• 13.054 nieuwsartikelen
  • 169.545 films
  • 11.118 series
  • 31.844 seizoenen
  • 630.244 acteurs
  • 196.322 gebruikers
  • 9.178.161 stemmen

Verschillende eindes van The Butterfly Effect (2004)?

zoeken in:

Tomkat

• 8 berichten
  • 121 stemmen

Ik heb laatst de Butterfly Effect gekeken, vond het persoonlijk een hele goede film.

Maar die ik heb gezien eindigt met een scene waarin onze hoofdrolspeler zichzelf ophangt aan zijn navelstreng in de baarmoeder zodat hij dood geboren wordt.

Maar nu sprak ik laatst een collega van mij die de film ook heeft gezien en die vertelde mij dat het einde heel anders was.

weet iemand of er meerdere versies van deze film zijn, mischien????

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Jij hebt de director's cut gezien. Er is ook nog een theatrical cut., die je collega waarschijnlijk gezien heeft.

Tomkat

• 8 berichten
  • 121 stemmen

welk einde vond jij beter??

naar wat ik heb gehoord lijkt mij de director's cut beter!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik vond de film niet goed. Maar als ik naar beide eindes kijk ga ik toch voor de Director's cut.

Jorick

• 8776 berichten
  • 2266 stemmen

Er zijn eigenlijk drie eindes:

* Director's Cut (de beste naar mijn mening) waarbij hij zelfmoord pleegt in de baarmoeder.

En twee alternatieve eindes:

* Elkaar voorbij lopen zonder contact.

* Elkaar voorbij lopen en hierna met elkaar een gesprek aangaan.

spuit11

• 247 berichten
  • 365 stemmen

The director's cut vond ik een betere keuze. Het langs elkaar heen lopen en daarna nog even omkijken, vond ik net weer iets te cliche. Verder vond ik de film wel origineel, maar begon toch halverwege minder te boeien.

PascaL

• 203 berichten
  • 2282 stemmen

heel veel bladen gaven deze film een onvoldoende maar met dat ander einde weer een voldoende... ik zelf heb erg genoten van deze film en geef hem dan ook 8 uit 10 punten

superjan

• 8 berichten
  • 122 stemmen

Hoi wie voorbij lopen zonder contact,zijn moeder ofzo,en kunne ze elkaar nie dan.

alvast bedankt voor het antwoord

johanm3

• 272 berichten
  • 433 stemmen

Dat meisje superjan. Kijk anders die film nog een keer.

Kisje

• 970 berichten
  • 1190 stemmen

Bij Butterfly Effect, The (2004):

Ik vind persoonlijk het einde van de bioscoop-versie (dat Kayleigh en Evan elkaar tegenkomen in de stad) beter dan de dvd-versie (dat de moeder van Evan moet bevallen en dat Evan dat dan voorkomt) beter. Het einde van de bioscoop-versie is minder dramatisch dus

illogical

• 279 berichten
  • 311 stemmen

Kisje schreef:

Ik vind persoonlijk het einde van de bioscoop-versie (dat Kayleigh en Evan elkaar tegenkomen in de stad) beter dan de dvd-versie (dat de moeder van Evan moet bevallen en dat Evan dat dan voorkomt) beter. Het einde van de bioscoop-versie is minder dramatisch dus

Haha, ja ik ook.

Ik had gister de Director's cut gekeken.

En die viel mij toch iets tegen.

Maar het blijft een topfilm.

Rik^

• 140 berichten
  • 1235 stemmen

Ik heb maar een versie gezien en dat is de versie waarbij hij zichzelf wurgt in de baarmoeder. Wat juist zo sterk is daaraan is dat hij doodgaat, net als alle andere miskramen die zijn moeder heeft gehad. Dat zegt dan dus eigenlijk dat wat hij doet, zijn 'broertjes/zusjes' ook allemaal hebben gedaan.

Hoe dit bij de andere versies is weet ik niet, maar daarom lijkt mij dit einde het beste passen. Verbeter me als de andere eindes compleet anders zijn en die ook anders aansluiten bij het verhaal...

Riddick

• 434 berichten
  • 650 stemmen

Ik vind het jammer dat de 2 eindes zo verschillend zijn en op verschillende plekken zijn uitgebracht. Zo heb ik de film in het buitenland gezien en vond ik het einde prachtig waar Evan (Ashton Kutcher) als klein kind tegen Kayleigh (Amy Smart) zegt dat hij haar haat. Daardoor besluit ze om toch bij haar moeder te blijven wonen en niet naar de vader te gaan. Dus zo komt alles weer goed.

Dat vond ik een mooie einde.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik snap het einde eigenlijk niet zo goed, wie is nu de man die op het einde met Kayleigh trouwt? Want Kutcher is het niet want hij wurgt zichzelf in de baarmoeder ...

Kan er misschien iemand helpen?

frenkoll

• 2 berichten
  • 56 stemmen

Denk niet dat die jongen een bekende is. gaat er alleen om om te laten zien dat ze allemaal gelukkig zijn dankzij zijn zelfmoord. Vond het andere einde trouwens beter. (Geen vrienden meer met die chick, zodat ze met haar moeder meegaat). Volgens mij zijn er na die scene wel drie eindes: happy ending (ze gaan samen wat drinken na tegenkomen in de stad), het einde dat hij haar achter aanloopt.. En degene die ik gelukkig de eerste keer heb gezien (de beste): Dat ze even oogcontact hebben maar hun eigen weg gaan..

Op de NL officele DVD staat dat babydood einde helaas, en alternatieve eindes staan de twee slechte erop, maar die slaan nergens op omdat het kinder feestje waar hij bot doet tegen die chick er niet op staat..

jeanintjuh

• 95 berichten
  • 258 stemmen

Het lijkt net alsof ik elke keer een ander einde zie zonder het in te stellen of bij de extra opties ervoor kies het andere einde te zien. Hoort dat?

geronimo

• 1955 berichten
  • 0 stemmen

Ooow nu snap ik 't allemaal wat beter. Ik heb de film nooit in de bioscoop gezien alleen de dvd. En na het bekijken van de alternatieve eindes snapte ik er helemaal nix meer van. Want je ziet dan ook alleen maar de eindscene, zeg maar. Maar waar in de film gaan de films dan van elkaar afwijken? Moet toch ergens midden in het verhaal zijn, of al in het begin? Is er ergens de film op DVD te krijgen zoals ie in de bioscoop te zien was?

estheur

• 7 berichten
  • 71 stemmen

Ik heb gister de dvd bekeken, met het "loop langs elkaar heen, staart elkaar na, maar zegt niks"einde.

Maar wat ik me afvraag, Kutcher kan toch alleen terug in het verleden als hij iets tastbaars heeft waardoor hij een bepaalde gebeurtenis in zijn geheugen oproept (het lezen van een dagboekfragment, het bekijken van een homevideo). Maar van zijn tijd in de baarmoeder heeft hij geen stuk in zijn dagboek geschreven, lijkt mij. Hoe komt hij dan bij dit zelfmoordeinde terug in de baarmoeder? Ben wel benieuwd hoe ze dat hebben uitgewerkt in de director's cut....

geronimo

• 1955 berichten
  • 0 stemmen

Op de homevideo ziet hij zijn zwangere moeder (is ze van hem zwanger dus), zijn vader filmt het, en zij wordt het spoed door het ziekenhuis gereden, gereed om te bevallen. Dus op die manier kan hij helemaal terug naar de baarmoeder gaan.

geronimo

• 1955 berichten
  • 0 stemmen

Aha, dus in de bioscooopversie zie je ook dat hij de videofilm van vroeger gaat bekijken, alleen dan tot het stuk dat hij geen contact meer heeft met Kayleigh (?).

estheur

• 7 berichten
  • 71 stemmen

Ja, dan ziet hij op de homevieo een buurtfeestje en wordt hij aan Kayleigh voorgesteld, dan fluistert hij in haar oor zoiets van dat hij haar haat en als ze ooit bij hem in de buurt komt, dat hij dan haar hele familie vermoord oid

Hodgepodge

• 57 berichten
  • 61 stemmen

geronimo schreef:

Op de homevideo ziet hij zijn zwangere moeder (is ze van hem zwanger dus), zijn vader filmt het, en zij wordt het spoed door het ziekenhuis gereden, gereed om te bevallen. Dus op die manier kan hij helemaal terug naar de baarmoeder gaan.

Hij leest dan toch het dagboek van zijn moeder uit die tijd?

Met dat feestje was dat hij haar uitscheld zodat ze met haar moeder meegaat ipv bij haar vader blijft.

geronimo

• 1955 berichten
  • 0 stemmen

Nee, hij kijkt naar de oude film van vroeger waar z'n moeder dus op 't punt staat te bevallen.

film_kaza

• 3140 berichten
  • 0 stemmen

Ik vond het "baarmoeder idee" minder ontroerend. Sterker zelfs ik vond het slecht. Het deed me niks.

Vond het een idee waar iemand mee komt als die niet goed weet hoe een film afloopt.

Maar ik zag het ook 5 minuten geleden op youtube pas.

Ik vond juist hoe die het wist te stoppen en zelf nog een gelukkig leven kreeg zonder die meid erg mooi. Dat was het einde dat op mijn versie stond. Geen extra's. Gewoon de film, set up, scene selection en daar deed je het mee.

Maar als nog is het een vreemde film die je denk ik meerdere malen moet zien. (dat was ik ook van plan voordat ik hem weer in moet leveren). Je kon kennerlijk iets uit het verleden veranderen met behulp van dagboeken, films en foto's. De black out's zijn mij nog een raadsel. Maar vergeet dat onderwerp, daar gaat dit topic niet over.

Dirkdepirk

• 5 berichten
  • 1597 stemmen

Ik heb ook een vraag:

Toen evan zich ging bewijzen in de gevangenis ging hij terug en sloeg op 2 spijkers waardoor hij zogenaamd stigmata zou hebben.

Maar het rare hiervan vind ik, hoe komt het dat dit niet voor een nieuwe verhaallijn zorgde?

Beevy

• 28 berichten
  • 14 stemmen

haha nooit geweten dat er meerdere versies waren. Ik vind dit een geweldige film. Heb de versie gezien waar Evan als peuter Kayleigh uitscheld, waardoor ze nooit vrienden worden. Ik vond dat een heel goed einde. Ik ga binnenkort maar eens de Director's Cut zien dan, ik weet niet hoe het gefilmd is, maar volgens mij kan een foetus zichzelf niet wurgen maar goed . Zijn er meerdere dingen anders?

RealLife

• 112 berichten
  • 137 stemmen

Beevy schreef:

volgens mij kan een foetus zichzelf niet wurgen maar goed .

En terug in de tijd reizen aan de hand van dagboeken kan wel? Het is fictie hé...

Elineloves

• 24062 berichten
  • 3613 stemmen

Snugger.

Buitenspel

• 2 berichten
  • 152 stemmen

Naar mijn mening is de Director's Cut verre uit het beste einde. In deze film past geen zoetsappig einde.

1311811

• 155 berichten
  • 626 stemmen

Gisteren de cinema version gezien en ik moet zeggen dat dat einde mij tegenviel. Het einde van de director's cut past inderdaad beter binnen het verhaal en zorgt op de een of andere manier toch voor een beter eind, een happy end op een andere wijze (veel ontroerender)!

Iemand trouwens ook opgevallen dat in de director's cut de scene ontbreekt bij een waarzegster? Zij kan aan de hand van Evan's handpalmen opmaken dat hij nooit geboren had moeten worden, hetgeen aansluit bij de zogenaamde 'babydood' aan het eind.

Brimmi

• 344 berichten
  • 1362 stemmen

Ik heb de versie gezien met het navelstreng-ophangen, dus dat zou de director's cut moeten zijn... maar de scène van de waarzegster (die juist voor dit einde essentieel is) zat er wel degelijk in. Ik heb de andere eindes niet gezien, maar ik vond dit goed op het verhaal aansluiten (eerder in de film kom je er al achter dat zijn moeder al 2 miskramen heeft gehad... dat is geen willekeurig detail).

Ook ik heb zojuist een ander einde gezien van The Butterfly Effect. Een erg goede film en ik was ook erg verrast met het andere einde. Ik vind de versie met de zelfmoord op het einde beter. Een soort gevoel van opoffering krijg je erbij.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.