- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Film-noir (2011)
Knock-out: Film-noir (2011)
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
En hier is de film-noir knock-out. Een van mijn favoriete genres. De lijst bevat een handvol neo-noirs en als je erachter wil komen waarom bepaalde films er wel of niet in staan verwijs ik je naar het discussietopic.
1ste ronde
1. In a Lonely Place - Long Goodbye, The
2. Killing, The - Brute Force
3. Shadow of a Doubt - Bound
4. Lady from Shanhai, The - Big Sleep, the
5. Killer's Kiss - Body Heat
6. Night and the City - Mildred Pierce
7. Dead Man Don't Wear Plaid - Maltese Falcon, The
8. Blood Simple. - Kiss Kiss Bang Bang (2005)
9. Night Moves - Strangers on a Train
10. Touch of Evil - Gilda
11. Detour - D.O.A.
12. Sweet Smell of Success - Desperate Hours, The
13. Third Man, The - Stormy Monday
14. Man Who Wasn't There, The - Narrow Margin, The
15. Fury - Crossfire
16. Dark Passage - Big Heat, The
17. Doulos, Le - Asphalt Jungle, The
18. Scarlet Street - Ascenseur pour l'Échafaud
19. Woman in the Window - Shanghai
20. Pickup on South Street - Last Seduction, The
21. L.A. Confidential - This Gun for Hire
22. High Sierra - Chinatown
23. Out of the Past - Dead Reckoning
24. Double Indemnity - Klute
25. Grifters, The - Naked City, The
26. Killers, The (1946) - Piscine, La
27. Niagara - Du Rififi chez les Hommes
28. White Heat - Deadly Is the Female
29. Laura - Harder They Fall, The
30. Sin City - Nora Inu
31. Kiss Me Deadly - Postman Always Rings Twice, The (1946)
32. Murder, My Sweet - Stranger, The
1ste ronde: 5 punten, 1 verschil
2de ronde: 6 punten, 1 verschil
3de ronde: 7 punten, 2 verschil
Kwartfinale: 8 punten, 2 verschil
Halve finale: 10 punten, 2 verschil
Finale: 12 punten, 2 verschil
24-uursregel geldt.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
1. In a Lonely Place - Long Goodbye, The
1-0
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2764 stemmen
2. Killing, The - Brute Force
1-0
chevy93
-
- 12691 berichten
- 1243 stemmen
Geen een battle waar ik beide films van heb gezien.
Apollinisch
-
- 21275 berichten
- 0 stemmen
3. Shadow of a Doubt - Bound
0-0
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3030 stemmen
Nice work TOR en bedankt voor het vermelden van de start in het algemeen discussietopic!
0-1
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
4. Lady from Shanhai, The - Big Sleep, the
Badalamenti
-
- 23124 berichten
- 3447 stemmen
Mijn favoriete genre
0-1 The Big Sleep
Jammer van The Long Goodbye....
Badalamenti
-
- 23124 berichten
- 3447 stemmen
@ The One Ring
Ik mis een aantal belangrijke films : Sunset Blvd, The Night of the Hunter, Rebecca....
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
0-3 The Big Sleep, een van de beste.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2764 stemmen
5. Killer's Kiss - Body Heat
1-0