- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Sunshine (2007): Cognitieve (verborgen) beelden??
Sunshine (2007): Cognitieve (verborgen) beelden??

nickx
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hallo Kijkbuiskinderen,
Ik heb deze film gisteren gaan bekijken in belgie en was er best wel over te spreken. Vond alleen het einde erg jammer. Had wat meer plezier op aarde verwacht een wat beter slot zeg maar.
Wat mij gisteren is opgevallen en dat vond ik wat vreemd was dat ik nadat ze het ruimteschip Icaris 1 zijn binnen gegaaner ongeveer 4 keer, gedurende 1 seconde beelden van mensen voorbij kwamen. Beetje cognitieve beelden. (Ik kan het op internet nergens vinden en vroeg me af of dit ook bij jullie te zien is geweest)
Hebben jullie dit ook gezien?
Ben erg benieuwd!

darren
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ja ik heb ze ook gezien, ik was in de bios in amsterdam met veel mensen, de beelden kwamen langs als een camera flits en sommige mensen schokken heel erg en een paar zagen eerst niets uitendelijk zag iedereen de beelden en na +/- 4 beelden stopte het, later in de film kwam het mogelijk 2 keer terug. Niemand zag precies wat het was, maar het leek op mannengezichten.
Ik had de volgende opties bedacht:
-het is een fout in de bioscoop, die kan niet meer omdat wij het beiden zagen in verschillende bioscopen.
-het is een fout in de film, perongeluk
-het was de bedoeling om af en toe de bemanningsleden op de foto te laten zien, maar het ging te snel om bij de film te horen
-Verborgen beeld:
-verborgen reclame
-iets anders...?
Verborgen beelden plaatsen in films is tegenwoordig illigaal, het werd vroeger gebruikt om reclame heel snel te laten zien dat je onderbewustzijn het opvangt maar dat je niet precies wist wat het was,
-waar gebeurt voorbeeld: ze lieten coca cola reclame zien in de films, dit is later getest, ze lieten in een moderne bioscoop de coca cola reclame langskomen. daarna gingen ze langs met gratis drankjes meer dan 90 % koos coca cola, dat is zeker 40 % procent meer dan gewoonlijk.
-een van de opties kan zijn dat ze de film enger wouden maken een eng plaatje dat je de film onderbewust enger vindt waardoor het een groter succes krijgt als film.
-waar gebeurt voorbeeld.: In een kinderfilm met kinderen van rond de 5/6 jaar lieten ze heel snel een plaatje van een penis langskomen. Verbaasd en geschokt begonnen de kinderen te huilen, waarom wisten ze niet.
Je kunt deze effecten vergelijken met het volgende, het zelfde type effect met onderbewuste boodschappen:
De hersenen kunnen meer dan wij wijst uit onderzoek. Net als de ogen als je iets ziet wordt het beeld omgezet 2x is het dus een keer omgedraait in je hoofd geweest. voorbeeld als je heel lang onderse boven hangt begin je op den duur de wereld normaal te zien dus niet onderste boven.
Met liedjes gebeurt hetzelfde met woorden. Als je bepaalde woorden combinaties maakt die achteruit afgespeeld iets zeggen vangt je onderbewustzijn dat op.
Daarom vraag ik je om met geluids recorder bijvoorbeeld
de woorden oops i did it again aftespelen of gotta catch them all gotta catch them all in de pokemon rap. of my name is... what my name is who... in liedje van eminem afte spelen en zoo voorbeelden
In ieder gevald als blijkt dat de beelden niet op dvd voorkomen kunnen we er van uitgaan dat het onderbewustte boodschappen zijn.
P.s. als iemand in de film millions van de zelfde regisseur ook boodschappen heeft gezien moet hij dat meldden

darren
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Psychorama (or "The Precon Process") is the act of communicating subliminal information through film—flashing images on the screen so quickly that they cannot be perceived by the conscious mind, but nonetheless leaving an unconscious imprint on the viewer. In 1958 a film called My World Dies Screaming (later retitled Terror in the Haunted House) marked Hollywood's first attempt to make use of this technique. At different points in this experimental film, a skull is flashed to inspire terror, a crawling snake to inspire hate, two fluttering hearts to generate love, and the huge letters spelling the word "blood" to create fear. The following year another film, called "A Date with Death" was made in the same format. Both movies starred Gerald Mohr.
Incidentally, psychorama leaves most audiences with headaches and confused recollections about the action onscreen[citation needed].

viewtiful
-
- 135 berichten
- 489 stemmen
Is het niet zo dat op die beelden die verbrande gast was van Icaris 1, de beelden lieten zien dat hij naar Icaris 2 ging. Je zag deze beelden alleen maar wanneer het licht van de zaklamp op het beeld terecht kwam. En op dat moment zag je dus die vebrande man (naam vergeten) die op weg was naar Icaris 2.

Flipman (redacteur)
-
- 6855 berichten
- 1128 stemmen
Euhm, ik wil niet uit de hoogte doen, maar een béétje filmkijker heeft toch wel door dat dit geen fout is? Wat de precieze bedoeling is weet ik ook niet, maar men wilde ons denk ik een snelle indruk geven van het lot van de crew van Icarus I; ik meende angstige gezichten te zien. En het was niet alleen Pinbacker, geloof ik.
-waar gebeurD voorbeeld.: In een kinderfilm met kinderen van rond de 5/6 jaar lieten ze heel snel een plaatje van een penis langskomen. Verbaasd en geschokt begonnen de kinderen te huilen, waarom wisten ze niet.
P.s. als iemand in de film millions van de zelfde regisseur ook boodschappen heeft gezien moet hij dat meldden

cornelis
-
- 4743 berichten
- 672 stemmen
waar gebeurd
Nee hoor, is een bekende hoax:
lees:
Market researcher James Vicary claimed in 1957 that quickly flashing messages on a movie screen had influenced people to purchase more food and drink.
(...)
In 1962, Vicary admitted that he fabricated his claim

kos
-
- 46423 berichten
- 8640 stemmen
Euhm, ik wil niet uit de hoogte doen, maar een béétje filmkijker heeft toch wel door dat dit geen fout is? Wat de precieze bedoeling is weet ik ook niet, maar men wilde ons denk ik een snelle indruk geven van het lot van de crew van Icarus I; ik meende angstige gezichten te zien. En het was niet alleen Pinbacker, geloof ik.

Flipman (redacteur)
-
- 6855 berichten
- 1128 stemmen
Klopt! Was mij ook wel duidelijk, het was hier alleen nog niet vermeld. Volgens mij was één van die bemanningsleden op die foto Namoie Harris, die samen met Cillian Murphy de hoofdrol speelde in 28 Days Later...

Wouter
-
- 18690 berichten
- 3038 stemmen
Ik had de volgende opties bedacht:
-het is een fout in de bioscoop, die kan niet meer omdat wij het beiden zagen in verschillende bioscopen.
Hoe zou het in hemelsnaam een fout kunnen zijn van de bioscoop?
-het is een fout in de film, per ongeluk
Ehhh. hoe zou dat nu kunnen...?
-het was de bedoeling om af en toe de bemanningsleden op de foto te laten zien, maar het ging te snel om bij de film te horen
Waarom zou het dan niet bij de film horen?
-waar gebeurt voorbeeld: ze lieten coca cola reclame zien in de films, dit is later getest, ze lieten in een moderne bioscoop de coca cola reclame langskomen. daarna gingen ze langs met gratis drankjes meer dan 90 % koos coca cola, dat is zeker 40 % procent meer dan gewoonlijk.
Broodje aap. Of beter gezegd: men dacht ooit dat dit waar was, maar het bleek pure onzin.
Met liedjes gebeurt hetzelfde met woorden. Als je bepaalde woorden combinaties maakt die achteruit afgespeeld iets zeggen vangt je onderbewustzijn dat op.
Geloof ik geen snars van.

Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
-waar gebeurt voorbeeld.: In een kinderfilm met kinderen van rond de 5/6 jaar lieten ze heel snel een plaatje van een penis langskomen. Verbaasd en geschokt begonnen de kinderen te huilen, waarom wisten ze niet.
Waargebeurd mijn penis. Dit komt rechtstreeks uit Fight Club.

GrayFox
-
- 68 berichten
- 699 stemmen
De hersenen kunnen meer dan wij wijst uit onderzoek. Net als de ogen als je iets ziet wordt het beeld omgezet 2x is het dus een keer omgedraait in je hoofd geweest. voorbeeld als je heel lang onderse boven hangt begin je op den duur de wereld normaal te zien dus niet onderste boven.
Dit klopt niet helemaal. ipv Op de kop hangen moet je gebruik maken van een bril die de wereld omdraaid, dan gaan je hersenen het omdraaien naar verloop van tijd (dus dat je de wereld weer normaal ziet). Anders zou fysisch en optisch niet meer met elkaar kloppen.

Quentin
-
- 10202 berichten
- 8431 stemmen
Waarom zouden kinderen moeten huilen van een penis .

dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Misschien kwam die penis bekend voor en haalde het nare herinneringen naar boven...
Of ben ik nu te cynisch?

Hannibal
-
- 9179 berichten
- 3140 stemmen
Of ben ik nu te cynisch?
Ik hoop voor die kinderen van wel.