- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: persoonlijke top tien
Knock-out: persoonlijke top tien
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11970 stemmen
Is tegendraadsheid zo belangrijk? Had je er graag wat meer flop top 100 titels in gezien, waren we dan stouter geweest?
Frisheid, identiteit en originaliteit misstaan niet in een winnaar nee, daar zie ik hier niks van terug. Misschien enkel in Xich Lo, als is dat ook gewoon weer ex-250.
Heeft niks met flop of tegendraadsheid te maken.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Dus elke keuze voor een film die toevallig ook in de top 250 staat is een teken van gebrek aan identiteit? Wat een kul zeg. Als het nu enkel moderne Hollywood blockbusterwerk was (Wat dus met stijl en niet met een een of andere positie in een populariteitslijst te maken heeft), had je een punt. Maar de lijst van Madecineman beslaat 3 continenten, 4 decennia en 5 a 6 genre's. Als hij zo bezig was met de top 250, waarom dan niet gewoon de top 10 kopiëren. Serpico is ook niet echt top 250 werk.
Maar laten we het 'm zelf vragen, welke rol de top 250 bij zijn selectie heeft gespeeld.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11970 stemmen
Dus elke keuze voor een film die toevallig ook in de top 250 staat is een teken van gebrek aan identiteit? Wat een kul zeg.
Da's inderdaad kul, ik heb zoiets dan ook nergens beweerd.
En nogmaals, Madecineman heeft helemaal niks te maken met de beoordeling van de lijst.
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1869 stemmen
Of er nu films bij staan die toevallig ook in de top 250 staan of niet, ik vind het in elk geval een mooie top 10 (en dan vooral de eerste 4). Dus proficiat Madecineman!
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Is daar wat mis mee dan? Je hebt immers zelf ook veel standaardfilms.
Stukje minder hoor. Is ook verder niks mis mee, maar ik had graag een winnaar gezien met iets minder "standaard"-films. Simpel.
Maar natuurlijk de felicitaties aan Madecineman. Hij is nu ook meteen Mister MM 2011 toch?
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4100 stemmen
Dus elke keuze voor een film die toevallig ook in de top 250 staat is een teken van gebrek aan identiteit? Wat een kul zeg. Als het nu enkel moderne Hollywood blockbusterwerk was (Wat dus met stijl en niet met een een of andere positie in een populariteitslijst te maken heeft), had je een punt. Maar de lijst van Madecineman beslaat 3 continenten, 4 decennia en 5 a 6 genre's. Als hij zo bezig was met de top 250, waarom dan niet gewoon de top 10 kopiëren. Serpico is ook niet echt top 250 werk.
Maar laten we het 'm zelf vragen, welke rol de top 250 bij zijn selectie heeft gespeeld.
Geloof jou nou echt in dat toeval? Kom op zeg. Enkel Hollywood blockbusters had nog identiteit getoond. Ik zou dan een beeld hebben van een persoon. Deze top 10 is een beetje een samenraapsel van alles, wat het inderdaad erg veilig maakt. Jij had toch ook tegengestemd op bv een top 10 met wat meer 80's horror, of niet?
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Tuurlijk geloof ik in dat toeval, mijn top 2 zijn ook twee top 250 lievelingen, maar die stonden er al voordat het internet bestond. Misschien is de persoon minder uitgesproken, maar dat er uiteindelijk een 'middle of the road' lijst zou winnen stond vooraf al vast. Zo is nu eenmaal de dynamiek van een democratisch spel. Ik stel dan ook voor dat bij de volgende KO's ik 5 keer mag stemmen. Garandeer ik je een meer uitgesproken winnaar met 80's horror. Had inderdaad graag jouw top 10 of die van The Pope zien winnen.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11970 stemmen
maar dat er uiteindelijk een 'middle of the road' lijst zou winnen stond vooraf al vast
De andere lijsten die bij de laatste 4 zaten hadden allen een originelere selectie, allen met films die wel eens onder de 3.5* gemiddeld durfden te scoren. Dus de kans op een frissere lijst zat er zeker in.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Vooral lijstjes die de indruk wekte dat we pas sinds 10 jaar goede films maken. Eenzijdig modernisme. Tja, wel fris, de waan van de dag....
jazzzz
-
- 579 berichten
- 866 stemmen
Denk dat als de top 250 nooit had bestaan héél veel top 10's anders zouden zijn. Grote invloed.
Onzin. The Shawshank is al jaren mijn favoriete film, al voordat ik van het bestaan van imdb en MM afwist..
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Ik zie dan ook een sterker verband tussen de top 10 met de persoonlijkheid van de user dan met de top 250.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Meldde me hier aan, maakte mijn top 10 en later nog 2 films aangepast. Rest blijft lekker zo staan nog een hele tijd als het aan mij ligt. Leuk dat we in een land leven dat we lekker zelf mogen bepalen wat we goede films vinden.
jazzzz
-
- 579 berichten
- 866 stemmen
Ik zie dan ook een sterker verband tussen de top 10 met de persoonlijkheid van de user dan met de top 250.
Bij mij bedoel je?:P Klopt misschien wel, maar ik heb niet een 'bepaald' genre dat ik geweldig vind. Het is sowieso niet raar als je veel films uit je top-10 uit de top-250 komen, immers het staat in direct verband met elkaar:)
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Nee hoor, je top 10 houdt geen enkel verband met de top 250.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Geen enkele. De top 250 wordt gebaseerd op de stemgemiddelden, alternatieve top 250 wordt wel op basis van de top 10's gemaakt.
chevy93
-
- 12691 berichten
- 1243 stemmen
De geest wordt ook oud hoor, het zijn er maar 100.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Dat is niet de geest, maar het intellect, dat neemt helaas wel iets af.....
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
Dat doet niet echt ter zake ofwel? Wie achter deze top 10 zit en hoe hij tot stand is gekomen boeit me niet zo, wel dat het een nogal saaiig lijstje is geworden waar braafheid en keurigheid alweer zegevieren.
Belachelijke reactie. Misschien spreken deze films gewoon meer mensen aan? Bij mij gaat het om de ervaring van een film en niet hoe populair de film is, als ik er voor kies om een film een hoog cijfer te geven.
maxcomthrilla
-
- 15565 berichten
- 2761 stemmen
2 x is scheepsrecht, gefeliciteerd Madecineman!
Jammer dat de groep 'mainstreamstemmers' hun zin hebben gekregen.
Al zijn Fa Yeung Nin Wa, Mulholland Dr., 2001 en The Big Lebowski uitstekende films.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Gefeliciteerd Madecineman. Ook wel tevreden mee, veel titels die ik ook een warm hart toedraag.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
2 x is scheepsrecht, gefeliciteerd Madecineman!
Jammer dat de groep 'mainstreamstemmers' hun zin hebben gekregen.
Al zijn Fa Yeung Nin Wa, Mulholland Dr., 2001 en The Big Lebowski uitstekende films.
Ach, beide finale lijstjes bevatte 8 titels met boven de 1000 stemmen...
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4100 stemmen
Leuk dat we in een land leven dat we lekker zelf mogen bepalen wat we goede films vinden.
We zijn allemaal beïnvloedbaar, de een meer dan de ander. Wanneer de eerste signalen optreden dat bijvoorbeeld Inception (goed voorbeeld van de laatste jaren) een geniale film is volgens de elite (pers, distributeurs e.d.), vaak middels een vreselijk slimme strategie, dan volgt al snel een groep volgers die zonder zelf na te denken die mening klakkeloos overneemt en de film mooier/beter maakt dan die is. Die groep steekt weer de volgende groep aan en voordat je het weet zit je met een rage waarbij mensen massaal dergelijke titels in hun top 10 zitten te stoppen. Je hoeft bij zulke titels maar even te kijken hoeveel users 'm in hun top 10 hebben staan.
Dit is geen direct argument tegen de winnaar van deze KO, daar staan namelijk genoeg 'oude' films tussen, maar ook bij die gerenommeerde en overall gerespecteerde films heerst een aanstekelijk cultuurtje waar het bijna not-done is om dergelijke titels slecht te vinden.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
De winnende top10 valt me toch telkens weer op door het geweldige Xich Lo (toch één van mijn favorieten). Daarom: Hulde!
stfuympos
-
- 13331 berichten
- 718 stemmen
Leuke winnaar alleen al omdat Big L. ertussen zit,
bij elkaar vier a vijf films met de hoogste waardering van mij kant jammer van Space odysee en toch wel mainstream voor knock-out begrippen maar zo houdhet elkaar in evenwicht.
Serpico erook tussen toch ook wel een errug vette film, al met al dus een mooie top tien.