- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: oorlog
Knock-out: oorlog
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
1-6
Heb nog nooit iemand dat over de film horen beweren, wel over het boek.
Ik wel, dus wat is je punt? TRL is hoogstens sfeercinema (en dan nog niet zo'n denderend goeie), qua diepgravendheid is het net zo plat als een blockbuster.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
1-0 (5,0* vs 4,0*)
Voor mij de beste oorlogsfilm ooit gemaakt. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
1-6
Ik wel, dus wat is je punt? TRL is hoogstens sfeercinema (en dan nog niet zo'n denderend goeie), qua diepgravendheid is het net zo plat als een blockbuster.
Nogmaals, je hebt een hoop gemist. TTRL is naast sfeervol een hele menselijke film. Tal van twijfels, dogma's en structuren worden blootgelegd. En op veel subtielere wijze dat in LotR, mocht je die er weer bij willen halen.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Nogmaals, je hebt een hoop gemist. TTRL is naast sfeervol een hele menselijke film. Tal van twijfels, dogma's en structuren worden blootgelegd. En op veel subtielere wijze dat in LotR, mocht je die er weer bij willen halen.
Geeft toch maar gewoon aan wat jij allemaal in LOTR gemist hebt ... 't is makkelijk discussieren zo.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat ik schreef, daar zit e diepgang meer in het boek. Heb de films vaak genoeg gezien en waardeer ze goed, dus lijkt me niet dat ik er veel in gemist hebt.
Maar om het je toe te lichten. In TTRL heeft elk karakter zijn twijfels maar zit het vast in het stramien van het leger, een organisatie die juist geen ruimte laat voor twijfel, het heeft een vernietigende uitwerking .Daar tegenover staat de natuur, die twijfelt niet, maar gaat onverstoorbaar door met hetgeen het is. Waarom sluit de mens zich graag aan bij (of op in) structuren en leeft het in conflict met elkaar en met de natuur? Kortom, heel wat meer vraagtekens dan enkel sfeercinema.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
... en het zijn dit soort plattitudes die Malick écht niet in staat stellen om subtiele en/of diepgravende cinema te maken.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
4-1 Snel maar een stem voor mijn laatst overgebleven favoriet.
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5827 stemmen
5-1. Sterke laatste 16. Allemaal goede films.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
3. Platoon - Au revoir les enfants
0-0
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
4. Apocalypse now - Ningen no jôken III
0-0