- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Pathé
Pathé

The Oceanic Six
-
- 60550 berichten
- 4108 stemmen
Heb het verhaal gelezen, interessant.
ik hoop niet dat ze weer pauzes erin stoppen, da's een reden voor mij om minder te gaan. Het enige wat ze mogen overwegen is om het bij hele lange films te doen, zeg 2,5 uur of langer.
Vaak duren die pauzes ook een kwartier (althans, vroeger) en dan ben je helemaal uit de film en duurt alles nog langer. Plus, iedereen om je heen gaat lopen. Heb je weer die drukte die je aan het begin van de film ook hebt.
En zet gewoon groot een timer in beeld dan met hoelang die pauze duurt.

schram101
-
- 16644 berichten
- 2241 stemmen
En zet gewoon groot een timer in beeld dan met hoelang die pauze duurt.
Bij Kinepolis doen ze dat ook. Bij Pathé niet?

The Oceanic Six
-
- 60550 berichten
- 4108 stemmen
Ik baseer het op vroeger, toen Pathé nog reclames had. Toen schoot het beeld vaak gewoon op zwart of ging een reclame draaien met de lichten aan.

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5959 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5959 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5959 stemmen
Pathé neemt CineCity in Zeeland over
Pathé kondigt vandaag de overname aan van CineCity, het grootste bioscoopbedrijf in Zeeland met vestigingen in Vlissingen en Terneuzen. Met deze overname vestigt Pathé zich voor het eerst in de provincie Zeeland.
De vestiging in Vlissingen, die jaarlijks 250.000 bezoekers ontvangt, heeft acht zalen waardoor het een breed scala aan films kan bieden. Deze locatie fungeert tevens als het hart van het gerenommeerde filmfestival Film by the Sea, dat jaarlijks 45.000 gasten en bezoekers uit binnen- en buitenland verwelkomt. Naast de bioscoop zijn ook een concertzaal en een bibliotheek in het pand gevestigd. De locatie in Terneuzen biedt een intiemere filmervaring met vier zalen en een café, en ontvangt jaarlijks ongeveer 30.000 bezoekers. Hiermee voldoet CineCity aan de hoge kwaliteitsstandaard van de andere Pathé theaters.
De in totaal twaalf zalen van CineCity beschikken over meer dan 2.600 zitplaatsen. De bioscoop biedt werkgelegenheid aan 100 medewerkers. Pathé neemt de arbeidscontracten en arbeidsvoorwaarden van alle huidige werknemers over.
Algemeen Directeur Jacques Hoendervangers van Pathé:"We zijn trots op deze uitbreiding, waarmee we nu ook in het mooie Zeeland vertegenwoordigd zijn. We hebben altijd met bewondering gekeken naar CineCity en zijn blij deze bioscoop nu te mogen toevoegen aan ons portfolio. CineCity vervult een belangrijke culturele rol in de regio, iets wat goed aansluit bij Pathé. Voorlopig blijven we onder de naam CineCity opereren, en gaan we door met wat het team van CineCity zo goed doet: het bieden van de beste bioscoopervaring en een breed aanbod van films.”
Ad Weststrate, de oprichter en eigenaar van CineCity: "Ik ben blij dat CineCity wordt overgenomen door Pathé, marktleider van Nederland. Het is bijzonder om het bedrijf dat ik met zoveel passie en toewijding heb opgebouwd, nu over te dragen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het team bij Pathé in goede handen is en Pathé niet alleen de kwaliteit en service van CineCity gaat waarborgen, maar ook verder zal versterken."
(persbericht Pathé)

The Oceanic Six
-
- 60550 berichten
- 4108 stemmen
Wat heeft Pathé in vredesnaam met hun app gedaan? Wat een verschrikkelijk ding zonder overzicht en rust, terwijl hun app altijd zo prettig werkte op een paar probleempjes na.

Stephan123
-
- 220 berichten
- 1137 stemmen
Het is inderdaad een verschrikkelijke app geworden. De ratings in de android store is niet mals (1.3 van de 5 sterren).
Veel dingen zijn kapot zijn erin. In de eerste dagen kon je geen tickets met je abonnement kopen, de klantenservice gaf aan dat je maar een ticket moest kopen bij de balie van Pathé met je unlimited pas.
Dat werkt nu wel weer maar voor de rest...en dat is al een week zo..
Je kan ook niet meer tickets voor je vrienden / partner bestellen, iedereen moet voor zichzelf inloggen en bestellen..

Stephan123
-
- 220 berichten
- 1137 stemmen
Is er ergens bekend waar je kan zien wat de Mystery film was bij Pathe (die van afgelopen week bijvoorbeeld)?
De app werkt wel beter nu maar nog niet optimaal.

Dennis Lammrs
-
- 29 berichten
- 20 stemmen
Ik heb een beetje het idee dat het wat minder gaat met Pathe, hoe zien jullie dat? Het lijkt al geruime tijd minder druk hier op meerdere locaties, de filmtijden zijn of rond avondeten of zeer laat op de avond wat ook zorgt voor minder publiek en films die weinig publiek trekken zijn na 1-2 weken al helemaal weg. Maar gezien een normaal ticket al naar de 15 euro gaat krijgen die kleinere films helemaal geen bezoekers meer op de onpopulaire tijden. Alles lijkt steeds meer rond een paar populaire films te draaien zoals F1 en Jurassic World die de omzet even een kleine impuls moeten geven. Als ik de zaal bezetting kijk de laatste weken is het nergens echt druk behalve weekend avond. Personeel is amper meer te vinden wat vast met het bezoekersaantal te maken heeft en ze zetten steeds meer in op digitaal en selfservice met de bezoekerspoortjes en zelfscankassa. Ondertussen is de app en website inderdaad een drama geworden, weinig klantvriendelijk en er zijn geen acties meer bij Club Pathe. Eten en drinken zit ook op de max van wat ze nog kunnen vragen. Ze zetten met die buckets wel in op iets van merchandise wat vast een ander publiek trekt maar het zijn eigenlijk hele dunne ijzeren blikken die in mijn ogen snel de hype overleven. Ook is er nog steeds een discussie over wel of geen pauzes invoeren gezien de enquête van laatst.

John Milton
-
- 23514 berichten
- 13028 stemmen
Ik heb een beetje het idee dat het wat minder gaat met Pathe, hoe zien jullie dat?

IH88
-
- 9515 berichten
- 3165 stemmen
2023 was het Oppenheimer/Barbie jaar, 2024 had echt een dramatische line-up door de schrijversstaking (dramatisch qua grote blockbusters, ik heb zelf nog genoeg goede films gezien). 2025 moet als het goed is wel weer een beter jaar worden, maar tot nu toe geen enkele film boven het miljard (behalve een film uit China). Vorig jaar drie met Inside Out en Moana 2, en Deadpool 3. 2025 stelt echt teleur als ik het zo even snel bekijk, maar ik ben niet heel diep in de cijfers gedoken. Marvel, MI, Snow White (wel verwacht), F1, How to Train Your Dragon etc. Veel teleurstellingen. Zelfs Minecraft lukt het niet boven het miljard te komen. Lilo and Stitch misschien. Jurassic World en Superman zullen ook geen knallers worden. Om over Fantastic Four nog maar niet te spreken.

IH88
-
- 9515 berichten
- 3165 stemmen
Ik heb een beetje het idee dat het wat minder gaat met Pathe, hoe zien jullie dat?
Ik ga vaak naar Kinepolis, en al een aantal jaar vraag ik me af hoe in godsnaam zij winst kunnen draaien. Groot gebouw tegen het centrum van Utrecht aan, veel zalen, zeker de afgelopen drie jaar heb ik in geen enkele uitverkochte zaal gezeten (voor de helft gevuld is al een overwinning), de lonen gaan omhoog, energie, tickets ook uiteraard maar genoeg?
Dit zal bij Pathe niet anders zijn. Hoe deze bioscoopgiganten het doen weet ik niet, maar ergens zal er vast iets goed gaan.

Stephan123
-
- 220 berichten
- 1137 stemmen
Het ligt eraan denk ik welke Pathe vestiging je gaat. Maar het valt mij inderdaad op dat films snel minder tijden krijgen of echt verdwijnen uit de bios .
Kijk je bijvoorbeeld naar de nieuwe Mission Impossible, dan draait hij nog meer op 1 of 2 tijdstippen terwijl ik dacht dat hij de hele zomer draaide.
De nieuwe Pixar film verdwijnt ook al na 2 / 3 weken uit de bios .
28 Years later ook alleen in de avond.
Maar je betaald al snel 15 EUR per filmvoorstelling, 4.90 EUR voor een popcorn. 3.50 voor een water . Misschien nog parkeerkosten en dan zit je op 25 EUR als je alleen gaat en geen abonnement heb .