- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Bioscoopblunders
Bioscoopblunders

SmuttWars
-
- 592 berichten
- 1060 stemmen
Ik zat in Pathe City Amsterdam (wat een smerige tent) naar LOTR ROTK te kijken en het eerste kwartier keken we hem in (bijgesneden, scheef en raar gezoomed) 4:3 formaat....... Dat zo`n gast dat niet door heeft zeg!!

Jorick
-
- 8776 berichten
- 2292 stemmen
Bij Der Untergang kregen we een wazige ondertiteling.
Na een halfuur er deels aan gewend te zijn, werd het probleem gelukkig opgelost.

Flipman (redacteur)
-
- 6933 berichten
- 1133 stemmen
Ik kan me niet herinneren welke film het was, maar ik zag niet heel lang geleden een film met heel irritante strepen in beeld.
Verder ging ik met een vriend en een vriendin van me naar Attack Of The Clones en toen zat er bij de trailers en aan het begin van de film (eerste twee/drie minuten) geen stemgeluid.
En The Prisoner Of Azkaban hebben we gezien, maar die was heel onscherp. Ook na tijdens de pauze het bioscooppersoneel te hebben gewaarschuwd!

E V
-
- 1105 berichten
- 3018 stemmen
Bij het zien van Zatoichi in de bios, viel plotseling de ondertiteling weg. Pas na een kwartier konden we de (Japanse) film weer begrijpen.

kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
In een hele hoop bioscopen hebben ze de groene UIT lichtjes van nooduitgangen hinderlijk branden.
OK, dat moet wel waarschijnlijk, en is dus niet echt een bioscoop blunder, maar bouw dan in nieuwe bioscopen die nooduitgangen ergens anders!!

kappeuter (crew films)
-
- 74654 berichten
- 5943 stemmen
Uit het zicht bedoel je...?

kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Uit het zicht bedoel je...?
Ongeveer. Meer uit het zicht als je naar het doek kijkt. Mocht er een calamiteit zijn, dan kijk je toch wel naar achteren en links en rechts enzo...
Liever nog: voor de hoofdfilm begint even een intermezzo met wat te doen als er calamiteiten zijn, en een uitleg waar de nooduitgangen zich bevinden. Net zoals een stewardess in een vliegtuig doet.

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Precies, uitleggen hoe de kotszakjes werken....

Graaf Machine
-
- 9373 berichten
- 1256 stemmen
Bij Blade Runner 2049:
Hoe kunnen mensen eigenlijk in slaap vallen in de bioscoop bij een film als deze of om het even welke andere film, met al dat lawaai? Hoe kunnen mensen sowieso in slaap vallen in een bioscoop? Zijn ze dan compleet exhausted al voor ze de zaal binnengaan? Zijn ze ontsnapt uit een dwangarbeiderskamp? Je valt toch niet in slaap als je je verveelt? Je verveelt je gewoon als je je verveelt, niets mis mee, maar in slaap vallen? Snap daar niets van.
Je gaat toch niet naar de film als je uitgewoond bent?

Donucius
-
- 269 berichten
- 128 stemmen
Hoe kunnen mensen eigenlijk in slaap vallen in de bioscoop bij een film als deze of om het even welke andere film, met al dat lawaai? Hoe kunnen mensen sowieso in slaap vallen in een bioscoop? Zijn ze dan compleet exhausted al voor ze de zaal binnengaan? Zijn ze ontsnapt uit een dwangarbeiderskamp? Je valt toch niet in slaap als je je verveelt? Je verveelt je gewoon als je je verveelt, niets mis mee, maar in slaap vallen? Snap daar niets van.
Aanmaak melatonine vanwege donkere omgeving.
After lunch/dinner dips, (after) sugar rushes.
Gemiddeld mens kan ongeveer 60 min. geconcentreerd blijven. Daarna verzwakt de aandacht.
Uitdroging door watertekort.
Geestelijke toestand, lichamelijke toestand.
Gewenning van iets, bijv. eentonig geluid of continu hard geluid.
Etc. etc.
Meestal een combinatie van bovenstaand. Tel daarbij op als iets jou totaal niet boeit en je het saai vindt.
Soms hoor je zelfs mensen snurken

Graaf Machine
-
- 9373 berichten
- 1256 stemmen
Aanmaak melatonine vanwege donkere omgeving.
After lunch/dinner dips, (after) sugar rushes.
Gemiddeld mens kan ongeveer 60 min. geconcentreerd blijven. Daarna verzwakt de aandacht.
Uitdroging door watertekort.
Geestelijke toestand, lichamelijke toestand.
Gewenning van iets, bijv. eentonig geluid of continu hard geluid.
Etc. etc.
Meestal een combinatie van bovenstaand. Tel daarbij op als iets jou totaal niet boeit en je het saai vindt.
Soms hoor je zelfs mensen snurken
Ok. Maar je valt toch niet zomaar in slaap?
In dat aanmaak van melatonine geloof ik niet, dat werkt niet in twee uurtjes.
After lunch is ook een gezocht argument.
Gemiddeld mens die 60 minuten geconcentreerd kan blijven: geef me de wetenschappelijke gegevens omtrent dit argument, tot die tijd beschouw ik het als bullshit.
Uitdroging, geestelijke toestand etc. : onzin.
Je hoeft het helemaal niet met me eens te zijn, maar kom niet met gezeur aankakken, aub.

Donucius
-
- 269 berichten
- 128 stemmen
Gemiddeld mens die 60 minuten geconcentreerd kan blijven: geef me de wetenschappelijke gegevens omtrent dit argument, tot die tijd beschouw ik het als bullshit.
Je hoeft het helemaal niet met me eens te zijn, maar kom niet met gezeur aankakken, aub.
Je hoeft me niet te geloven. Google is je vriend. Zoek het zelf maar op. Iets is geen onzin enkel omdat je niet weet dat het bestaat...

arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Ok. Maar je valt toch niet zomaar in slaap? In dat aanmaak van melatonine geloof ik niet, dat werkt niet in twee uurtjes.After lunch is ook een gezocht argument.

Sommigen zaten bij de film in de zaal regelmatig naar elkaar te kijken om te checken of iedereen nog wakker was. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je in de bios nooit hebt meegemaakt dat iemand in slaap valt of zit te knikkebollen.
Uitdroging is trouwens helemaal geen onzin, als je bijvoorbeeld onderweg bent met de auto naar je vakantieadres dan moet je veel drinken onderweg (water he) anders hang je zo in de vangrail.

Graaf Machine
-
- 9373 berichten
- 1256 stemmen

Sommigen zaten bij de film in de zaal regelmatig naar elkaar te kijken om te checken of iedereen nog wakker was. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je in de bios nooit hebt meegemaakt dat iemand in slaap valt of zit te knikkebollen.
Uitdroging is trouwens helemaal geen onzin, als je bijvoorbeeld onderweg bent met de auto naar je vakantieadres dan moet je veel drinken onderweg (water he) anders hang je zo in de vangrail.
De siësta is geen uitvinding, maar een gewoonte. En nee, niet alle Spanjaarden doen daar aan. Net zoals niet alle Nederlanders om zes uur 's avonds warm eten. Geloof die sprookjes niet, alsjeblieft.

Theunissen
-
- 11871 berichten
- 5458 stemmen
Volgens mij geef je zelf al een aantal mogelijke antwoorden (dwangarbeiderskamp we leven niet in oorlog, maar iedere dag zeer vroeg opstaan voor je werk kan ook een factor zijn, zelf val ik regelmatig omstreeks vrijdagnacht op de bank in slaap als ik een film aan het kijken ben, terwijl ik dan al 5 dagen lang om 06:00 uur, iets eerder zelf, in de ochtend ben opgestaan voor mijn werk) op je vraag, zoals dus vermoeidheid.

arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
De siësta is geen uitvinding, maar een gewoonte. En nee, niet alle Spanjaarden doen daar aan. Net zoals niet alle Nederlanders om zes uur 's avonds warm eten. Geloof die sprookjes niet, alsjeblieft.

arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Spanje is meer dan Cordoba.

pierre18
-
- 736 berichten
- 615 stemmen
Dit meen je toch niet....
Ten eerste dat je het niet begrijpt.
Ten tweede een vergelijking met een dwangarbeiderskamp.
Ten derde een stelling over dat je niet naar de film gaat als je uitgewoond bent.

luukve
-
- 247 berichten
- 658 stemmen
Hier hebben ze het over de melatonine-aanmaak, specifiek in de bios. Kan een factor zijn dus.
Ze hebben het niet over after-lunch, maar je zult begrijpen dat een zware lunch hetzelfde weegt als een doorgaans diner met alle gevolgen van dien. Neem Arno's voorbeeld. Natuurlijk niet voor iedereen, maar niet iedereen valt ook in slaap in de bios.
Verder als je op het web googlet op 'dehydration leads to fatigue' zul je zien dat uitdroging ook een factor kan zijn.
Je zult verder ook wel weten dat na een paar glaasjes alcohol je soms ook even lekker een dutje wil doen.
Denk dus dat je van het idee moet afstappen dat bioscoopgangers niet alleen slapen uit verveling: zoals je zei, komt meer bij kijken.

Donucius
-
- 269 berichten
- 128 stemmen
Hier hebben ze het over de melatonine-aanmaak, specifiek in de bios. Kan een factor zijn dus.
Ze hebben het niet over after-lunch, maar je zult begrijpen dat een zware lunch hetzelfde weegt als een doorgaans diner met alle gevolgen van dien. Neem Arno's voorbeeld. Natuurlijk niet voor iedereen, maar niet iedereen valt ook in slaap in de bios.
Verder als je op het web googlet op 'dehydration leads to fatigue' zul je zien dat uitdroging ook een factor kan zijn.
Je zult verder ook wel weten dat na een paar glaasjes alcohol je soms ook even lekker een dutje wil doen.
Denk dus dat je van het idee moet afstappen dat bioscoopgangers niet alleen slapen uit verveling: zoals je zei, komt meer bij kijken.
Laat hem het zelf googlen, kan hij er nog wat van opsteken. Met zo'n instelling leer je toch nooit wat in het leven?
"Onwetendheid is de bron van alle kwaad. Ik weet slecht één ding: dat ik niets weet."

niethie
-
- 7319 berichten
- 7002 stemmen
Ik ben bij een festival wel eens veel te laat een zaal binnen gerent waar ik direct neergeploft ben, om er na een goede tien minuten achter te komen dat is alsnog bij de verkeerde film zat. Vond het al zo vreemd dat er Spaans werd gesproken in een Italiaanse film. Nee mensen ik ben niet moeders slimste.