menu

Film / Cast en crew / Naoorlogse Duitse cineasten

zoeken in:
Wie vind je beter Rainer Werner Fassbinder, Werner Herzog of toch Wim Wenders? Op dit moment gaat mijn voorkeur naar Fassbinder. Die Ehe der Maria Braun en In einem Jahr mit 13 Monden vind ik echt meesterlijk! Ook Aguirre, der Zorn Gottes en Fitzcarraldo van Herzog zijn geniaal. Ik kan niet kiezen

Herzog ken ik eigenlijk niet, maar kiezen tussen Fassbinder en Wenders is al een onbegonnen zaak. In einem Jahr mit 13 Monden, Querelle en vooral Händler der Vier Jahreszeiten zijn stuk voor stuk meesterwerken, maar aan de andere kant staat dan Alice in den Städten, een van de simpelste en ontroerendste Duitse films die ik ken.
Maar gelukkig hoeft een mens ook helemaal niet te kiezen

FisherKing
Met grote afstand Rainer Werner Fassbinder.

Waarom noem je trouwens Volker Schlöndorff en Edgar Reitz niet ?

FisherKing schreef:

Met grote afstand Rainer Werner Fassbinder.

Waarom noem je trouwens Volker Schlöndorff en Edgar Reitz niet ?
Edgar Reitz ken ik niet en van Schlöndorff heb ik alleen Die Blechtrommel gezien.

geef mij maar vooroorlogse

Edgar Reitz heeft dan ook eigenlijk maar één filmpje gemaakt .

Fred Neil schreef:
geef mij maar vooroorlogse

Hangt er natuurlijk vanaf over welke oorlog we het hebben

ja inderdaad.

Van voor de eerste wereldoorlog heb ik maar heel weinig Duitse films gezien. 1 in totaal

Maar ik bedoel natuurlijk de 2e wereldoorlog.

Ondanks Querelle toch maar Werner Herzog. Vooral omdat de natuur een grote rol speelt in zijn films. Prachtige energieke beelden.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:36 uur

geplaatst: vandaag om 02:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.