• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.399 stemmen

Knock-out: Romantiek (2013)

zoeken in:

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

3-1

Mooi lijstje hoor, alle 8 4* of hoger.

BBarbie

• 12893 berichten
  • 7675 stemmen

De battle lijkt ten onder te gaan aan elitair stemgedrag van mijzelf e.a.

Jammer.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

2. Su-ki-da (2005) - Before sunset (2004)

0-1, maar van deze acht films had dit van mij de finale mogen zijn denk ik

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

1-1

BBarbie

• 12893 berichten
  • 7675 stemmen

Animosh schreef:

(...)maar van deze acht films had dit van mij de finale mogen zijn denk ik

Prima. Maar de vraag is veeleer of gelet op het thema deze acht films allemaal in de kwartfinale thuishoren. Ik denk het niet. Je ziet gaandeweg de battle steeds meer mensen afhaken. Volgens mij omdat ze te veel films tegenkomen waar ze nog nooit van gehoord hebben, laat staan gezien hebben. Dan wordt zo'n battle van lieverlee een confrontatie van een klein (elitair ?) clubje. Ik vermoed dat dat niet de oorspronkelijke opzet is geweest.

2. Su-ki-da (2005) - Before sunset (2004)

1-2

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

BBarbie schreef:

Maar de vraag is veeleer of gelet op het thema deze acht films allemaal in de kwartfinale thuishoren. Ik denk het niet.

Waarom niet? Het zijn allemaal romantische films. Ik had uiteraard ook liever een paar andere films de kwartfinales zien halen, maar je kunt nooit helemaal je zin krijgen.

Dan wordt zo'n battle van lieverlee een confrontatie van een klein (elitair ?) clubje.

Ach ja, ik heb liever dat een KO gedomineerd wordt door een elitair clubje met een "alternatieve" filmsmaak dan dat (bijvoorbeeld) The Titanic met 5-0 wint van Bin-Jip (of - nog erger - dat Come To Daddy wordt uitgeschakeld door de belichaming van meligheid!). Dat er te veel onbekende films tussen zaten is misschien wel waar, maar onder dat probleem lijden een heleboel KO's. Als je dat niet wil moet je als organisator gewoon stemmen-quota's introduceren of zo.

(Overigens was mijn opmerking over de finale niet op jou gericht, hoor.)

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

1-3 2x

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2931 stemmen

2-3

BBarbie

• 12893 berichten
  • 7675 stemmen

Animosh schreef:

Overigens was mijn opmerking over de finale niet op jou gericht, hoor.

Zo heb ik dat ook niet opgevat.

Animosh schreef:

Ach ja, ik heb liever dat een KO gedomineerd wordt door een elitair clubje met een "alternatieve" filmsmaak dan dat (bijvoorbeeld) The Titanic met 5-0 wint van Bin-Jip (of - nog erger - dat Come To Daddy wordt uitgeschakeld door de belichaming van meligheid!).

Ik betwijfel of ik daar mee eens ben. Ik heb in de gauwigheid even nagekeken dat 850 MM-leden Titanic in hun persoonlijke top-10 hebben staan, tegen 99 voor Bin-jip. Nou vind ik deze Koreaanse film ook veel mooier dan het romantische scheepsdrama, maar dat komt allicht om ik in sommige gevallen blijkbaar -wat jij noemt- een "alternatieve" filmsmaak heb. Mijn smaak mag dan (soms) "alternatief" zijn, maar dat betekent niet dat die per se beter is dan die van anderen. Wel anders... soms. Wellicht moet de oplossing gevonden worden in stemmenquota's, zoals jij zegt.

P.S. Come to Daddy ken ik niet, dus die zou bij mij niet scoren.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

3-3

Black Math

• 5430 berichten
  • 1753 stemmen

4-3

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

BBarbie schreef:

Mijn smaak mag dan (soms) "alternatief" zijn, maar dat betekent niet dat die per se beter is dan die van anderen.

Klopt, maar ik zie toch echt liever films winnen die ik goed vind - en daar behoort Titanic niet toe. Come To Daddy is trouwens een videoclip (van Cunningham) die in een andere KO verloor van Daft Punk's Around The World. En nee, dat trauma heb ik nog steeds niet verwerkt!

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

In KOs winnen zelden de échte blockbuster hits, is eerder iets voor de grote (iets) alternatievere krakers. Daarom dat een Dolls, In The Mood For Love of [] Sunrise ook niet zo vreemd is in dit stadium van het spel. De andere had ik niet zo snel verwacht, maar ze horen hier wat mij betreft wel allemaal dik thuis.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

4-4

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

5-4

BBarbie

• 12893 berichten
  • 7675 stemmen

Onderhond schreef:

In KOs winnen zelden de échte blockbuster hits, is eerder iets voor de grote (iets) alternatievere krakers. Daarom dat een Dolls, In The Mood For Love of [] Sunrise ook niet zo vreemd is in dit stadium van het spel. De andere had ik niet zo snel verwacht, maar ze horen hier wat mij betreft wel allemaal dik thuis.

De films, die jij noemt, misstaan zeker niet in de laatste fase. Hoewel... Dolls? Het is blijkbaar al zo lang geleden, dat ik die film gezien heb dat ik 'm nauwelijks herinner. Mij is alleen bijgebleven dat ik er destijds bepaald niet vrolijk van werd en meestal heb ik dat toch wel met romantische films.

Bij de andere heb ik ernstige twijfels. Niet alleen om die tot nu toe nog maar een beperkt publiek bereikt hebben, maar ook inhoudelijk. Sorry, komt toch weer mijn eigen smaak om de hoek kijken.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Ik ben ook geen liefhebber van Dolls (te zweverig, te poëtisch, zeurderige, sentimentele muziek, volstrekt lege, oninteressante personages, in visueel opzicht geen moment echt indrukwekkend, etc.), maar het heeft wél een flinke en zeer enthousiaste fanbase, en die mensen bezoeken ook nog eens vaak het forum, dus dat die film het goed doet zou niemand moeten verbazen.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

5-5 maar min of meer gelijkwaardig

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

5-6

Spetie

• 38871 berichten
  • 8145 stemmen

5-7

[Preketero]

• 8531 berichten
  • 2450 stemmen

5-8

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

6-8

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

3. Before sunrise (1995) - Mizu no onna (2002)

1-0

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

2-0

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

2-1

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

3-1

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

3-2

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

3-3

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

3-4

Lastig, de cameo van YUKI geeft de doorslag.

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

3-5

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.