• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.568 stemmen

Knock Out: short films (2012)

zoeken in:

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Goh, verrassende stem van Onderhond...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4688 stemmen

1-3 Al is die eerste ook leuk.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

McSavah schreef:

Goh, verrassende stem van Onderhond...

Kruipt verrassend veel tijd in, zoiets doe je ook niet zomaar voor niks. Blijft een geweldig filmpje

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

2-3 2e is vervelend, eerste ook niet veel.

Maikeru

• 1934 berichten
  • 2388 stemmen

Wat is dat eerste filmpje slecht... Lynch...

2-4

Maikeru

• 1934 berichten
  • 2388 stemmen

En ook nog eens hypocriet.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

2-5 Niet zozeer een potentiële winnaar, maar toch wel erg sfeervol. Jammer alleen van de actiescène, die ik erg lelijk vond. Die van Lynch begon sterk, maar wist uiteindelijk toch niet te boeien. Kennelijk is het een advertentie?

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2931 stemmen

013. (film) Never Weaken - (film) Nekojiru-Sou

0-1.

Black Math

• 5430 berichten
  • 1753 stemmen

0-2

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Maikeru schreef:

En ook nog eens hypocriet.

(embed)

Hoezo is hij hypocriet? Hij maakt een film voor Dior, hij plaats niet producten van Dior in zijn features om reclame te maken voor Dior.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Vind 'm vooral suf overkomen. Beetje nonstatement. Want wat vindt hij nu bullshit? Zit daarna ook een beetje schaapachtig om zich heen te kijken?

Maikeru

• 1934 berichten
  • 2388 stemmen

danuz schreef:

(quote)

Hoezo is hij hypocriet? Hij maakt een film voor Dior, hij plaats niet producten van Dior in zijn features om reclame te maken voor Dior.

In mijn ogen probeert hij in de eerste plaats een film te maken en geen reclame voor Dior. Het lijkt mij dat hij precies doet wat die interviewer zegt: Een film maken en tegelijkertijd reclame maken voor een product om die film te financieren. Ik zie dan ook geen verschil tussen een feature en een short.

0-3

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb zo het idee dat er erg weinig liefhebbers van oude en Disney shorts meedoen en liefhebbers van de Aziatische shorts ruim zijn oververtegenwoordigd. Wel jammer, want echt een diverse volgende ronde of spannend in deze zal het daarom veelal niet worden. Het leukst is het toch als de emoties hoog oplopen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Maikeru schreef:

(quote)

In mijn ogen probeert hij in de eerste plaats een film te maken en geen reclame voor Dior. Het lijkt mij dat hij precies doet wat die interviewer zegt: Een film maken en tegelijkertijd reclame maken voor een product om de film te financieren. Ik zie dan ook geen verschil tussen een feature en een short.

Beetje rare gedachte aangezien de film die hij maakt volledig in opdracht van Dior gemaakt is. Zonder de opdracht van Dior was deze film er nooit geweest. Het is namelijk niet zo dat hij met het scenario is gaan leuren naar geld en Dior toen heeft gezegd: "Dat is goed, maar dan moet die dwerg in de hotelkamer wel onze tas worden."

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Reinbo schreef:

Ik heb zo het idee dat er erg weinig liefhebbers van oude en Disney shorts meedoen en liefhebbers van de Aziatische shorts ruim zijn oververtegenwoordigd. Wel jammer, want echt een diverse volgende ronde of spannend in deze zal het daarom veelal niet worden. Het leukst is het toch als de emoties hoog oplopen.

Ik heb vijf Looney Tunes shorts toegevoegd, maar ik eerlijk gezegd verwachtte ik toen al dat ze weinig zouden presteren hier. Maar we zullen zien.

0-4 Prachtig, die Cat Soup. Bizar en verontrustend en met iedere minuut weer een nieuwe vondst. Never Weaken heb ik zelf toegevoegd en is ook fantastisch, maar ik ga hier toch voor het unieke Cat Soup.

Maikeru

• 1934 berichten
  • 2388 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Beetje rare gedachte aangezien de film die hij maakt volledig in opdracht van Dior gemaakt is. Zonder de opdracht van Dior was deze film er nooit geweest. Het is namelijk niet zo dat hij met het scenario is gaan leuren naar geld en Dior toen heeft gezegd: "Dat is goed, maar dan moet die dwerg in de hotelkamer wel onze tas worden."

Zou me niet eens zo verbazen...

Maar het is toch wel een erg narratief en audiovisueel filmpje. In mijn ogen is het filmische (hoe lelijk dan ook) prominent aanwezig en is het reclame-onderdeel ondergeschikt. Het filmpje staat toch niet voor niets in een short film K.O.? Hoe onderscheidt zich dit dan van een 'normale' short, behalve dat het gefinancierd is door een bedrijf waarvan de naam iets duidelijker in beeld is? En niet te vergeten de 'product placement'....

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Het maakt absoluut gebruik van het product placement principe. Maar het steekt net iets anders in elkaar dan hetgeen waar Lynch op reageerd.

Maar ik vind eigenlijk vooral Lynch zijn reactie nogal overdreven en nietszeggend.

rensie32

• 4359 berichten
  • 1768 stemmen

0-5

rensie32

• 4359 berichten
  • 1768 stemmen

014. (film) The Great Train Robbery - (film) Pig (1998)

1-0

Black Math

• 5430 berichten
  • 1753 stemmen

1-1 Wel een naar filmpje, Pig, maar het geluid is erg sterk.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

1-2 Pig was inderdaad heftig.... U bent gewaarschuwd.

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

2-2

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

2-3

Spetie

• 38871 berichten
  • 8145 stemmen

3-3

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2931 stemmen

Pig is bij momenten best heftig ja, maar vind het al met al niet interessant genoeg voor een stem. Die eerste overigens na vijf minuten maar afgezet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Hoezo niet interessant genoeg? Vond het juist een erg krachtig statement.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

4-3

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2931 stemmen

De eerste vijf-zeven minuten waren gewoon tragisch saai waardoor ik de 'klap' nogal droog vond. Mja, wellicht denk ik er morgen ochtend anders over. Nogal moe op het moment.

Lol. Dragon. In dat geval.

4-4.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

4-5

015. (film) Clock Cleaners - (film) Les Repas de Bee

rensie32

• 4359 berichten
  • 1768 stemmen

1-0

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.