- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Slechtste bioscoopervaring(en)
Slechtste bioscoopervaring(en)

rep_robert
-
- 27119 berichten
- 3752 stemmen
Mwoah, juist als het zo druk is moet je mensen niet laten aanmodderen en gewoon vaste plekken laten nemen vind ik omdat je bij die drukke voorstellingen vaak met irritant publiek te maken krijgen. Zoals ik al zei, dat irritante volk zal echt niet netjes gaan aanschuiven hoor
Dus dat is al een fundamenteel meningsverschil.

Montorsi
-
- 9578 berichten
- 2236 stemmen
Achja en nu schuiven ze zeker niet door omdat ze op een vaste plek MOETEN zitten, dus wat is het verschil?

rep_robert
-
- 27119 berichten
- 3752 stemmen
Dat je aan de kassa bijvoorbeeld wel die vier lege plekken moet kiezen bent en niet in de zaal erachter komt dat je een plekje tekort komt en iedereen moet doorschuiven en eigenlijk een hele rij met mensen irriteert
Ik merkte bij grote films "vroeger" altijd dat veel volk vaak 1 of 2 ruimte tussen anderen lieten en dat je daardoor aan de zijkanten moet doorschuiven. Ik merk ook dat het reserveervolk wat beschaafder is, want vaak genoeg worden de plekken naast me ook gewoon besteld worden. Het is alleen voor jou dan wel jammer dat ze daar wat vaker te laat komen kan het ook met het grootse Rotterdam te maken hebben? Groningen is een mooie compacte stad waar ik vanaf mijn buitenwijk waar ik woon alsnog binnen 20 minuten of een kwartier(als ik doortrap) bij de Pathé kan zijn.

Montorsi
-
- 9578 berichten
- 2236 stemmen
Ik heb nog nooit meegemaakt dat mensen het vervelend vinden om een plekje op te schuiven. Zou ook wat zijn zeg, als je besluit dat je met 500 mensen in een zaal gaat zitten en dan niet eens de moeite neemt om een meter te gaan verzitten om mensen ook te gunnen naast elkaar een film te kunnen kijken. Nee dan liever 10 sec moeite voordat een film begint dan een minuut last van laatkomers die je nog moeten passeren om op hun geliefde gereserveerde plek terecht te komen. Maar blijkbaar is het voor jou gebruikelijk om mee te maken dat mensen niet doorschuiven, zal wel aan de stad liggen dan

rep_robert
-
- 27119 berichten
- 3752 stemmen
Nouja, als jij het al vervelend vindt dat mensen ergens voor of achter je moeten opstaan vanwege gereserveerde plekken dan kan ik me niet voorstellen dat je het fijn vindt dat je wat plekken moet opschuiven. Want denk ook niet dat die mensen die jou laten doorschuiven allemaal netjes op tijd binnen komen..... Oh, er werd zeker wel doorgeschoven hoor, maar het is wel hinderlijk als je lekker in het midden zit en je moet opeens een meter naar links of rechts terwijl de zaal al donker was en de trailers al draaiden. Dat vind ik tien keer erger dan ergens anders in een zaal mensen die niet op hun (zelf gekozen) plek gaan zitten

Montorsi
-
- 9578 berichten
- 2236 stemmen
Als een film bezig is, dan is dat vervelend ja. Als er nog niks aan de gang is dan vind ik het uiteraard normaal om wat op te schuiven. Snap niet dat je dat verschil niet eens weet op te merken. Sowieso; een hele meter maarliefst naar links/rechts! Wow! Heel je avond verpest zeker?
Verder vind ik het vooral meer belachelijk dan hinderlijk dat andere mensen weggestuurd worden.

rep_robert
-
- 27119 berichten
- 3752 stemmen
En als er niks aan de gang is lijkt het me ook niet erg dat mensen voor/achter je even opstaan en ergens anders zitten. Je doet nu net alsof die situatiebeschrijving van mij alleen voordoet als de trailers nog niet aan de gang zijn en in jouw beschrijving komt iedereen te laat en hinderen ze.
Het is en blijft de eigen domme schuld van de mensen die niet kunnen kaartlezen dat ze moeten opstaan Ga jij bij Feyenoord als je een mooi kaartje langs de lange zijde(!) heb gekocht ook ergens op een kuttere plek zitten omdat er mensen zijn die eerder waren dan jij en jouw plek hebben ingepikt . Het is en blijft jouw plekkie.
Maar een meter naar rechts vind ik hinderlijker dan als er mensen 5 rijen beneden mij eventjes opstaan en ergens anders zitten. Snap jouw redenatie niet meer helemaal hoor. Ik stoor me sowieso niet snel in de bioscoop, ik ben makkelijk in de omgang

Montorsi
-
- 9578 berichten
- 2236 stemmen
En als er niks aan de gang is lijkt het me ook niet erg dat mensen voor/achter je even opstaan en ergens anders zitten. Je doet nu net alsof die situatiebeschrijving van mij alleen voordoet als de trailers nog niet aan de gang zijn en in jouw beschrijving komt iedereen te laat en hinderen ze.
Moet je me even helpen, waar heb ik dat gezegd? Ik heb al een paar keer gezegd dat het er mij vooral om gaat dat mensen met een vroeg gereserveerde plek zo laat kunnen komen aankakken als ze zelf willen. Juist mensen die te laat komen hebben wat mij betreft pech, of ze nou willen schuiven of hun plekje willen innemen of niet, dan hadden ze maar op tijd moeten komen. Kunnen ze mooi verspreiden over de zaal. Nog handiger is als iedereen gewoon uit zichzelf aanschuift, maar dat is dus blijkbaar een utopie om te veronderstellen.
Zodra er in de bioscoop ook weer verschillende prijsklasses terugkomen had je een punt gehad, nu uiteraard niet. Bovendien heeft een groot deel een seizoenskaart en komt toch altijd al. Hoeveel mensen kopen er op het laatste moment een kaartje voor een voetbalwedstrijd tegenwoordig.

rep_robert
-
- 27119 berichten
- 3752 stemmen
Het gaat niet om het kaartje kopen, maar om het tijdstip van binnenkomen in een stadion volgens jou. Buiten de harde kern om kan je toch wel verwachten dat je op je eigen plekkie mag zitten toch? Laatkomers komen niet altijd bewust te laat, het is dus flauw(en vooral ook onbeschoft) om dan hun plek in te pikken. Lijkt me bovenal ook een fatsoenskwestie! Dus dat geldt ook in een bioscoop, restaurant of weet ik veel waar allemaal.

Montorsi
-
- 9578 berichten
- 2236 stemmen
Jij gaat hele andere takken van entertainment zoals restaurants en voetbalwedstrijden vergelijken met een bioscoop. En dat ik dan een nadeel van vaste plekken schets in een bioscoop wil toch niet zeggen dat dat voor een voetbalstadion precies zo geldt. Lekker makkelijk om mijn argument zo te buigen om je gelijk af te dwingen.
In een bioscoop zit niet iedereen elke twee weken op dezelfde plek, maakt het per definitie al een compleet andere situatie. En dat is nog maar het eerste punt wat het compleet verschillend maakt.

Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Het is toch heel simpel? Je koopt een kaartje voor een bepaalde zitplaats, daar moet je dus altijd kunnen gaan zitten, zelfs als je te laat komt.

Shinobi
-
- 4113 berichten
- 2451 stemmen
Daarnaast moet ik met mijn Unlimited kaart sowieso een half uur van tevoren aanwezig zijn, anders vervalt mijn reservering.
Dit klopt trouwens niet, vaak genoeg meegemaakt dat ik een paar minuten voor de voorstelling mijn gereserveerde kaarten nog kon ophalen.

rep_robert
-
- 27119 berichten
- 3752 stemmen
Het is toch heel simpel? Je koopt een kaartje voor een bepaalde zitplaats, daar moet je dus altijd kunnen gaan zitten, zelfs als je te laat komt.
Dit dus.

rep_robert
-
- 27119 berichten
- 3752 stemmen
Dit klopt trouwens niet, vaak genoeg meegemaakt dat ik een paar minuten voor de voorstelling mijn gereserveerde kaarten nog kon ophalen.
Klopt, ik ook wel hoor. Maar ik ga het er natuurlijk niet onnodig op wagen als ik gereserveerd heb. Stel dat het plots opeens wel een keer werkt

MovieLynn
-
- 19 berichten
- 0 stemmen
Niet echt een slechte ervaring, maar wel awkward. Ik was met iemand voor een eerste date naar de bioscoop, en toen bleken we de enige in de hele zaal te zijn. We zaten opgelaten naast elkaar te wachten tot de lichten uit gingen. Toen de film eenmaal begonnen was gingen we steeds dichter bij elkaar zitten, en bijna aan het einde van de film durfden we elkaar te zoenen. Gewoon op een nette manier, niet dat we helemaal over elkaar heen kronkelden enzo, maar we verloren ons wel in elkaar en hadden niet door dat de aftiteling al afgelopen was. Opeens merkten we dat er een medewerkster van de bioscoop in de deuropening stond te kijken, die had de deuren van de zaal geopend. En wij zaten daar dus in een verder lege zaal terwijl de film al afgelopen was. De medewerkster bleef daar staan, dus we moesten ook nog langs haar om de zaal te verlaten.

Geralt of rivia
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
Dat was euroscoop schiedam was naaar aquaman geweest de jongeren zaten tijdens de film steeds te schreeuwen ze gingen op stoelen staan en lopen scheldenntijdens de pauze kochten ze popcorn en dat strooiden door de hele zaal heen walgelijk nou dat hebt mijn film behoorlijk verpest groet geralt of riva

nathaniel177
-
- 551 berichten
- 2403 stemmen
Ik heb ook wel een paar vreemde bioscoopervaringen gehad. Vreemdste laatst in pathé tilburg, ik en een vriend waren halverwege de film hoorden we opeens een luid geluid, we keken naar links en het was een blaffende herdershond! Die mensen hadden die hond dus op een of andere manier in de zaal gekregen maar ik zou niet weten hoe. Ook heb ik wel eens blote voeten op de stoel boven aan de rechterkant van mijn stoel gehad, en irritante jongeren die lopen schreeuwen tijdens de film.

Graaf Machine
-
- 6959 berichten
- 892 stemmen
Bij Film > Toplijsten en favorieten > Beste bioscoop:
De slechtste bioscoop kwam ik laatst tegen in Zevenaar. Ik ging daar met mijn vriendin The Lion King kijken.
Tjemig, wat een zaal...
De voorste 8 rijen waren horizontaal. Dus allemaal op hetzelfde niveau, daarna enkele rijen met een lichte stijging.
Om die voorste 8 rijen te compenseren hing het scherm erg hoog, zodat je geen last had van mensen voor je.
Maar dat scherm hing zo hoog dat je een stijve nek niet kon ontwijken.
tot slot hing het scherm aan touwen, of kabels, en nam het maar een klein gedeelte van de kijkwand in beslag. Je moest dus omhoog kijken naar een soort houten plaat waarop een film geprojecteerd werd.
Dat deden ze 45 jaar geleden in het verenigingsgebouw van de speeltuin beter.