- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Fantasy (2010-2011)
Knock-out: Fantasy (2010-2011)
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
15. Lang Leve de Koningin - Hercules (1997)
1-0
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
16. Beauty and the Beast (1991) - Majo no Takkyûbin (Kiki’s Delivery Service)
0-0
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
5-3
17. Stardust - Animal Farm (1954)
rensie32
-
- 4359 berichten
- 1768 stemmen
18. Nosferatu, eine Symphonie des Grauens - Survive Style 5+
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
2-1 geen greintje fantasy in die eerste wat mij betreft, juist een erg realistische benadering van het Dracula verhaal.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
2-1 geen greintje fantasy in die eerste wat mij betreft, juist een erg realistische benadering van het Dracula verhaal.
Lang geleden gezien? Het is juist een fantastischere benadering dan de remake van Herzog of bijvoorbeeld de Dracula met Bela Lugosi. Het is wel een twijfelgeval of Nosferatu niet meer bij die categorie films behoord die we tot horror en niet fantasy rekenen (zoals de meeste vampierenfilms), maar als je er geen greintje fantasy in kunt vinden dan zou ik me eens zorgen gaan maken over je geestelijke gesteldheid. Hij doet overigens mee met de knock-out omdat hij in de MovieMeter fantasy top 50 stond.
3-2
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik heb 'm vorig jaar gezien en vind 'm erg goed, maar zoals ik al aangaf, juist een erg realistische benadering. Ik heb gewoon aan ander beeld van wat fantasy is. Belangrijk voor mij is dat de het zich in een fantasievolle imaginaire wereld afspeelt en niet enkel een bovennatuurlijk element zoals levend speelgoed of een vampier bevat. En misschien ken ik Delft gewoon te goed. 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Je bent volgens mij in de war met Herzogs Nosferatu uit de jaren '70 (Phantome der Nacht), maar hier gaat het over de film uit de jaren '20 (eine Symphonie des Grauens). Die van Herzog is realistischer, inderdaad. Murnau's film is niet opgenomen in Delft (zover ik weet) en vond jij niet goed.
Maar even terzijde: Survive Style speelt zich ook niet in een imaginaire wereld af.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Je bent volgens mij in de war met Herzogs Nosferatu uit de jaren '70 (Phantome der Nacht), maar hier gaat het over de film uit de jaren '20 (eine Symphonie des Grauens). Die van Herzog is realistischer, inderdaad. Murnau's film is niet opgenomen in Delft (zover ik weet) en vond jij niet goed.
Maar even terzijde: Survive Style speelt zich ook niet in een imaginaire wereld af.
Ben inderdaad in de war, maar die oude Nosferatu vond ik erg weinig aan. En in welke wereld SS5+ zich afspeelt is mij verre van duidelijk. Het is in ieder geval erg fantasierijk vormgegeven, maar zou het idd niet direct als een fantasy film aanmerken..