• 143.171 films
  • 7.038 series
  • 21.345 seizoenen
  • 480.852 acteurs
  • 286.402 gebruikers
  • 8.226.359 stemmen

Knock-out: Fantasy (2010-2011)

zoeken in:

Badalamenti

• 23078 berichten
  • 3220 stemmen

3-1

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2695 stemmen

4-1

Spetie

• 38583 berichten
  • 4990 stemmen

5-1

Spetie

• 38583 berichten
  • 4990 stemmen

8. Mononoke-Hime (Princess Mononoke) - Willie Wonka and the Chocolat Factory

1-0

Dragon

• 62543 berichten
  • 4503 stemmen

1-1

Onderhond

• 85696 berichten
  • 10247 stemmen

2-1

Tonypulp

• 21191 berichten
  • 4542 stemmen

3-1

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4041 stemmen

4-1

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

5-1

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

9. Field of Dreams - Babe

1-0

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4041 stemmen

Reinbo schreef:

Volgrns mij is dat Honkbal veldje een imaginaire wereld maar heb de film heel lang geleden gezien, dus ik kan me vergissen.

Je vergist je. Het honkbalveld is echt.

In Groundhog day en Toy story is de wereld dat niet. Zijn gewoon twee films met een fantasierijk concept, maar dat maakt het dus nog geen fantasy. King Kong vind ik ook geen fantasy, speelt zich gewoon af op een nog onontdekt tropisch eiland en in New York.

Films waarin fantasierijke concepten praktisch het complete verhaal bepalen, zoals in Toy Story of Groundhog Day durf ik met gemak fantasy te noemen. Net als alle genres bestaan er gewoon variaties binnen genres. Volgens jouw maatstaven zou waarschijnlijk 75% van deze knock-out afvallen. Als King Kong geen fantasy is omdat er een extra wereld is, maar de gewone wereld intact gehouden wordt dan vallen Spirited Away, Coraline, The Chronicles of Narnia en Harry Potter ook af. Ook daar bestaat er immers een fantasywereld naast de gewone wereld, maar beïnvloeden ze elkaar nauwelijks (King Kong richt tenminste nog schade aan in de echte wereld, iets wat bij die andere films alleen in Harry Potter gebeurt).

En waarom voegde je dan Big Trouble in Little China toe? Chinatown bestaat toch ook echt? Dat er nu tovenaars rondlopen zou geen excuus voor jou moeten zijn.

Ook vreemd dat al jou definities schreeuwen om Star Wars, maar dat je die dan ook weer niet mee teld.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4041 stemmen

Ik zie trouwens dat battle 6 niet afgemaakt is! Er geldt een 24-uursregel, geen 12-uursregel. Even wachten met loting 9 tot deze afgemaakt is.

6. Ye Yan (The Banquet) - Fantasia

3-4

Dragon

• 62543 berichten
  • 4503 stemmen

6. Ye Yan (The Banquet) - Fantasia

Geplaatst: 26 december 2010, 17:24 uur

7. King Kong (1933) - Legend

Geplaatst: 27 december 2010, 21:12 uur

Bijna 28 uur verschil...

Dragon

• 62543 berichten
  • 4503 stemmen

1-1

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4041 stemmen

Je hebt gelijk. Mijn fout, ik keek verkeerd

Door met 9 dan.

2-1

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2695 stemmen

3-1

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

3-2

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

[quote]The One Ring schreef:

(quote)

Sorry hoor, maar bij Big Trouble duiken ze de chinese onderwereld in, met tal van rare creaties, je gelooft toch niet dat die wereld echt is. Film handelt over Chinese mythes en saga's.

Clueless

• 1085 berichten
  • 2030 stemmen

3-3

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

4-3

Spetie

• 38583 berichten
  • 4990 stemmen

4-4 heb een zwak voor dat biggetje

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4041 stemmen

Reinbo schreef:

Sorry hoor, maar bij Big Trouble duiken ze de chinese onderwereld in, met tal van rare creaties, je gelooft toch niet dat die wereld echt is. Film handelt over Chinese mythes en saga's.

In Toy Story duiken we de wereld van levend speelgoed in, je gelooft toch niet dat die wereld echt is. Film handelt over de fantasie van kinderen waarin speelgoed persoonlijkheid heeft.

In King Kong duiken we een wereld met reuzenapen en dinosaurussen in, je gelooft toch niet dat die wereld echt is. Film handelt over oude angsten voor onbekende landen, wat vaak resulteerde in fantasy.

In Star Wars duiken we verschillende werelden in met jedi's, monsters en wat al niet. Je gelooft toch niet dat die wereld echt is. Film handelt over mythes en saga's uit verschillende culturen, gegoten in een nieuw jasje.

Enzovoorts.

Verder mag je van mij best tegen al die films stemmen omdat je ze geen fantasy zit, maar ze zijn wel als fantasy te verdedigen als je niet een erg beperkte blik op het genre werpt.

DieGo

• 5794 berichten
  • 1878 stemmen

5-4

Dragon

• 62543 berichten
  • 4503 stemmen

10. Tonari no Totoro (My Neighbour Totoro) - Spider-Man

1-0

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4041 stemmen

2-0

DieGo

• 5794 berichten
  • 1878 stemmen

3-0

Erwinner

• 33714 berichten
  • 3074 stemmen

4-0

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

(quote)

In Toy Story duiken we de wereld van levend speelgoed in, je gelooft toch niet dat die wereld echt is. Film handelt over de fantasie van kinderen waarin speelgoed persoonlijkheid heeft.

In King Kong duiken we een wereld met reuzenapen en dinosaurussen in, je gelooft toch niet dat die wereld echt is. Film handelt over oude angsten voor onbekende landen, wat vaak resulteerde in fantasy.

In Star Wars duiken we verschillende werelden in met jedi's, monsters en wat al niet. Je gelooft toch niet dat die wereld echt is. Film handelt over mythes en saga's uit verschillende culturen, gegoten in een nieuw jasje.

Enzovoorts.

Verder mag je van mij best tegen al die films stemmen omdat je ze geen fantasy zit, maar ze zijn wel als fantasy te verdedigen als je niet een erg beperkte blik op het genre werpt.

Big Trouble bevat zeker een fantasy wereld, tenzij jij geloofd in een grottenstelsel onder San Francisco waar black blood of the earth door heen stroomt en monsters leven. King Kong is arbitrair aangezin in 1933 nog niet alle eilanden op aarde in kaart gebracht waren en het niet voor onmogelijk gehouden hoefde te worden dat er nog ergens een eiland met prehistorische monsters was. Toy story speelt zich gewoon af in onze wereld....

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

5-0

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

11. Wo Hu Cang Long (Crouching Tiger, Hidden Dragon) - Big Fish

1-0

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.