• 13.106 nieuwsartikelen
  • 169.775 films
  • 11.146 series
  • 31.903 seizoenen
  • 630.808 acteurs
  • 196.393 gebruikers
  • 9.182.070 stemmen

het acteerniveau van Nederlandse acteurs/actrices

zoeken in:

maxcomthrilla

• 15568 berichten
  • 2761 stemmen

neo schreef:

Vaak? Nooit zulke onzin gehoord. Het is al vaker gezegd, maar je ziet duidelijk een heel klein deel van wat er in ons land wordt geproduceerd. Dus die enkele films per jaar waar een, naar jouw idee, slecht acterende popartiest of iemand die je niet wilt zien in een NL film zit, stelt geen zak voor. Als je daar uit concludeert dat de hele industrie meer kwantiteit als kwaliteit levert....

Dat is inderdaad de conclusie die ik tot op heden trek ja. Zelfs in relatief goede Nederlandse speelfilms komen lachwekkend slechte acteurs voor. Bv. Dolf de Vries/Johnny de Mol Jr. ( Zwartboek ), Eva Duijvensteyn ( Simon ), Thekla Reuten ( Ober ), Peer Mascini ( Abel) Leuk in Melkkunie spotjes maar verder......

Wouter schreef:

Las ergens anders ook al dat je iets tegen andere multiculticomedy's hebt. In combinatie met jouw nummer 1 van je top tien, maakt dat me op mijn hoede. Kan het mis hebben, natuurlijk.

M.a.w. mensen die AHX waarderen en de flauwe, te gelikte multiculturele komedies van zijne koninklijke hoogheid Meneer van Koolhoven niet, zijn racistisch? Dubieuze kijk op de wereld heb je dan zeg. Mag ik mensen die zo kortzichtig denken op mijn beurt dan weer ontzettend dom vinden?

Ik vind de vergelijking tussen beiden ook niet passen. AHX waardeer ik omdat de film de multiculturele samenleving? van 2 kanten belicht en toch een vlammend betoog voor tolerantie jegens de medemens is.

Van een komedie verwacht ik heus niet dat hij alles van 2 kanten belicht. De humor moet gewoon geslaagd zijn. In de Nederlandse multiculturele komedies, zo ook Shouf Shouf Habibi, is dat zelden het geval. Het kijkt wel lekker weg, maar doet mij teveel denken aan de tijd dat ik 4de jaars MBO `er was. Omdat we op een multiculturele school zaten, kregen wij eten voorgeschoteld uit Iran, Pakistan, Turkije, Marokko etc. Erg lekker, alleen jammer dat er verder zo weinig mee gedaan werd.

Met de humor in reeds genoemde films van hetzelfde laken een pak. De humor in de films berust teveel op soms terechte, maar allang overbekende vooroordelen. Buitenlanders komen zo bv. te laat, werken liever niet en hangen een beetje de macho uit met hun slang aan nieuwe woorden. Maar het te overdreven neerzetten van de macho - cultuur is allerminst grappig!

Over een gebrek aan geloofwaardigheid hoor je mij niet klagen als Yes - R de vreemdste en hipste taal tegenover zijn opa uitkraamt, maar grappig? Dat is voor mij duidelijk van een andere orde. Ik houd van scherpe, satirische humor. Iets dat ik duidelijk niet terugvind in eerdergenoemde komedies. Het Schnitzelparadijs vond ik zelfs stomvervelend met dank aan een verzameling aan overdreven sterotype typetjes. N `Beetje Verliefd was beter en waardeerde ik vooral om zijn feel good elementen. Daardoor kon ik mij zelfs niet irriteren aan het nummer van Andre Hazes, ten einde van de film.

Tja. Ik vind dat je er geen jota verstand van hebt.

Maar je leest ook niet goed. Ik beweer nergens dat ik verstand heb van de kwaliteit van het Nederlandse acteerniveau. Wel heb ik al redelijk wat Nederlandse films gezien en op basis daarvan concludeer ik voor mijzelf dat ik het niveau vaak nogal bedroevend vind. Verwijten als, ja maar jij hebt nog niet zoveel gezien vind ik dan gewoon niet passen omdat mijn voorkeur naar buitenlandse films uitgaat en ik dus niet snel een kwartslag zal draaien. Je hebt het maar te accepteren. Vind het wat kinderachtig om gelijk alle tegenstanders van onwetenheid te betichten.....

Waar jij moe wordt van mensen die de Nederlandse cinema afkraken word ik soms wel eens moe van mensen die doen alsof het Nederlandse acteerniveau van zo `n aard is, dat je het kunt vergelijken met de impact die de 1ste mens op de maan in 1969 op de wereld had. Zelfreflectie is sommige vreemd. Over de slechte rollen van Verbaan hoor ik hier bijv. niemand.

Ik vond dat behoorlijk [in your face[/i] eerlijk gezegd. Hoeft toch niet allemaal zo bloody obvious? Anyway, dat is meer scenario dan camerawerk.

Okè in het scenario hebben ze dat stuk niet voorzien van dialoog. Het camerawerk is daardoor niet minder mooi. Dat van die rots af springen vond ik nou een mooie metafoor voor angst hebben voor bepaalde dingen.

Deze opmerking begrijp ik in het geheel niet? Wat heeft het met kwaliteit versus kwalniteit te maken? En liet ik niet zien dat er niets Nederlands aan was?

Simpel, ik vind dat er in Nederlandse films relatief veel beroemdheden rondlopen die er niets te zoeken hebben. Films als Vet Hard etc. worden in de media nogal breed uitgemeten waardoor je toch verwachtingen krijgt....Die weer tegenvallen.

En ja, ik gaf al eerder toe dat er niets Nederlands aan was, heb zelfs al uitgelegd waarom het mij in Nederland meer opviel. En ik mij er hier dus meer aan stoorde.

by_the_way schreef:

Ik vond zijn uitspraak over het camerawerk in NL ook merkwaardig.

Het is vooral een smaakkwestie. Maar voor mij mag de camera best wel wat meer bewegen. In Nederland wordt alles altijd maar saaiig vastgelegd. Tot dusver weinig mooi, dynamisch camerawerk gezien.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11681 berichten
  • 5071 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Dat is inderdaad de conclusie die ik tot op heden trek ja. Zelfs in relatief goede Nederlandse speelfilms komen lachwekkend slechte acteurs voor. Eva Duijvensteyn ( Simon )

Huh?!?! Blaat alsjeblieft geen onzin: Eva komt uit Leiden en heeft ene nagenoeg perfect Amsterdams accent in de film!

maxcomthrilla schreef:

Zelfreflectie is sommige vreemd. Over de slechte rollen van Verbaan hoor ik hier bijv. niemand.

Over haar goeie rollen ook niet!!!!!!!!!

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Een goed accent maakt Eva D nog geen goed actrice (mocht ze willen), en Georgina V heeft nooit goede rollen gespeeld

Nou, ik overdrijf het nu wel een beetje, maar Nederland heeft maar een erg kleine toplichting acteurs, die dan overigens wel goed zijn. Deze twee horen daar in mijn optiek zeker niet bij

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

@maxcom: Geef het nou maar gewoon op, je kan je mening nog zo goed onderbouwen maar heeft toch geen zin hier.

BlueJudaskiss schreef:

Over haar goeie rollen ook niet!!!!!!!!!

Die bestaan niet eens.

Quido

• 14641 berichten
  • 6072 stemmen

Naomi Watts schreef:

@maxcom: Geef het nou maar gewoon op, je kan je mening nog zo goed onderbouwen maar heeft toch geen zin hier.

Als ie dat nou wel deed heeft dat zeker zin, maar hij geeft notabene zelf 10x per post [vrijwel letterlijk] aan dat hij er geen verstand van heeft.

maxcomthrilla

• 15568 berichten
  • 2761 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Als ie dat nou wel deed heeft dat zeker zin, maar hij geeft notabene zelf 10x per post aan dat hij er geen verstand van heeft.

Overdrijven is ook een vak, onder het motto wanhopig alles geven voor de Nederlandse film dan maar?

Ik toon wat zelfreflectie, zoek oorzaken waarom ik Nederlandse films en acteurs/actrices niet kan waarderen en geef ook duidelijk aan waarop mijn mening is gebaseerd. Het enige wat de tegenpartij telkens maar doet is zeggen dat ik nog niet genoeg Nederlandse films gezien heb i.p.v. op sommige zaken ingaan, nogal kortaf vindt je niet? Nou, zou het wat arrogant overkomen en van een gebrek aan zelfreflectie getuigen als ik tegenspreek dat ik nog niet genoeg Nederlandse films gezien heb. Je moet altijd openstaan voor andere dingen, je kunt immers nog eens tegen iets leuks aanlopen en niemand is alwetend, ook jij bij lange na niet ook al reikt je ego zowat van hier tot en met Tokyo.

Wat ik echter wel telkens benadruk en waar jij aan voorbij gaat is dat ik genoeg gezien heb om tot een oordeel te komen. Dat zich waarschijnlijk niet zo snel bij zal laten stellen, op basis van het getoonde Nederlandse materiaal wat ik zag, incluidus de wat betere films die ook nog wat minpunten bevatten. Ik zie niet een, twee, drie veel perspectief in de Nederlandse cinema. Vooral over de gehele linie stelt hij mij vaak nogal teleur.

Quido

• 14641 berichten
  • 6072 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Overdrijven is ook een vak, onder het motto wanhopig alles geven voor de Nederlandse film dan maar?

Ja, 10x is overdreven, vanzelfsprekend. Taalspelletje. Maar je zegt het wel steeds. Ook dat je niet erg veel NL films gezien hebt (in je vorige post weer), maar toch denk je generaliserende, algemene conclusies te kunnen trekken. Enigszins scheef, niet?

Wat ik echter wel telkens benadruk en waar jij aan voorbij gaat is dat ik genoeg gezien heb om tot een oordeel te komen.
Dat blijkt. Je komt steeds aanzetten met voorbeelden waarin 'BN-ers' of ex-soapies een rolletje spelen. Dat dat maar in een zeer klein deel van de NL films het geval is, weet je (dus) kennelijk niet.

maxcomthrilla

• 15568 berichten
  • 2761 stemmen

Quido schreef:

Ja, 10x is overdreven, vanzelfsprekend. Taalspelletje. Maar je zegt het wel steeds. Ook dat je niet erg veel NL films gezien hebt (in je vorige post weer), maar toch denk je generaliserende, algemene conclusies te kunnen trekken. Enigszins scheef, niet?

Ik leg toch duidelijk uit op basis waarvan ik conclusies trek. Ik geef zo bv. aan dat zelfs in kwalitatief wat betere Nederlandse films nog veel beeldvulacteurs/actrices rondlopen die geen meerwaarde bevatten. Dus ik vind het niet generaliserend.

Dat blijkt. Je komt steeds aanzetten met voorbeelden waarin 'BN-ers' of ex-soapies een rolletje spelen. Dat dat maar in een zeer klein deel van de NL films het geval is, weet je (dus) kennelijk niet.

Wat niet wegneemt dat het niet enkel simpele, laaggewaardeerde films zijn waar soapies en ander randmateriaal in voorkomt.

Onderhond

• 87416 berichten
  • 12425 stemmen

Quido schreef:

En wat als de minder enthousiaste NL film fan zich baseert op de mening van de echte kenner om daaruit z'n conclusies te trekken ?

Carice van Houten wordt gezien als één der NL grootste actrices, met een puike prestatie in Zwartboek. Ik vond ze compleet door de mand vallen en veel te zwak om een film te dragen. Cees van Geel/Simon hetzelfde verhaaltje. Dan zijn conclusies al snel getrokken.

• 11681 berichten
  • 5071 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Die bestaan niet eens.

Ik noem wederom haar rol in een toneelstuk met Kitty Courbois waar ze uitstekende recensies voor had en haar hoofdrol in Costa! deed ze ook prima.

@maxcomthrilla: "Randmateriaal"? HOE DURF JE! En waar ik ook een beetje moe van begin te worden is dat eeuwige gezeik over soapies. Soapseries bleken v*rdomme een kweekvijver van talent te zijn. Angela Schijf, Cas Jansen, Katja Schuurman ( Katja, JA! Interview gezien?). En wat te denken van helden als Wilbert Gieske? Soapacteurs werken harstikke hard en moeten met weinig takes een goede prestatie neerzetten. Doe ze dat maar na!

• 11681 berichten
  • 5071 stemmen

Onderhond schreef:

Carice van Houten wordt gezien als één der NL grootste actrices, met een puike prestatie in Zwartboek. Ik vond ze compleet door de mand vallen en veel te zwak om een film te dragen. Cees van Geel/Simon hetzelfde verhaaltje. Dan zijn conclusies al snel getrokken.

Minoes gezien? Cees Geel: Simon is geweldig, en in Baantjer had hij uitstekende gastrollen!

Quido

• 14641 berichten
  • 6072 stemmen

Onderhond schreef:

En wat als de minder enthousiaste NL film fan zich baseert op de mening van de echte kenner om daaruit z'n conclusies te trekken ?

Dat is evenveel waard; prijzen of waarderingen van anderen zeggen (mij persoonlijk) niks. Het gaat mij erom dat er weer algemene conclusies getrokken worden op basis van een bepaald aantal films die men heeft gezien, zonder zich af te vragen of dit wel zo representatief is voor alles wat hier te vinden is.

Quido

• 14641 berichten
  • 6072 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Ik leg toch duidelijk uit op basis waarvan ik conclusies trek. Ik geef zo bv. aan dat zelfs in kwalitatief wat betere Nederlandse films nog veel beeldvulacteurs/actrices rondlopen die geen meerwaarde bevatten. Dus ik vind het niet generaliserend.

En welke films noem je dan 'kwalitatief wat beter'? Heb je in dit verband volgens mij alleen over Zwartboek gehoord. Wat voorbeelden: Cloaca, Van God Los, Met Grote Blijdschap, Familie, De Tweeling, Off Screen, De Aanslag, Karakter, Opname, De Smaak van Water ... mag jij me van elke film een slechte acteerprestatie aanwijzen.

Wat niet wegneemt dat het niet enkel simpele, laaggewaardeerde films zijn waar soapies en ander randmateriaal in voorkomt.
Weet niet wat ik met deze opmerking moet. Moeten de ex-soapies zich dan blijven verenigen in de Costa's en Volle Maans? Er zijn zat ex-soapies die zich inmiddels bewezen hebben. Ook enkele die dat (nog) niet gedaan hebben, so what? Zoveel ex-soapies zijn er trouwens niet actief in onze filmwereld.

• 11681 berichten
  • 5071 stemmen

Zijn er trouwens nog meer synoniemen voor 'slecht acteerwerk in films' behalve Volle Maan en Costa! Het wordt zo'n cliché...

Onderhond

• 87416 berichten
  • 12425 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Dat is evenveel waard; prijzen of waarderingen van anderen zeggen (mij persoonlijk) niks. Het gaat mij erom dat er weer algemene conclusies getrokken worden op basis van een bepaald aantal films die men heeft gezien, zonder zich af te vragen of dit wel zo representatief is voor alles wat hier te vinden is.

Dus als men zich die vraag wel stelt (en er van uit kan gaan dat de kenner een representatieve mening kan voorleggen) is er gelukkig niks aan de hand ? Fijn

Van God Los -> Egbert Jan Weeber gewoon barslecht.

Cloaca -> Pierre Bokma erg matig, die kerel met z'n krulletjes (die de dochter van ... enzo) gewoon slecht.

Zit nog steeds wat te wachten op de eerste acteerprestatie waar ik wél enthousiast over kan zijn.

Quido

• 14641 berichten
  • 6072 stemmen

Onderhond schreef:

Dus als men zich die vraag wel stelt (en er van uit kan gaan dat de kenner een representatieve mening kan voorleggen) is er gelukkig niks aan de hand ? Fijn

Lekker kneuterig weer. Je weet best wat ik bedoel. Laat ik het anders in een vraag formuleren; waarom wordt 'de Nederlandse filmindustrie' veroordeeld na het zien van een 'x' aantal slechte films (dan is meteen alles slecht) en een industrie uit een ander land niet? Alsof jij (en anderen) niet ook genoeg slechte films uit een ander land gezien hebben.

• 11681 berichten
  • 5071 stemmen

Jaaaaaaa, waanzinnig slecht! Eh, nee.

Onderhond

• 87416 berichten
  • 12425 stemmen

waarom wordt 'de Nederlandse filmindustrie' veroordeeld na het zien van een 'x' aantal slechte films (dan is meteen alles slecht) en een industrie uit een ander land niet? Alsof jij (en anderen) niet ook genoeg slechte films uit een ander land gezien hebben.

Het verschil zit hem niet in het aantal slechte films maar in het aantal goede films.

Na een aantal NL kanonnen te hebben bekeken staat er nog steeds niks boven de 3.5* en blijken de "goede" acteurs/rices steeds weer een teleurstelling te zijn. En dan maar verbaasd zijn als er negatieve kritek komt

Quido

• 14641 berichten
  • 6072 stemmen

Kritiek uiten is geen punt, maar alles over één kam scheren wel.

• 11681 berichten
  • 5071 stemmen

Ik vind 'slecht acteerwerk' ook zo vaag...

maxcomthrilla

• 15568 berichten
  • 2761 stemmen

Quido schreef:

En welke films noem je dan 'kwalitatief wat beter'? Heb je in dit verband volgens mij alleen over Zwartboek gehoord. Wat voorbeelden: Cloaca, Van God Los, Met Grote Blijdschap, Familie, De Tweeling, Off Screen, De Aanslag, Karakter, Opname, De Smaak van Water ... mag jij me van elke film een slechte acteerprestatie aanwijzen.

Kwalitatief wat beter geachte films, zeg maar de gelauwerde films stellen gewoon vaak teleur waardoor Nederland de slag mist met het buitenland. Karakter (2,5*) vind ik maar een donkere, degelijke, maar nauwelijks mysterieuze en eentonige bedoeling. Het acteerniveau van de cast ontsteeg het niveau van Pietje Bell nauwelijks. De settings, alles komt te kunstmatig en te steriel over zonder impact te hebben of visueel te overdonderen. De Tweeling (0,5*) vind ik gewoon verschrikkelijk sentimenteel, lelijk geschoten en nergens aardig uitgewerkt. Voelt allemaal teveel als een mislukt drama aan. Van God Los staat mij wat beter voor de geest (3,0*) is al wat schokkender, had vooral medelijden met het oudere echtpaar. Echter, Tygo Gernandt is niet echt angstaanjagend en het drama gedeelte is soms lachwekkend, emoties als angst worden slecht uitgebeeld door Angela Schijf en Egbert - Jan Weeber. Het script dat wankelt en vooral niet kan kiezen tussen een love story, een drama en een thriller. Iets wat de film hier geen goed doet, bepaalde emoties worden te makkelijk en kunstmatig uit de mouw geschudt. De Aanslag ook wel eens gezien, maar te lang geleden kan mij er geen mening over vormen. De andere films niet gezien, lijken mij verder ook niet echt boeiend.

Verder ben ik het wel eens met Onderhond. Op zo `n 50 films zijn er maar 3 films voor mij die echt de moeite waard waren: Ober, Abel, Simon (4*)Terwijl ik 4 Belgische films gezien heb, waarvan al 2x 4,5*. Nederland kent geen meesterwerken voor mij, terwijl vele andere landen wel over betere films beschikken.

Weet niet wat ik met deze opmerking moet. Moeten de ex-soapies zich dan blijven verenigen in de Costa's en Volle Maans? Er zijn zat ex-soapies die zich inmiddels bewezen hebben. Ook enkele die dat (nog) niet gedaan hebben, so what? Zoveel ex-soapies zijn er trouwens niet actief in onze filmwereld.

Voor mij heeft nog geen enkele soapie zich bewezen. Eva Duijvenstyen, Katja Schuurman, Isabella Koblenko, Georgina Verbaan, Cas Jansen, Angela Schijf, Antonie Kamerling, Johnny de Mol Jr., Edgar Wurfbain, Tanja Jess.....etc. En dan heb ik nog geen eens televisiesterren genoemd of zangers/zangeressen.

BlueJudaskiss schreef:

Ik vind 'slecht acteerwerk' ook zo vaag...

Net zo vaag als goed acteerwerk.

En dat van Wilbert Gieske dat meen je toch niet echt hè? Typisch zo `n eenheidsworst acteur. Er zijn er weinig die voor hem onder moeten doen.

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Nederland kent geen meesterwerken voor mij.

Denk ook doordat het komt omdat je zo negatief bent over de cinema hier. Je hebt 4 Belgische films gezien die je goed bevielen, dan kijk je voortaan misschien positiever tegen Belgische films aan dan als je 4 slechte BE films had gezien. Wat ik dus wil zeggen is dat je in het vervolg met een negatief gevoel naar een NL film kijkt omdat je er toch al vanuit gaat dat het acteerwerk slecht is ed.

Onderhond

• 87416 berichten
  • 12425 stemmen

Hoeft niet. Ik heb lang gevonden dat de Belgische cinema compleet kut was. Tot er plots films als Any Way The Wind Blows, Calvaire en Ex-Drummer gemaakt werden. Had er geen problemen mee die films te zien als meesterwerken.

En vroeger schatte ik de BE cinema zelfs nog lager in dan de Nederlandse cinema.

Quido

• 14641 berichten
  • 6072 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Kwalitatief wat beter geachte films, zeg maar de gelauwerde films stellen gewoon vaak teleur waardoor Nederland de slag mist met het buitenland.

Maar waarom ook een film al bekijken met een ander referentiekader? Natuurlijk is een blanco sheet onmogelijk, maar iets wil vaak tegenvallen als je gaat kijken met het idee 'dit moet goed zijn volgens ...'.

Karakter (2,5*) vind ik maar een donkere, degelijke, maar nauwelijks mysterieuze en eentonige bedoeling. Het acteerniveau van de cast ontsteeg het niveau van Pietje Bell nauwelijks. De settings, alles komt te kunstmatig en te steriel over zonder impact te hebben of visueel te overdonderen.
Tsjah, het acteerniveau van Pietje Bell vergelijken met dit ...

De Tweeling (0,5*) vind ik gewoon verschrikkelijk sentimenteel, lelijk geschoten en nergens aardig uitgewerkt. Voelt allemaal teveel als een mislukt drama aan.
Dat vroeg ik niet.

Van God Los staat mij wat beter voor de geest (3,0*) is al wat schokkender, had vooral medelijden met het oudere echtpaar. Echter, Tygo Gernandt is niet echt angstaanjagend (...) emoties als angst worden slecht uitgebeeld door Angela Schijf en Egbert - Jan Weeber. (...)
Ook weer een heel verhaal eromheen, maar tenminste genoemd dat elke belangrijke speler door de mand valt volgens jou. Totaal mee oneens, maar het zij zo.

De andere films niet gezien, lijken mij verder ook niet echt boeiend.
Ook dat zegt wat dat betreft al genoeg met wat voor intentie je de films evt. ooit eens zou bekijken. Met deze houding is het makkelijk te raden dat er niet veel van over zal blijven.

Nederland kent geen meesterwerken voor mij, terwijl vele andere landen wel over betere films beschikken.
Met 50 films heb je er ook wel erg veel gezien ... De films die je gezien hebt liggen je niet. Dat kan, dat mag, maar ga dan niet beweren dat de Nederlandse filmindustrie niks voorstelt, want die gevolgtrekking is dan op niks gebaseerd.

Voor mij heeft nog geen enkele soapie zich bewezen. Eva Duijvenstyen, Katja Schuurman, Isabella Koblenko, Georgina Verbaan, Cas Jansen, Angela Schijf, Antonie Kamerling, Johnny de Mol Jr., Edgar Wurfbain, Tanja Jess.....etc. En dan heb ik nog geen eens televisiesterren genoemd of zangers/zangeressen.
In andere landen zul je er relatief gezien minstens zo veel aantreffen, hoor. Overigens heb ik de meeste hierboven genoemde acteurs/actrices wel eens een goede rol zien spelen. Ook slechte (natuurlijk). Ik beweer nergens dat alles en iedereen hier goed is.

• 11681 berichten
  • 5071 stemmen

maxcomthrilla schreef:

[

(quote)

Net zo vaag als goed acteerwerk.

En dat van Wilbert Gieske dat meen je toch niet echt hè? Typisch zo `n eenheidsworst acteur. Er zijn er weinig die voor hem onder moeten doen.

Wilbert Gieske is een naam die niet iedereen kent. Het zegt wat over jou dat je klaagt maar dat je 'm toch kent

maxcomthrilla

• 15568 berichten
  • 2761 stemmen

by_the_way schreef:

Denk ook doordat het komt omdat je zo negatief bent over de cinema hier. Je hebt 4 Belgische films gezien die je goed bevielen, dan kijk je voortaan misschien positiever tegen Belgische films aan dan als je 4 slechte BE films had gezien. Wat ik dus wil zeggen is dat je in het vervolg met een negatief gevoel naar een NL film kijkt omdat je er toch al vanuit gaat dat het acteerwerk slecht is ed.

Nee, ik moet gewoon een bepaald soort enthousiasme voor een film voelen. Dat gebeurt soms ook bij Nederlandse films, no way dat ik dan denk aan andere Nederlandse films.

Quido schreef:

Ook dat zegt wat dat betreft al genoeg met wat voor intentie je de films evt. ooit eens zou bekijken. Met deze houding is het makkelijk te raden dat er niet veel van over zal blijven.

Heb zoiets wel bij meer films. Ik had zelfs geen zin om Amelie aanvankelijk te bekijken. En zie waar hij nu staat.

Als ik uiteindelijk een film kijk dan krijgt hij gewoon een kans. Ik kan mij aardig aanpassen aan de beginsituatie van een film en mijzelf er voor open stellen. Wel zo eerlijk.

Met 50 films heb je er ook wel erg veel gezien ... De films die je gezien hebt liggen je niet. Dat kan, dat mag, maar ga dan niet beweren dat de Nederlandse filmindustrie niks voorstelt, want die gevolgtrekking is dan op niks gebaseerd.

Op basis van hetgeen ik gezien heb voor mij dus wel. Maar dat kan zeker nog veranderen, dat sluit ik niet uit......

In andere landen zul je er relatief gezien minstens zo veel aantreffen, hoor. Overigens heb ik de meeste hierboven genoemde acteurs/actrices wel eens een goede rol zien spelen. Ook slechte (natuurlijk). Ik beweer nergens dat alles en iedereen hier goed is.

Dat is eerlijk van je, het siert je dat je toegeeft dat er ook nog slechte Nederlandse acteurs rondlopen.

BlueJudaskiss schreef:

Wilbert Gieske is een naam die niet iedereen kent. Het zegt wat over jou dat je klaagt maar dat je 'm toch kent

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel eens naar GTST heb gekeken. Nog best lang eigenlijk (1995-1999). Maar daar praat ik verder liever niet over. Zwarte periode uit mijn leven.

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

(quote)

Buiten GTST en wat kleine rollen in Tv-series heeft de beste man ook niks gepresteerd.

• 11681 berichten
  • 5071 stemmen

Niks gepresteerd? Ik vind 15 jaar GTST niet niks, ondanks het slechte imago dat de serie onder de elitairen heeft.

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Ja, leuk maar wat voor geweldige rollen heeft hij buiten GTST vertolkt?

• 11681 berichten
  • 5071 stemmen

Een prima gastrol in Baantjer en een rol in de toneelversie van dat boek van Tonke Dragt.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.