- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Final Destination 3 (2006)
Final Destination 3 (2006)
Ice_Princess
-
- 39 berichten
- 33 stemmen
Ik weet niet of het hier hoort.. maar ik heb hierover ook een vraag of het anderen op is gevallen.. namelijk een enorme fout in het begin van de film.. komt ie:
in het begin stappen een zooi tieners in een achtbaan, 1 gast neemt een camera mee om twee dames voor hem te filmen tijdens de rit. In een looping oid, valt zijn camera en wikkeld zich om de rails. Daardoor ontspoort het karretje een soortement, en komt er een gigacrash... Dan word het hoofdpersonage wakker uit haar "voorspelling" en begint hysterisch te gillen en te schreeuwen dat iedereen eruit moet, sommige mensen stappen uit (waaronder de jongen met de camera) Het ongeluk zou dus nooit kunnen gebeuren omdat zijn camera nooit meegegaan is in de achtbaan..
Ice_Princess
-
- 39 berichten
- 33 stemmen
daarbij zag je volgens mij
de meiden weer terug in het karretje stappen
of niet?
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Zoals ik al uitlegde bij de film zelf, is dat dus helemaal geen fout (en nee, die meiden gingen niet mee in de rit) .
Maar wat misschien wel een beetje fout is, en wat ik persoonlijk erg jammer vindt, is het feit dat er een beetje geknoeid geweest is met het idee achter Final Destination. Normaal gezien zit het concept zo ineen dat er een bepaalde groep mensen moeten sterven in een of ander tragisch ongeluk. Door een bepaalde persoon dat een soort gave lijkt te hebben dat hij/zij het kan voorspellen wordt "het lot" van een paar mensen omzeilt. Tenminste, dat denken ze. "De dood" zet dan de komende weken alles in het werk opdat ze toch aan hun eind zouden komen.
Hier was het zo dat er voortekens waren (via die foto's) dat ze op een andere manier zouden sterven dan in die achtbaan. Door aanwijzingen te geven in de foto's wil dat dus zeggen dat die "entiteit" al wist dat ze eraan gingen ontsnappen (wat normaal gesproken juist een ONVERWACHTSE streep is in het plan van de dood, het feit dat bepaalde personen eraan ontsnappen is niet de bedoeling).
Dat maakte het voor mij toch iets minder leuk.
Ice_Princess
-
- 39 berichten
- 33 stemmen
Ja daar heb je ook weer gelijk in, dat vond ik zelf ook een minpunt..
darkRomance
-
- 72 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij is de fout hier vermeld, niet een fout. Ik heb er speciaal op gelet omdat ik (natuurlijk) de spoilers had gelezen zonder de camera zou het accident ook gebeurt zijn, want er kwamen vijzen en dergelijke los al van bij het vertrek.
donnie darko
-
- 6138 berichten
- 2709 stemmen
Ja, maar er blijft wel een geurtje aan.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Klopt, het zou sowieso gebeurt zijn.De kabel die die beschermers (of hoe je ze ook noemt) vast hield vloog los, daardoor vlogen alle passasgiers uit de achtbaan toen deze op de kop stil stond.
Maar toch vind ik dat Final Destination 3 het hele geniale gedoe van de Dood die alles geregeld heeft en dat iemand weet hoe je daar aan kunt ontsnappen Gigantisch verpest wordt.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Maar toch vind ik dat Final Destination 3 het hele geniale gedoe van de Dood die alles geregeld heeft en dat iemand weet hoe je daar aan kunt ontsnappen Gigantisch verpest wordt.
TrippelDee
-
- 65 berichten
- 1855 stemmen
deel 1 en 2 waren toch het best.. deel 3 is gewoon 2 in een ander jasje.. en geen mooier jasje
Achilles
-
- 1038 berichten
- 217 stemmen
In final destination 2 is het verhaal zelfs heel erg dat als iemand "tussenbeide komt" dat je dan overgeslagen zou worden. Die jongen die in de tandartsstoel ligt stikt bijna, maar de tandartsassistente komt tussenbeide en redt hem..ff later dood!!..ook een fout lijkt me..of is de dood niet voor 1 gat te vangen??
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Het ging erom dat die moeder en hij na elkaar of op hetzelfde moment dood moesten gaan. Het maakte niet uit of de moeder óf hij dood zouden gaan, want toen hij gered werd had de moeder ook geen kans meer om dood te gaan op dat moment. Herinner je?
gillette
-
- 314 berichten
- 575 stemmen
Zoals ik al uitlegde bij de film zelf, is dat dus helemaal geen fout (en nee, die meiden gingen niet mee in de rit) .
Maar wat misschien wel een beetje fout is, en wat ik persoonlijk erg jammer vindt, is het feit dat er een beetje geknoeid geweest is met het idee achter Final Destination. Normaal gezien zit het concept zo ineen dat er een bepaalde groep mensen moeten sterven in een of ander tragisch ongeluk. Door een bepaalde persoon dat een soort gave lijkt te hebben dat hij/zij het kan voorspellen wordt "het lot" van een paar mensen omzeilt. Tenminste, dat denken ze. "De dood" zet dan de komende weken alles in het werk opdat ze toch aan hun eind zouden komen.
Hier was het zo dat er voortekens waren (via die foto's) dat ze op een andere manier zouden sterven dan in die achtbaan. Door aanwijzingen te geven in de foto's wil dat dus zeggen dat die "entiteit" al wist dat ze eraan gingen ontsnappen (wat normaal gesproken juist een ONVERWACHTSE streep is in het plan van de dood, het feit dat bepaalde personen eraan ontsnappen is niet de bedoeling).
Dat maakte het voor mij toch iets minder leuk.
ze zijn toch niet ontsnapt aan de dood.
op het laatste in de tram gaan ze toch dood...
in de trailer stond er ook:this time death will finish them.