- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Welke van de 2 familieleden is de betere acteur/actrice?
Welke van de 2 familieleden is de betere acteur/actrice?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik wil hier geen knock-out van maken, maar gewoon eens in de 2 weken of zo 2 familieleden plaatsen en dan aan jullie de vraag wie jullie de betere acteur/actrice van de 2 vinden.
De 1e 2 waar ik jullie mening over wil horen zijn:

Patricia Arquette
en zus

Rosanna Arquette
Wie is de betere actrice en waarom?
GuyB
-
- 1299 berichten
- 0 stemmen
Leuk topic! 
Patricia Arquette. Ik vind ze iets mooier en haar acteerprestaties in 'Lost Highway' zijn er toch één van de betere dat ik ooit van een actrice heb mogen aanschouwen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
gaat hier niet om de mooiste mikey, maar om wie je beter vindt acteren.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik moet eerlijk bekennen dat dit de eerste keer is dat het me opvalt dat er twee actrices zijn met de naam Arquette. Ik ken beide namen, maar heb ze kennelijk altijd altijd aan één persoon gelinkt. Vreemd. Ik kan dan ook niet echt zeggen welke beter is, maar geen Arquette is me qua acteerwerk ooit echt opgevallen. Degelijk, maar niets bijzonders.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
[edit mod: Op verzoek van topicstarter een te vroeg geplaatst nieuw voorbeeld verwijderd, om verwarring te voorkomen]
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Ok, maar als volgende doen we dan de Douglassen? 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Hou dan een week aan, 2 is zo lang joh. Dan gaat het topic doodbloeden.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Er staat ook nadrukkelijk bij dat het niet om een spel gaat, dus niet stemmen.
Warren Stantin
-
- 185 berichten
- 0 stemmen
Rosanna vind ik een betere actrice dan Patricia. Met name haar rol in The Executioners Song vind ik indrukwekkend.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Patricia natuurlijk. Door haar performance bij Lost Highway alleen al.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ik ga denk ik ook voor Patricia.
Naamgenootjes hebben toch een streepje voor hè?! 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Patricia vond ik vroeger echt schattig. Ze speelde bijvoorbeeld een aardige rol in Stigmata.
Nu ik haar in Medium zie, zie ik een moeke die het weinig meer interesseert om er nog een beetje vrouwelijk bij te lopen.
Haar zus heb ik een paar van die B-filmpjes van gezien en ze doet het altijd prima. Heeft ook iets meer sex-appeal dan dr zus.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Ik ga ook voor Patricia Arquette, jeugdsentiment dankzij haar rol in A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors en ook goed in Lost Highway en True Romance.
Al heeft Rosanna Arquette met onder andere After Hours, Buffalo '66 & Desperately Seeking Susan (ja Desperately Seeking Susan
) ook wel fijne films op haar palmares staan.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
O ja, daar ken ik dr natuurlijk ook van. Hoe kon ik het vergeten. Ze was toen erg schattig. 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Martin Sheen versus Charlie Sheen
Ik ga voor Martin Sheen. Met name vanwege zijn indrukwekkend acteerwerk in Apocalypse Now
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Absoluut Martin Sheen. Charlie vind ik maar een vervelend mannetje! Acteren kan ie ook niet.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Martin. Charlie is wel weer veel komischer maar de betere acteur lijkt mij overduidelijk Martin. Qua voice acting ook briljant trouwens.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Ik ben met Charlie Sheen meer bekend, maar Martin was inderdaad wel goed bij AN. Terwijl Charlie meer voor de komedie-rollen geknipt is, waar acteren nooit 100% is.
Dus Martin S.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Martin Sheen uiteraard. Mooie rollen in o.a. The Incident, Badlands, The Cassandra Crossing, The Little Girl Who Lives Down the Lane, The Dead Zone, The Believers en Apocalypse Now.
Charlie Sheen's 80's en 90's werk kan ik nog wel waarderen, maar dat is eerder jeugdsentiment.
Serieuze rollen liggen hem zelden. Hij moet het eerder hebben van zijn komische rollen, maar veel echt noemenswaardige zaken heeft hij niet op zijn palmares.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Charlie heeft een veel grappiger kop en bij die Hot Shots-films heb ik destijds dubbel gelegen.
Martin is veelzijdiger en heeft aardig wat goede en bekende films gemaakt. Meer een kop voor het witte doek. Beiden hebben mooie dingen bijgedragen aan de tv/film-wereld.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Kirk Douglas versus Michael Douglas
Ik ga voor Kirk Douglas. Ik ben zeer onder de indruk van zijn fenomenale rol in Sparttacus. Die acteerprestatie heb ik zijn zoon nog nooit zien evenaren.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Ze hebben beiden in elk geval heel wat uitstraling, maar ik ga toch voor Michael vanwege ondermeer Falling Down. De stoïcijnse koleirigheid waarmee ie zijn personage daar vorm gaf is toch een tandje hoger dan wat ik zijn vader ooit heb weten doen.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Alleen films van Michael gezien, ik kan me wel Spartacus met Kirk heel vaag herinneren. Maar om nou te zeggen welk van de 2 beter is kan ik niet zeggen.
(Michael)
Brix
-
- 19677 berichten
- 5113 stemmen
Laat ons zeggen dat het totaal verschillende acteurs zijn.
Ik hou persoonlijk meer van die klassieke tough guy uitstraling van Kirk.
Van dat soort zijn er nog maar héél weinig in de omloop, en dan nog op leeftijd.
Bovendien heeft pa Douglas een charisma van jewelste, daar kan zoonlief alleen maar van dromen.