- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: filmladder
Knock-out: filmladder
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Het is ook meteen duidelijk waarom er geen kip meer langskomt daar.
Ik vind het nochtans erg mooie kwartfinales! Alleen Kikujiro en Enter the Void scoren onder de vier sterren en vijf van de acht films staan in mijn top 10. 
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12839 stemmen
Ik vind het nochtans erg mooie kwartfinales! Alleen Kikujiro en Enter the Void scoren onder de vier sterren en vijf van de acht films staan in mijn top 10.
Denk dat hij vooral bedoelt dat het de te verwachte namen zijn. Veel vers bloed maakt weinig kans.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Ik dacht persoonlijk eigenlijk dat hij vooral bedoelde dat de filmladder gedomineerd wordt door mensen met een "alternatieve" smaak. Maar soit, dat de "te verwachte namen" het goed doen vind ik ook niet problematisch. Die films doen het goed om een reden: het zijn gewoon fantastische films. Dat nieuwe films in de ladder zeer weinig kans maken op een hoge notering omdat ze daarvoor van 100+ films moeten winnen is wel een probleem, maar dat staat verder los van deze KO volgens mij.
De volgende stem beslist trouwens. En:
3) 2. Irréversible - 13. Enter the Void
1-0, Enter the Void is in visueel opzicht iets indrukwekkender (mooier kleurgebruik, geweldige belichting, sterkere montage, etc.), maar Irréversible is in alle andere opzichten een stuk beter imo (interessanter plot, boeiendere personages, minder repetitief, memorabeler muziekgebruik, emotionele impact, etc.)
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
2) 3. Kokuhaku - 12. American Beauty
5-5, volgende stem beslist
5-2
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
2) 3. Kokuhaku - 12. American Beauty
6-5
5-3
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
4) 1. Reconstruction - 22. Requiem for a Dream
0-1
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
En Reconstruction is door! Erg mooie halve finalisten in ieder geval. Ze staan allemaal in mijn top 10. 
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Halve finales: 9 punten, 2 verschil. 24-uursregeling is van toepassing.
1) 2. Irréversible - 3. Kokuhaku
2) 1. Reconstruction - 6. Pi
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
1) 2. Irréversible - 3. Kokuhaku
1-0
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
3-0, wel een goede afspiegeling van de ladder in ieder geval: de top drie, plus nummer zes