- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Daniel Day-Lewis vs Johnny Depp
Daniel Day-Lewis vs Johnny Depp

fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Ik vond het een uiterst interessante confrontatie . Ik denk dat Depp uiteindelijk de meest veelzijdige acteur van de 2 is. Ik ben er nog niet helemaal uit.

JacoBaco
-
- 10552 berichten
- 2293 stemmen
Depp heeft bijna 2x zoveel films op zijn CV staan.
Daniel Day-Lewis is o.a. bijvoorbeeld in My Left Foot, legendarisch goed.
Depp is erg goed in het spelen van rare gasten.
Maar ik ga wel voor Johnny Depp. Niet omdat hij zovaak extravagante vertolkingen heeft, maar hij heeft toch wat meer laten zien dan Day-Lewis en Johnny Depp komt ook heel erg goed tot zijn recht in een normale rol. Met name What's Eating Gilbert Grape. Al vind ik DiCaprio daar eigenlijk beter.

Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Daniel Day-Lewis met afstand. Daniel is een fenomenaal acteur.
Johnny Depp heeft een paar goede rollen gespeeld zoals in Public Enemies en Donnie Brasco, maar helaas speelt hij veel te vaak van die freaks.

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Compleet willekeurig topic. Ik zie de link tussen deze twee acteurs niet. Day-Lewis speelt vrijwel altijd serieuze rollen, terwijl Depp het best is in excentrieke, komischere rollen. Waarom deze twee tegenover elkaar leggen?

fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Compleet willekeurig topic. Ik zie de link tussen deze twee acteurs niet. Day-Lewis speelt vrijwel altijd serieuze rollen, terwijl Depp het best is in excentrieke, komischere rollen. Waarom deze twee tegenover elkaar leggen?
Ik vond het wel interessant, omdat ik het 2 geniale acteurs vind. Ik zie het een beetje als 2 uitersten die beiden nog erg actief zijn. Depp heeft overigens ook genoeg serieuze rollen gespeeld. De vergelijking is misschien niet geweldig, maar dat hoeft toch ook niet altijd?

W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2878 stemmen
Nee, maar je moet wel iets kunnen vergelijken natuurlijk. Met dit topic kun je enkel vaagweg aangeven of je meer van serieuze rollen (Day-Lewis) of films 'met een hoek' af (Depp).

wyatt earp
-
- 5005 berichten
- 2108 stemmen
Volgens mij is er een groot misverstand gaande dat Johnny Depp alleen maar freaks speelt (wat is daar überhaupt mis mee). Hij heeft zat serieuze rollen op zijn naam staan.

fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Nee, maar je moet wel iets kunnen vergelijken natuurlijk. Met dit topic kun je enkel vaagweg aangeven of je meer van serieuze rollen (Day-Lewis) of films 'met een hoek' af (Depp).
Bij een vergelijking is de keuze vaak te simpel. Het zijn daarentegen beiden behoorlijke method-acteurs.