menu

Film / Spoilers / American Beauty (1999)

zoeken in:
Hoi,

ik heb een vraag. Wat gebeurt er na de dood van Spacey? Krijgen Birch en haar videocameravriendje de schuld door de film waarop ze zeggen dat ze hem willen vermoorden? Of ontrafelen ze echt wie het is?

Doet dat er echt toe?

Knisper schreef:
Doet dat er echt toe?

Voor Matthijs blijkbaar wel.

Ik denk eerlijk gezegd dat die man wel bekend. Hij zal toch niet twee onschuldige kinderen laten opdraaien voor een moord. Bovendien zullen die twee wel een alibi hebben. Hoewel ik dat niet goed meer weet.

Stond er in het filmpje ook niet van; je weet toch dat ik dat niet meen of werd dat stukje niet opgenomen.

Ik weet dat het raar kan klinken, maar zo kwam toch alles een beetje goed? Lester werd zo een beetje overbodig; de dochter had een vriendje, waarmee ze vertrekt. Zijn vrouw heeft een andere man gevonden waarmee ze alles deelt. En het bitchy vriendin van de dochter en de buurman doen zich eindelijk voor zoals ze zijn en leren zichzelf kennen.

us_raider
Another version of the script involved Ricky and Jane being arrested and convicted for the murder of Lester. The main evidence is the video Ricky made of Jane offering him $3,000 to kill her father, which we, the viewers, find out was a joke immediately after Ricki turns off the camera, one second too late for the defense. It also involves Mrs. Fitts finding her husband's bloody clothes, and hiding them immediately after.

http://imdb.com/title/tt0169547/trivia

Maar goed dat ze niet hebben doorgevoerd, zeg..

Ja inderdaad, dan zou de film denk ik niet meer op 1 in mijn top10 staan. Dat zou ik compleet niet passend vinden

Turkeyloverz schreef:
Ik weet dat het raar kan klinken, maar zo kwam toch alles een beetje goed? Lester werd zo een beetje overbodig; de dochter had een vriendje, waarmee ze vertrekt. Zijn vrouw heeft een andere man gevonden waarmee ze alles deelt. En het bitchy vriendin van de dochter en de buurman doen zich eindelijk voor zoals ze zijn en leren zichzelf kennen.

Mee eens, en vergeet niet dat Lester 'gelukkig' aan zijn eind kwam (die glimlach was niet voor niets ).

veron35
Daas schreef:
(quote)

Mee eens, en vergeet niet dat Lester 'gelukkig' aan zijn eind kwam (die glimlach was niet voor niets ).

Ik niet echt. Zijn vrouw had dan wel een andere man gevonde, maar zo te zien hed ze er wel spijt van. Op het eind laat ze zicht niet voor niets in die kleren van Lester vallen.

ja daar heb je een punt idd; ik denk dat Lester dan ook centraal staat--> hij gaat van een persoon waar niemand om geeft (zijn vrouw en dochter haten hem) naar een man waar wel degelijk om gegeven wordt (zoals je al zei, zijn vrouw had er spijt van, en het liet de dochter ook niet koud)... vanuit Lesters oogpunt is zijn dood dus wel 'mooi' te noemen

Felixx
Vanuit Lesters oogpunt is de wereld mooi. Je moet alleen durven stilstaan, rondom je kijken, en de schoonheid laten spreken. Lester had dit pas door op het einde van zijn leven. Het vriendje( Ricky) van Jane heeft dit eigenlijk veel te vroeg door en wordt hierdoor en - voor als gek aanzien. Wel laat hij Jane in zijn visie delen door de plastic bag scene. Zijn vrouw is bedrogen door de' real estate king' en heeft nu idd ook door dat spullen niet gelukkig maken, maar alleen een waar gelukkig leven dit doet. Mijns inziens hebben de makers van deze film dit punt willen maken. De westerse maatschappij werkt te hard voor nutteloze dingen. We moeten gewoon ontspannen en de schoonheid van het leven als regen over ons laten neerdalen. (Voor de waakzame onder jullie, veel van mijn zinnen zijn parafrases op quotes uit de film).

us_raider schreef:
Another version of the script involved Ricky and Jane being arrested and convicted for the murder of Lester. The main evidence is the video Ricky made of Jane offering him $3,000 to kill her father, which we, the viewers, find out was a joke immediately after Ricki turns off the camera, one second too late for the defense. It also involves Mrs. Fitts finding her husband's bloody clothes, and hiding them immediately after.

http://imdb.com/title/tt0169547/trivia
Kijk, dat is weer de magie van het filmmaken; op het moment dat alleen het script er maar is, kun je je fantasie zo goed mogelijk laten werken om te bepalen of iets goed werkt of niet, maar dat weet je soms pas als de film af is.

Daarentegen, deze theorie werkt voor veel films, maar dan waarschijnlijk niet voor deze; het zou wel zo geweest zijn, als dat alternative einde ook daadwerkelijk was opgenomen, en dat vind ik hierin niet terug.

Mescaline (moderator)
Deze film ben ik van plan zaterdag avond te gaan kijken.. opmijn aller eerste date.. zelf al een keer gezien.. maar is tie wel goed geschikt voor een eerste date.. wat denken jullie..? wou even die vraag kwijt

combi
Mescaline schreef:
Deze film ben ik van plan zaterdag avond te gaan kijken.. opmijn aller eerste date.. zelf al een keer gezien.. maar is tie wel goed geschikt voor een eerste date.. wat denken jullie..? wou even die vraag kwijt
weet je meteen of ze een beetje inhoud heeft.

Platoon815
Knisper schreef:
Maar goed dat ze niet hebben doorgevoerd, zeg..

Origineel was het script bedoeld voor een toneelstuk maar omdat dat de regisseur van de film (Sam Mendes) vond dat die arrestaties de aard van de film zouden veranderen heeft hij ze weggelaten.

X__Liesjj schreef:
Stond er in het filmpje ook niet van; je weet toch dat ik dat niet meen of werd dat stukje niet opgenomen.

nee niet meer opgenomen heb nog onlangs gezien.

kramersietse
Gped dat ie doodging, wat een hufter hee! Aan kinderen zitten, geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor het gezin, mocht dit in Belgie/Nederland plaatsvinden dan wordt ie opgeknoopt maar hier op de forum is iedereen aardig voor hem, laat hem rotten in Hell!

Geeft maar weer aan wat voor groot acteur Kevin Spacey is om zo'n reactie uit te lokken bij mij. Hij hoort in het rijtje thuis van Marlon Brando (zoals ie speelde in Last Tango in Paris, iedereen vergaf het hem ook dat ie met een veel jongere dame optrok) en William H. Macy die ook geniaal uit de hoek kan komen als een man ''met een steekje los'.

sweinsteiger
Knisper schreef:
Doet dat er echt toe?

eigenlijk niet nee

kramersietse schreef:
Gped dat ie doodging, wat een hufter hee! Aan kinderen zitten, geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor het gezin, mocht dit in Belgie/Nederland plaatsvinden dan wordt ie opgeknoopt maar hier op de forum is iedereen aardig voor hem, laat hem rotten in Hell!

Geeft maar weer aan wat voor groot acteur Kevin Spacey is om zo'n reactie uit te lokken bij mij. Hij hoort in het rijtje thuis van Marlon Brando (zoals ie speelde in Last Tango in Paris, iedereen vergaf het hem ook dat ie met een veel jongere dame optrok) en William H. Macy die ook geniaal uit de hoek kan komen als een man ''met een steekje los'.

Als ik dan toch aan iemand de stempel van "hufter" moet toewijzen dan is het wel de vrouw van Lester.. En trouwens, Lester een hufter noemen vind ik nogal snel gezegd... Hij beseft gewoon dat hij jaren een slaaf is geweest van de materialistische maatschappij en heeft er genoeg van.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:49 uur

geplaatst: vandaag om 02:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.