• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.522 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.800 acteurs
  • 199.140 gebruikers
  • 9.379.894 stemmen

Knock Out : Mix Music & Scene

zoeken in:

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

2-1

Black Math schreef:

Het USC speelt de 5e symfonie van Mahler 19 december in Den Bosch, 20 december in Utrecht en 28 december in het Concertgebouw in Amsterdam, mocht je dan toevallig niet op wintersport zijn.

Concertgebouw is absoluut het mooiste, maar dan kan ik niet. Denk dat ik de 20e dan ga, ook lekker in me eigen stadje .

Animosh schreef:

Even als ludieke anekdote: ik ben één keer naar een orkest wezen kijken in een theater, en toen vond ik het stemmen (of wat dan ook) van de instrumenten dat voorafgaat aan het concert het mooiste.

Haha, weet je nog welk theater en wat er uitgevoerd werd (componist en het stuk)? Het is sowieso handig bij een klassiek stuk om enigszins te weten wat je te wachten staat. Eerste keer 1,5 uur Mahler was niet uit te houden, maar de volgende keer was ik 'voorbereid' en vond ik het genieten geblazen.

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

Roel- schreef:

Haha, weet je nog welk theater en wat er uitgevoerd werd (componist en het stuk)?

In het Chassé in Breda. Maar welk stuk...? Geen idee. Het was in ieder geval saai; maar dat ik een klassiek stuk saai vond mag gezien mijn onorthodoxe smaak natuurlijk niemand verbazen. Mijn moeder was er trouwens ook niet weg van: die viel bijna in slaap. Maar ze was toen ook erg moe, hehe.

Overigens is dat wel een hele tijd geleden ... vijf jaar of zo. En ik ging toen mee voor mijn moeder.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

2-2 Jammer van Mahler, maar dat fragment is gewoon van slechte kwalitatief; lijkt wel van een stokoude videoband te komen. Heeft niets met de film of de muziek an sich te maken. Maar met een Chinese bekende clubjes film als tegenstander natuurlijk bij voorbaat kansloos hier. Verder mag Nena nog niet eens de schoenveters strikken van artiesten van het kaliber Ella Fitzgerald, maar daar zal men hier ook wel weer anders over denken, want nieuw is per definitie beter dan oud.

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Maar met een Chinese bekende clubjes film als tegenstander natuurlijk bij voorbaat kansloos hier.

Aansteller. Moet je nu echt bij ieder verlies mopperen hoe zielig je wel niet bent?

Verder mag Nena nog niet eens de schoenveters strikken van artiesten van het kaliber Ella Fitzgerald, maar daar zal men hier ook wel weer anders over denken, want nieuw is per definitie beter dan oud.

Per definitie? Nee. Maar vaak wel inderdaad. Moderne nummers spreken me gewoon meer aan. Het nummer van Nena vind ik overigens ook niet mooi, maar het wordt wel best sterk gebruikt.

W.M.J.M

• 4041 berichten
  • 2902 stemmen

3-2

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3566 stemmen

3-3

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Animosh schreef:

Aansteller. Moet je nu echt bij ieder verlies mopperen hoe zielig je wel niet bent?

Moet jij bij elke winst mopperen hoe dull het andere filmpje was?
Per definitie? Nee. Maar vaak wel inderdaad. Moderne nummers spreken me gewoon meer aan. Het nummer van Nena vind ik overigens ook niet mooi, maar het wordt wel best sterk gebruikt.
Blijf het vreemd vinden dat sommige mensen hier zo'n beperkte smaak cultiveren. Alsof je niet én van klassiek, jazz, elektronisch, rap, pop of rock kan houden. En dat verspreid over diverse tijdperken en culturen/continenten.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Animosh, waarom reageer je nog? Iedereen is vreselijk moe van die narcistische vent, nu jij nog

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Moet jij bij elke winst mopperen hoe dull het andere filmpje was?

Dat doe ik volgens mij niet vaak. Ik doe het alleen als beweerd wordt dat ik om slechte redenen tegen stem, en soms (als ik daar zin in heb) om mijn keuze uit te leggen (al zeg ik het dan meestal wel subtieler dan jij).

Blijf het vreemd vinden dat sommige mensen hier zo'n beperkte smaak cultiveren. Alsof je niet én van klassiek, jazz, elektronisch, rap, pop of rock kan houden. En dat verspreid over diverse tijdperken en culturen/continenten.

Ik heb mijn best nochtans gedaan: ik heb vroeger alle genres uitgebreid geprobeerd. Maar elektronische muziek (en sommige moderne klassieke muziek, pop en hiphop) is het enige wat me echt aanspreekt.

Tonypulp schreef:

Animosh, waarom reageer je nog? Iedereen is vreselijk moe van die narcistische vent, nu jij nog

Ik vind het ook vermoeiend hoe hij ons steeds in een nauw hokje schuift en onze keuzes als kortzichtig en bevooroordeeld wegwuift. Maar het brute negeren van zijn berichten vind ik niet respectvol, en stiekem hoop ik dat hij naar me luistert en in het vervolg wat genuanceerder zal zijn. Naïef natuurlijk, maar soit.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Animosh schreef:

Ik vind het ook vermoeiend hoe hij ons steeds in een nauw hokje schuift en onze keuzes als kortzichtig en bevooroordeeld wegwuift. Maar het brute negeren van zijn berichten vind ik niet respectvol, en stiekem hoop ik dat hij naar me luistert en in het vervolg wat genuanceerder zal zijn. Naïef natuurlijk, maar soit.

Ik draaf weleens wat door hier, maar ik neem het filmgameforum dan ook niet echt serieus. Daarom kwam ik met de username KO; de ultieme KO en populariteitscontest. En van jeroentjuhhhhh vind ik het jammer dat hij op voetbalgebied niet net zo eigenzinnig is als in zijn filmvoorkeur. Anyway, ik zal me weer wat meer beperken tot deze ( ) smilies als jullie dat prettiger vinden.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Lord Flashheart schreef:

En van jeroentjuhhhhh vind ik het jammer dat hij op voetbalgebied niet net zo eigenzinnig is als in zijn filmvoorkeur.

Compensatiegedrag

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Ik draaf weleens wat door hier, maar ik neem het filmgameforum dan ook niet echt serieus.

Het probleem is voor mij niet dat je filmgames niet serieus neemt, maar dat je consequent je best lijkt te doen om mij en een aantal anderen weg te zetten als kortzichtige, infantiele leden van een "alternatieve" club die vooral anders willen zijn en niet het geduld en het verstand hebben om goede muziek te waarderen, terwijl onze smaak natuurlijk even legitiem is als die van jou. Dat vind ik vervelend.

Anyway, ik zal me weer wat meer beperken tot deze ( ) smilies als jullie dat prettiger vinden.

Van die emoticons ben ik eerlijk gezegd ook geen liefhebber. Die komen heel neerbuigend over.

Maar je moet uiteraard zelf beslissen wat je doet. Voor de sfeer zou het in ieder geval goed zijn als je iets vriendelijker en genuanceerder zou zijn en je wat minder neerbuigend tegen anderen op zou stellen.

Black Math

• 5430 berichten
  • 1753 stemmen

Fragmentjes gekeken, ligt het nou aan mij of zit er geen luchtballon in de eerste? Dit nummer was niet veel beter.

3-4 dus.

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

Black Math schreef:

ligt het nou aan mij of zit er geen luchtballon in de eerste?

Ik heb die zin een paar keer gelezen, maar ik kom er niet uit of je een grapje maakt of serieus bent. 99 Luftballons begint in ieder geval op 3:14 (het clipje begint iets eerder omdat context nodig is om dat moment te kunnen waarderen ... anders komt het te veel uit het niets vallen), en ik vind dat het best sterk gebruikt wordt. Het geeft de scène iets melancholisch imo, en het valt goed samen met de handelingen.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Animosh schreef:

Het probleem is voor mij niet dat je filmgames niet serieus neemt, maar dat je consequent je best lijkt te doen om mij en een aantal anderen weg te zetten als kortzichtige, infantiele leden van een "alternatieve" club die vooral anders willen zijn en niet het geduld en het verstand hebben om goede muziek te waarderen, terwijl onze smaak natuurlijk even legitiem is als die van jou. Dat vind ik vervelend.

Dat vind ik omgekeerd nu ook. Bovendien ben ik meer ruimdenkend dan veel van die alternatieve lieden die zich volledig aan één genre of type cinema committeren. Maar wat ik wel jammer vind als ik meedoe aan deze games, is dat nu nooit eens een film of fragment wat ik erg goed vind het ergens ver schopt. Als ze er überhaupt al bijstaan. Terwijl omgekeerd...

Maar je moet uiteraard zelf beslissen wat je doet. Voor de sfeer zou het in ieder geval goed zijn als je iets vriendelijker en genuanceerder zou zijn en je wat minder neerbuigend tegen anderen op zou stellen.
Zoals ik je al eerder zei, het is een fase. Kan zomaar weer een jaar komen dat ik niet of nauwelijks op de site te vinden ben. Maar goed, zal wat vriendelijker doen als jij dat prettig vindt.

Black Math

• 5430 berichten
  • 1753 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

Ik heb die zin een paar keer gelezen, maar ik kom er niet uit of je een grapje maakt of serieus bent. 99 Luftballons begint in ieder geval op 3:14 (het clipje begint iets eerder omdat context nodig is om dat moment te kunnen waarderen ... anders komt het te veel uit het niets vallen), en ik vind dat het best sterk gebruikt wordt. Het geeft de scène iets melancholisch imo, en het valt goed samen met de handelingen.

O ja, nu hoor ik het ook. Viel me denk ik de eerste keer niet op omdat er zoveel doorheen geschreeuwd wordt. Hoe dan ook, ik blijf bij mijn stem.

Black Math

• 5430 berichten
  • 1753 stemmen

Lord Flashheart schreef:

[Als ze er überhaupt al bijstaan.

Je kon toch ook zelf nomineren?

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Dat vind ik omgekeerd nu ook.

Waarom? Wij reageren af en toe wel geïrriteerd op jou, maar uit onszelf beledigen we jou niet.

Bovendien ben ik meer ruimdenkend dan veel van die alternatieve lieden die zich volledig aan één genre of type cinema committeren.

Dat bedoel ik dus. Je reduceert ons tot een stereotype.

Maar wat ik wel jammer vind als ik meedoe aan deze games, is dat nu nooit eens een film of fragment wat ik erg goed vind het ergens ver schopt.

Als anderen jouw smaak niet delen is dat logisch. Je kunt moeilijk van anderen vragen dat ze op de scène stemmen die jij beter vindt om jou een plezier te doen. Als je er niet tegen kan dat anderen niet altijd jouw smaak delen kun je filmgames waarschijnlijk beter mijden.

Als ze er überhaupt al bijstaan.

Dat heb je deels zelf in de hand. En als de nominaties je niet aanspreken kan je ook gewoon niet meedoen.

Terwijl omgekeerd...

Omgekeerd gaan een aantal scènes die ik erg sterk vind er ook in de eerste ronde uit, begeleid met commentaar dat het geen muziek is, of dat ik het alleen mooi vind omdat het "anders" is.

Maar goed, zal wat vriendelijker doen als jij dat prettig vindt.

Dat zou fijn zijn.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

159. Nena - 99 Luftballons (Boogie Nights) - 160. Ella Fitzgerald - Get thee behind me Satan (The Master)

Het staat 3-4

Voor diegene die de draad kwijt zijn (of te lui).

mjk87 (moderator films)

• 14540 berichten
  • 4522 stemmen

3-5

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

161. Creedence Clearwater Revival - Lookin' out my backdoor (the big lebowski) - 162. The Emotions - Best of My Love (Boogie Nights)

0-1, nipt ... The Big Lebowski heeft betere muziek, Boogie Nights de betere scène

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3566 stemmen

0-2 duidelijk.....

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

1-2

Film Pegasus (moderator films)

• 31155 berichten
  • 5452 stemmen

1-3

Jesper187

• 6434 berichten
  • 2462 stemmen

1-4

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

2-4

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

2-5

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3566 stemmen

0-2

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

1-2

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.