menu

Film / Cast en crew / Nino Rota

zoeken in:
Adrenal
Nino Rota is mijn favoriete componist, hij heeft tussen '53 en '79 prachtige scores voor onder andere Federico Fellini en Francis Ford Coppola gemaakt. Zijn bekendste is zonder twijfel die van The Godfather, bijna iedereen kent die wel. In mijn top 10 staan momenteel 3 films met scores van hem.

La Dolce Vita, 8 1/2, La Strada, The Godfather, Il Gattopardo, Amarcord... Allemaal vind ik ze ijzersterk.

Wat vinden jullie van Nino Rota?

neo (crew)
Sublieme componist. De kracht van zijn werk is vooral dat hij muziek kon componeren die op hetzelfde moment zowel tragisch als nostalgisch vrolijk kon zijn. Amarcord en Roma zijn mijn persoonlijke favorieten.

Erg goed is hij inderdaad, vooral zijn werk in The Godfather is prachtig!

Adrenal

Schitterende componist, ook een van mijn favorieten. Ik vind vooral zijn muziek voor Fellini's Roma briljant.

Er draait vanaf 17 november een (tamelijk) uitgebreid Nino Rota retrospectief in Filmhuis Den Haag (+/- 20 titels) en EYE/NFM Amsterdam. Enkele titels (alle?) gaan daarna op toernee door het land.

Naast de bekende titels voor Fellini (10 stuks) en The Godfather draaien er films van Luchino Visconti, René Clement en enkele obscuurdere werken als "Anna" van Alberto Lattuada en "Obsession" van Edward Dmytyk. Meer info vind je hier

Gast
geplaatst: vandaag om 04:16 uur

geplaatst: vandaag om 04:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.