- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Burt Reynolds Top en Flop
Burt Reynolds Top en Flop

Bandit
-
- 599 berichten
- 3448 stemmen
Burt Reynolds is een acteur die in zeer wisselende producties heeft gespeeld.
Mijn Burt Reynolds Top-List:
1. Deliverance
2. The Longest Yard (Mean Machine)
3. White Lightning
4. Boogie Nights
5. Smokey and the Bandit
6. Sharky's Machine
7. Breaking In
8. Hooper
9. The End
10. The Cannonball Run
Mijn Burt Reynolds Flop-List:
1. Skullduggery
2. Meet Wally Sparks (Cameo)
2. Fuzz
3. Paternity
4. Stroker Ace
5. Heat
6. Cop and a Half
7. Raven
8. The Maddening
10. Universal Soldier II

Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
shoot the moon
boogie nights
Deliverance

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Tja, ik ken hem eerlijk gezegd alleen maar van Striptease waarin hij een belachelijk slechte rol speelde. Ik zal eens een van zijn betere werken moeten kijken.

Art
-
- 13507 berichten
- 3516 stemmen
In Deliverance en Boogie Nights speelt Burt Reynolds op zijn best. Dus ik zou die films ook aanraden. Zijn twee pareltjes.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Deliverance is zeker zijn beste film en rol. Daarbij heeft hij ook wel enkele leuke uitspraken zoals: "Ik word nog liever in mijn been geschoten dan dat ik een Ingmar Bergman film moet kijken".

Wouter
-
- 18599 berichten
- 2972 stemmen
Niemand het Nederlandse 'Snapshots' gezien? Afschuwelijk slecht.

Wouter
-
- 18599 berichten
- 2972 stemmen
Deliverance is zeker zijn beste film en rol. Daarbij heeft hij ook wel enkele leuke uitspraken zoals: "Ik word nog liever in mijn been geschoten dan dat ik een Ingmar Bergman film moet kijken".
Beste film, ok. Maar zijn beste rol vind ik wat ver gaan. Het is redelijk inwisselbaar wat ie daar doet. Ik ga dan denk ik toch voor 'Boogie Nights' of wellicht 'The End'

Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Niemand shoot the moon gezien? daarin is hij bijna onherkenbaar, zo rauw als hij daar speelt.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Beste film, ok. Maar zijn beste rol vind ik wat ver gaan. Het is redelijk inwisselbaar wat ie daar doet. Ik ga dan denk ik toch voor 'Boogie Nights' of wellicht 'The End'
Die twee heb ik ook nog niet gezien, op mijn to see lijst ermee.

Bandit
-
- 599 berichten
- 3448 stemmen
Querelle, ik denk dat je "The Hunter's Moon" bedoeld.
Hij speelt daarin inderdaad een goede rauwe rol.
"The End" is zeer de moeite waard, maar is hier door de Reynolds-boycot, nog niet uitgebracht door Warner Brothers.
Als er mensen zijn die wat meer van Reynolds willen weten, heb ik een tijdje geleden een website gemaakt.
http://spaces.msn.com/members/dutch-burt/
Vooral hier in Nederland wordt er nog wel eens lacherig over Reynolds gedaan, maar hij verdiend beter vind ik.
Zwaar ondergewaardeerd is het betere woord.

Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
ja klopt, dank je wel. Tsjonge das al de 2e keer dat ik me in een titel vergis.
En ja hij is echt een goeie acteur. Maar het duurde bij mij ook even voor ik hem op waarde kon schatten. Nu hij ouder is vind ik hem wel indrukwekkender, maar zijn rol in the end en in Deliverance vind ik ook heel sterk.

Art
-
- 13507 berichten
- 3516 stemmen
Deliverance en Boogie Nights zijn wat mij betreft ijzersterke films en de rol van Reynolds in die films is ook prima

Bandit
-
- 599 berichten
- 3448 stemmen
Driven & Striptease zijn een flop.
De reacties op zijn aandeel in "Striptease" waren erg tegenstrijdig. Het is zeker niet zijn beste rol, maar Burt zorgde toch nog voor een komische noot. Erg over de top, maar ach... acceptabel.

Bandit
-
- 599 berichten
- 3448 stemmen
Ik vind zijn rol in "Stroker Ace" het allerslechtst.