maar daar heeft wel een totaal onbekende film Ikarie XB 1 (1963) (slechts 17 stemmen) de halve finale bereikt. Allesbehalve was die K.O. dus een verkiezing van de meest bekende film of film die door de meeste personen is gezien.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.