• 13.902 nieuwsartikelen
  • 171.889 films
  • 11.454 series
  • 32.504 seizoenen
  • 635.100 acteurs
  • 197.277 gebruikers
  • 9.234.227 stemmen

Bioscoopblunders

zoeken in:

SmuttWars

• 592 berichten
  • 1060 stemmen

Ik zat in Pathe City Amsterdam (wat een smerige tent) naar LOTR ROTK te kijken en het eerste kwartier keken we hem in (bijgesneden, scheef en raar gezoomed) 4:3 formaat....... Dat zo`n gast dat niet door heeft zeg!!

Jorick

• 8776 berichten
  • 2292 stemmen

Bij Der Untergang kregen we een wazige ondertiteling.

Na een halfuur er deels aan gewend te zijn, werd het probleem gelukkig opgelost.

Flipman (redacteur)

• 6933 berichten
  • 1133 stemmen

Ik kan me niet herinneren welke film het was, maar ik zag niet heel lang geleden een film met heel irritante strepen in beeld.

Verder ging ik met een vriend en een vriendin van me naar Attack Of The Clones en toen zat er bij de trailers en aan het begin van de film (eerste twee/drie minuten) geen stemgeluid.

En The Prisoner Of Azkaban hebben we gezien, maar die was heel onscherp. Ook na tijdens de pauze het bioscooppersoneel te hebben gewaarschuwd!

E V

• 1105 berichten
  • 3018 stemmen

Bij het zien van Zatoichi in de bios, viel plotseling de ondertiteling weg. Pas na een kwartier konden we de (Japanse) film weer begrijpen.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

In een hele hoop bioscopen hebben ze de groene UIT lichtjes van nooduitgangen hinderlijk branden.

OK, dat moet wel waarschijnlijk, en is dus niet echt een bioscoop blunder, maar bouw dan in nieuwe bioscopen die nooduitgangen ergens anders!!

kappeuter (crew films)

• 74654 berichten
  • 5943 stemmen

Uit het zicht bedoel je...?

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

Uit het zicht bedoel je...?

Ongeveer. Meer uit het zicht als je naar het doek kijkt. Mocht er een calamiteit zijn, dan kijk je toch wel naar achteren en links en rechts enzo...

Liever nog: voor de hoofdfilm begint even een intermezzo met wat te doen als er calamiteiten zijn, en een uitleg waar de nooduitgangen zich bevinden. Net zoals een stewardess in een vliegtuig doet.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Precies, uitleggen hoe de kotszakjes werken....

Graaf Machine

• 9373 berichten
  • 1256 stemmen

Bij Blade Runner 2049:

Hoe kunnen mensen eigenlijk in slaap vallen in de bioscoop bij een film als deze of om het even welke andere film, met al dat lawaai? Hoe kunnen mensen sowieso in slaap vallen in een bioscoop? Zijn ze dan compleet exhausted al voor ze de zaal binnengaan? Zijn ze ontsnapt uit een dwangarbeiderskamp? Je valt toch niet in slaap als je je verveelt? Je verveelt je gewoon als je je verveelt, niets mis mee, maar in slaap vallen? Snap daar niets van.

Je gaat toch niet naar de film als je uitgewoond bent?

Donucius

• 269 berichten
  • 128 stemmen

Graaf Machine schreef:

Hoe kunnen mensen eigenlijk in slaap vallen in de bioscoop bij een film als deze of om het even welke andere film, met al dat lawaai? Hoe kunnen mensen sowieso in slaap vallen in een bioscoop? Zijn ze dan compleet exhausted al voor ze de zaal binnengaan? Zijn ze ontsnapt uit een dwangarbeiderskamp? Je valt toch niet in slaap als je je verveelt? Je verveelt je gewoon als je je verveelt, niets mis mee, maar in slaap vallen? Snap daar niets van.

Aanmaak melatonine vanwege donkere omgeving.

After lunch/dinner dips, (after) sugar rushes.

Gemiddeld mens kan ongeveer 60 min. geconcentreerd blijven. Daarna verzwakt de aandacht.

Uitdroging door watertekort.

Geestelijke toestand, lichamelijke toestand.

Gewenning van iets, bijv. eentonig geluid of continu hard geluid.

Etc. etc.

Meestal een combinatie van bovenstaand. Tel daarbij op als iets jou totaal niet boeit en je het saai vindt.

Soms hoor je zelfs mensen snurken

Graaf Machine

• 9373 berichten
  • 1256 stemmen

Donucius schreef:

(quote)

Aanmaak melatonine vanwege donkere omgeving.

After lunch/dinner dips, (after) sugar rushes.

Gemiddeld mens kan ongeveer 60 min. geconcentreerd blijven. Daarna verzwakt de aandacht.

Uitdroging door watertekort.

Geestelijke toestand, lichamelijke toestand.

Gewenning van iets, bijv. eentonig geluid of continu hard geluid.

Etc. etc.

Meestal een combinatie van bovenstaand. Tel daarbij op als iets jou totaal niet boeit en je het saai vindt.

Soms hoor je zelfs mensen snurken

Ok. Maar je valt toch niet zomaar in slaap?

In dat aanmaak van melatonine geloof ik niet, dat werkt niet in twee uurtjes.

After lunch is ook een gezocht argument.

Gemiddeld mens die 60 minuten geconcentreerd kan blijven: geef me de wetenschappelijke gegevens omtrent dit argument, tot die tijd beschouw ik het als bullshit.

Uitdroging, geestelijke toestand etc. : onzin.

Je hoeft het helemaal niet met me eens te zijn, maar kom niet met gezeur aankakken, aub.

Donucius

• 269 berichten
  • 128 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Gemiddeld mens die 60 minuten geconcentreerd kan blijven: geef me de wetenschappelijke gegevens omtrent dit argument, tot die tijd beschouw ik het als bullshit.

Je hoeft het helemaal niet met me eens te zijn, maar kom niet met gezeur aankakken, aub.

Je hoeft me niet te geloven. Google is je vriend. Zoek het zelf maar op. Iets is geen onzin enkel omdat je niet weet dat het bestaat...

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ok. Maar je valt toch niet zomaar in slaap? In dat aanmaak van melatonine geloof ik niet, dat werkt niet in twee uurtjes.After lunch is ook een gezocht argument.

Vertel dat tegen de Spanjaarden, even een driegangenmenu in de middag naar binnen werken en dan met dik 30 graden richting je werk (of bios) terugwandelen. Succes ermee om wakker en scherp te blijven. Ze hebben niet voor niets de siësta uitgevonden. Voeg daar een donkere zaal en een slome film aan toe en je slaapt als een baby (helemaal als je van tevoren een paar biertjes drinkt). Ik zat ook een paar keer met zware oogleden bij deze film, het geluid is niet constant hard, maar om de twintig minuten of zo, en dan schrik je weer wakker. Vandaar mijn advies om of koffie of oordopjes mee te nemen.

Sommigen zaten bij de film in de zaal regelmatig naar elkaar te kijken om te checken of iedereen nog wakker was. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je in de bios nooit hebt meegemaakt dat iemand in slaap valt of zit te knikkebollen.

Uitdroging is trouwens helemaal geen onzin, als je bijvoorbeeld onderweg bent met de auto naar je vakantieadres dan moet je veel drinken onderweg (water he) anders hang je zo in de vangrail.

Graaf Machine

• 9373 berichten
  • 1256 stemmen

arno74 schreef:

(quote)
Vertel dat tegen de Spanjaarden, even een driegangenmenu in de middag naar binnen werken en dan met dik 30 graden richting je werk (of bios) terugwandelen. Succes ermee om wakker en scherp te blijven. Ze hebben niet voor niets de siësta uitgevonden. Voeg daar een donkere zaal en een slome film aan toe en je slaapt als een baby (helemaal als je van tevoren een paar biertjes drinkt). Ik zat ook een paar keer met zware oogleden bij deze film, het geluid is niet constant hard, maar om de twintig minuten of zo, en dan schrik je weer wakker. Vandaar mijn advies om of koffie of oordopjes mee te nemen.

Sommigen zaten bij de film in de zaal regelmatig naar elkaar te kijken om te checken of iedereen nog wakker was. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je in de bios nooit hebt meegemaakt dat iemand in slaap valt of zit te knikkebollen.

Uitdroging is trouwens helemaal geen onzin, als je bijvoorbeeld onderweg bent met de auto naar je vakantieadres dan moet je veel drinken onderweg (water he) anders hang je zo in de vangrail.

De siësta is geen uitvinding, maar een gewoonte. En nee, niet alle Spanjaarden doen daar aan. Net zoals niet alle Nederlanders om zes uur 's avonds warm eten. Geloof die sprookjes niet, alsjeblieft.

Theunissen

• 11871 berichten
  • 5458 stemmen

Graaf Machine schreef:

Volgens mij geef je zelf al een aantal mogelijke antwoorden (dwangarbeiderskamp we leven niet in oorlog, maar iedere dag zeer vroeg opstaan voor je werk kan ook een factor zijn, zelf val ik regelmatig omstreeks vrijdagnacht op de bank in slaap als ik een film aan het kijken ben, terwijl ik dan al 5 dagen lang om 06:00 uur, iets eerder zelf, in de ochtend ben opgestaan voor mijn werk) op je vraag, zoals dus vermoeidheid.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

De siësta is geen uitvinding, maar een gewoonte. En nee, niet alle Spanjaarden doen daar aan. Net zoals niet alle Nederlanders om zes uur 's avonds warm eten. Geloof die sprookjes niet, alsjeblieft.

Ehhh... ik woon er tien jaar... En geloof me dat je na een driegangenmenu een siësta nodig hebt. Niet iedereen doet dat, klopt, ik ook niet, maar dan zit je dus als je een kantoorbaan hebt met zware oogleden in je bureaustoel. En als je buiten werkt (bouw) dan is siësta puur overleven, dit jaar werd het in Córdoba 46,8 graden, ga dan maar in de zon werken... Dus nee, het zijn geen sprookjes, net zo min als dat mensen in de bios in slaap kunnen vallen en dit ook regelmatig gebeurt.

Graaf Machine

• 9373 berichten
  • 1256 stemmen

Spanje is meer dan Cordoba.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Graaf Machine schreef:

Spanje is meer dan Cordoba.

Uiteraard, maar buiten de kuststreken (en dat zijn er gelukkig veel) is het in het binnenland van de zomer snikheet.

pierre18

• 736 berichten
  • 615 stemmen

Graaf Machine schreef:

Dit meen je toch niet....

Ten eerste dat je het niet begrijpt.

Ten tweede een vergelijking met een dwangarbeiderskamp.

Ten derde een stelling over dat je niet naar de film gaat als je uitgewoond bent.

luukve

• 247 berichten
  • 658 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Sleeping in the Cinema

Hier hebben ze het over de melatonine-aanmaak, specifiek in de bios. Kan een factor zijn dus.

Ze hebben het niet over after-lunch, maar je zult begrijpen dat een zware lunch hetzelfde weegt als een doorgaans diner met alle gevolgen van dien. Neem Arno's voorbeeld. Natuurlijk niet voor iedereen, maar niet iedereen valt ook in slaap in de bios.

Verder als je op het web googlet op 'dehydration leads to fatigue' zul je zien dat uitdroging ook een factor kan zijn.

Je zult verder ook wel weten dat na een paar glaasjes alcohol je soms ook even lekker een dutje wil doen.

Denk dus dat je van het idee moet afstappen dat bioscoopgangers niet alleen slapen uit verveling: zoals je zei, komt meer bij kijken.

Donucius

• 269 berichten
  • 128 stemmen

luukve schreef:

(quote)

Sleeping in the Cinema

Hier hebben ze het over de melatonine-aanmaak, specifiek in de bios. Kan een factor zijn dus.

Ze hebben het niet over after-lunch, maar je zult begrijpen dat een zware lunch hetzelfde weegt als een doorgaans diner met alle gevolgen van dien. Neem Arno's voorbeeld. Natuurlijk niet voor iedereen, maar niet iedereen valt ook in slaap in de bios.

Verder als je op het web googlet op 'dehydration leads to fatigue' zul je zien dat uitdroging ook een factor kan zijn.

Je zult verder ook wel weten dat na een paar glaasjes alcohol je soms ook even lekker een dutje wil doen.

Denk dus dat je van het idee moet afstappen dat bioscoopgangers niet alleen slapen uit verveling: zoals je zei, komt meer bij kijken.

Laat hem het zelf googlen, kan hij er nog wat van opsteken. Met zo'n instelling leer je toch nooit wat in het leven?

"Onwetendheid is de bron van alle kwaad. Ik weet slecht één ding: dat ik niets weet."

niethie

• 7319 berichten
  • 7002 stemmen

Ik ben bij een festival wel eens veel te laat een zaal binnen gerent waar ik direct neergeploft ben, om er na een goede tien minuten achter te komen dat is alsnog bij de verkeerde film zat. Vond het al zo vreemd dat er Spaans werd gesproken in een Italiaanse film. Nee mensen ik ben niet moeders slimste.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.