• 15.741 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.201 series
  • 33.969 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.900 stemmen

Sin City (2005)

zoeken in:

renton

• 26 berichten
  • 115 stemmen

Aaaah, Ik was gister naar Sin City geweest in de bios, alleen kwam ik te laat binnen zodat ik het stuk voor de titel niet gezien heb. Dit is dus echt klote...

Kan iemand mij vertellen wat er in dat stukje gebeurde en hoe dat in verband staat met de rest van de film..?

bvd

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Het stukje voor de titel gaat over het verhaal The Woman Wore Red geloof ik. Hierheen komt Josh Hartnett op een knappe dame afgelopen, hij maakt een praatje met haar, kust haar en vermoordt haar dan.

Dit stukje heeft Robert Rodriguez gefilmd om Frank Miller ervan te overtuigen de verhalen van Sin City te verfilmen.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Heeft verder niks te maken met de rest van de film.

SpaM!

• 20 berichten
  • 20 stemmen

het beginstuk is echt geniaal vind ik

aegron

• 4030 berichten
  • 1265 stemmen

The One Ring schreef:

Heeft verder niks te maken met de rest van de film.

Het heeft op zich wel wat met de film te maken, want in de laatste scene van de film komt hij weer terug en weet je dus dat Nancy vermoordt zal worden.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

aegron schreef:

(quote)

Het heeft op zich wel wat met de film te maken, want in de laatste scene van de film komt hij weer terug en weet je dus dat Nancy verwoordt zal worden.

Ehm... we hebben het toch over dat stukje met Josh Hartnett?

aegron

• 4030 berichten
  • 1265 stemmen

yep en hij is degene die aan het eind van de film als dokter verkleed bij haar in de lift stapt.

Of ik moet het helemaal mishebben.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Nee, dat klopt.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Hmm, van dat einde snapte ik de bedoeling verder niet. Alleen was het niet Nancy die je daar zag, maar Becky.

aegron

• 4030 berichten
  • 1265 stemmen

nancy, becky, allemaal even mooi

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Alleen hoe kun je uit zo'n kort stukje opmaken dat Becky ook vermoord zou worden? Die andere vrouw vermoorde hij om haar uit de problemen te helpen. Zij wou volgens mij dood. Bij Becky lijkt mij daar geen sprake van.

aegron

• 4030 berichten
  • 1265 stemmen

Hij ging haar cheque verzilveren zei hij. Dus hij is betaald om haar te vermoorden (denk ik). Dus is het logisch(er) dat hij ook becky vermoordt, aangezien zij een probleem is voor old town.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

The One Ring schreef:

Alleen hoe kun je uit zo'n kort stukje opmaken dat Becky ook vermoord zou worden?

Dat is toch obvious?

renton

• 26 berichten
  • 115 stemmen

hmm ja ok, bedankt allemaal. Beetje jammer eik, dat de verschillende verhalen niet op een of andere manier beter met elkaar samenhangen...

Yuppie_Scum

• 151 berichten
  • 141 stemmen

Wat ik niet helemaal terug kan brengen is de opmerking van die agent in het middelste gedeelte...

hij zegt dat hij een heel nieuw gezicht heeft moeten aanmeten...

Maar wie is hij dan eerst geweest...in de stijl van de film moet die persoon haast wel in de film gezeten hebben...maar wie is het!!!

Wie helpt mij van mijn frustraties af???

(ps. in tegenstelling tot veel anderen, vind ik het jammer dat er nu al sprake is van een vervolg...ik ben bang dat het alleen maar afbraak zal doen aan het 1e deel...wat super was)

Zo....mijn ziel is weer een stuk lichter hahaha!

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

Yuppie_Scum schreef:

Wat ik niet helemaal terug kan brengen is de opmerking van die agent in het middelste gedeelte...

hij zegt dat hij een heel nieuw gezicht heeft moeten aanmeten...

Maar wie is hij dan eerst geweest...in de stijl van de film moet die persoon haast wel in de film gezeten hebben...maar wie is het!!!

Wie helpt mij van mijn frustraties af???

(ps. in tegenstelling tot veel anderen, vind ik het jammer dat er nu al sprake is van een vervolg...ik ben bang dat het alleen maar afbraak zal doen aan het 1e deel...wat super was)

Zo....mijn ziel is weer een stuk lichter hahaha!

1ste deel? Vervolg? Het is allemaal gebaseerd op een strip weet je. En gezien in de film de verhalen van Frank Miller gewoon verwerkt zijn naar het scherm kan ik het moeilijk een '1ste deel' noemen sinds het een beetje allemaal op een willekeurige manier verteld word.

Een vervolg kan ik het ook niet echt noemen sinds ze gewoon naar de kast lopen, een paar strips van Frank Miller pakken en die besluiten weer te gaan verfilmen en meer niet, het is allemaal al geschreven en uitgetekend.

En als je de strips hebt gelezen (die je duidelijk niet gelezen hebt) snap je dat in andere verhalen van Miller Dwight iemand anders was dan in The Big Fat Kill. Hij is gezocht voor moord en heeft daarom een nieuw gezicht aangenomen, hoe hij er daarvoor uitzag moet je maar lekker opzoeken in de strips

Zo m'n ziel is ook weer opgelucht

Here I am

• 26 berichten
  • 0 stemmen

Om eerlijk te zijn, ik had veel meer van de film verwacht.

Te stereotiepen en na een tijd werd de voice-over met de stoere macho-gepraat en macho-stemmen een beetje te irritant voor mij.

En die meisjes, die acteerdde zo slecht.

Het is duidelijk dat ze enkel gekozen zijn voor hun uiterlijk.

Een "ok-film", maar een beetje "te".

Rancid

• 599 berichten
  • 866 stemmen

Ik hou er wel van. Geen geniaal plot of wat dan ook, maar wel een lekkere over the top, mooie plaatjes, grappen en actie-movie.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Om het even te verduidelijken:

Josh Harnett (The Man) schoot voor de titeling Jessica Alba (Nancy) dood. Hij zei dat hij van haar hield en dat zij gezocht werd. Dat heeft verder weinig met Becky (Alexis Bledel) te maken en eigenlijk is de enige overschakeling tussen de drie verhalen dat zowel Clive Owen (Dwight), die Marv (Mickey Rourke) en Bruce Willes (Hartigan) in de bar waren samen met Brittany Murphy (Shelly) en Alba.

Volgens een vriend zaten de verhalen geniaal in elkaar en hadden ze allemaal met elkaar te maken, maar dat heb ik nog niet weten te ontdekken. Wat ik wel raar vond is dat toen Hartigan op het erf van de boerderij liep, Elijah Wood (Kevin) hem niet hoorde, zelfs niet toen hij die politieagent doodde.

Maar als ik het goed herinner was Jaimie King (Goldy/Wendy) niet dood in het eerste verhaal en had ze er dus nog moeten zijn toen die Old Town-hoeren die bende pakte...

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Jessica Alba gaat toch niet dood in de eerste scène? Dat was toch een andere vrouw.

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

The One Ring schreef:

Jessica Alba gaat toch niet dood in de eerste scène? Dat was toch een andere vrouw.

Klopt.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Goodfella_90 schreef:

(quote)

Klopt.

Ja, inderdaad

(afbeelding) excuses, dan heb ik zelf ook geen idee...

Trouwens, Sin City 2 is volgens IMDb al in juni in de bioscopen en deel 3 zou Sin City 3: Hell & Back heten en pas in 2008 komen.

aegron

• 4030 berichten
  • 1265 stemmen

Volgens mij is het eerste stukje alleen maar om the laten zien dat the man een huurmoordenaar is. Als hij dan vervolgens aan het eind van de film bij Becky in de lift stapt en iets tegen haar zegt, weet je dat ze vermoord zal worden.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Hmm, ja dat kan best, ze heeft tenslotte die hoeren verraden..

mental_jos

• 263 berichten
  • 770 stemmen

de 1e scene en de laatste scene hebben wel degelijk met elkaar te maken. de huurmoordenaar ruimt ze allebij uit de weg, bij becky weet je waarom: ze heeft haar collega-hoeren verraden, en in de 1e scene zal die vrouw ook wel geen lievertje geweest zijn

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Maar dat weet je nu juist niet, waarom hij de eerste moord pleegt..

Hij vermoord haar, maar wat ze heeft gedaan komt helemaal niet zo naar voren. Alexis Bledel is een verraadster geweest, dus zij moest met een duidelijke reden dood.

Ik heb natuurlijk niet de strips gelezen..

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Die vrouw op het plaatje was ergens bang voor, en ze moest op de vlucht. Toen zei Harnett dat hij haar zou helpen en "I love you" en al dat soort praat. En toen schoot hij haar dood. Ik betwijfel of het iets is wat zíj heeft gedaan of dat ze iets weet wat ze neit mag weten e.d. Maakt ook verder weinig uit voor de film, maargoed. Ik heb zin in deel 2

misslola

• 8 berichten
  • 85 stemmen

Hoe staat het met deel2 dan? Het is inmiddels al augustus..

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ondertussen zelfs al 15 december

Fikret8

• 6169 berichten
  • 4233 stemmen

En nu is het ondertussen al een maand 2007.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.