- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Zonder reclame wordt het kaartje, in dit geval de unlimitedpas, wellicht wel wat duurder. Doe mij dan die duffe filmpjes van Grolsch, Biovakantieoord en De Nationale Bioscoopbon maar. In België zullen er wel andere langdurige toppers zijn.
Hier moet ik mezelf achteraf toch wel corrigeren. Zou er best enkele euro's, laat zeggen 3, in de maand voor over hebben als ik de films zonder al die vervelende reclames zou kunnen zien.
Maar dan ook zonder die hinderlijke trailers van wat nog komen gaat. Bijvoorbeeld van Mulan heb ik ondertussen al redelijk wat in de smiezen over hoe het gaat, en van No Time To Die ben ik al weer iets vergeten, maar dat gaat me straks weer onheerlijk ingepeperd worden. Die verticale motorrit bijvoorbeeld.
Geen reclames en geen trailers, ik zou er zo 5 euro in de maand voor over hebben. Maar helaas is het voor de bioscoop alles of niets, en kunnen ze dit niet personaliseren.
robertinho
-
- 1512 berichten
- 2935 stemmen
Vandaag echt een heerlijke anti-ergernis meegemaakt in de bioscoop.
Ik ging naar Line of Duty, die om 19.00 uur zou beginnen. Maar ik was wat vroeger, wat dingen misgepland, en om 18.45 kwam ik mijn gereserveerde ticket afhalen. Meteen bij de balie werd al gezegd dat ik de enige kijker was. Dat is dan al een pluspunt natuurlijk.
In de zaal, waar normaal dan even een medewerker (v/m) wat regels komt uitleggen, kwam de medewerker nog voor 18.49 uur met de vraag of ik, omdat ik toch alleen was, er bezwaar tegen had dat de film meteen gestart werd.
Dat betekende om 18.50 de film. Uiteraard wel eerst de reclame, daar is voor betaald, maar je zit toch 10 loze minuten minder te wachten.
Goed gedaan, Movie Unlimited !!
Wat een luxe, een film die begint zodra je er bent!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat een luxe, een film die begint zodra je er bent!
Best tof ja. Anderzijds is het wel gek, want er had ook iemand die laatste 10 minuten nog bij de kassa kunnen staan die een kaartje wilde voor de film. Die mist dan misschien een stukje. Al valt zo iemand denk ik nog bij de reclames binnen.
Eigenlijk is bioscoopbezoek leuker geworden sinds de heropening 
Nu nog een keer iets aan die waanzinnige prijzen voor eten en drinken daar doen. Zakje chips, 3,50 enzo.
robertinho
-
- 1512 berichten
- 2935 stemmen
Is reserveren tegenwoordig niet verplicht?
Ben zelf nog niet geweest, ondanks Cineville. Ik kan heel slecht tegen die vliegveldvibe met nummertjes trekken, wachten, looppaden, richtingaanwijzers, etc.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Is reserveren tegenwoordig niet verplicht?
Ben zelf nog niet geweest, ondanks Cineville. Ik kan heel slecht tegen die vliegveldvibe met nummertjes trekken, wachten, looppaden, richtingaanwijzers, etc.
Haha shit. Je hebt helemaal gelijk.
Al zou je officieel nog naar de bios kunnen gaan, snel reserveren via de app en in die laatste 10 minuten de bios binnen lopen. Maar dat is wel heel vergezocht.
Verder zou ik niet vrezen voor de bios hoor. Ik merk zelf dat er niks veranderd is. Alleen dat een medewerker je nu naar je plek brengt. Waarbij je zelf echt wel kan vragen of je in een bepaalde hoek mag zitten. Verder is het heerlijk relaxed.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Was laatst bij Studio-K en daar viel het wel mee, ze vertrouwde er wel op dat je eigen aangewezen plaats kan vinden (loopt niemand met je mee) en netjes de zaal uit loopt (niet eerst rij 1 etc.). Vermoed dat het bij Pathe iets meer volgens de letterlijke regeltjes gaat dan bij een filmhuis.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
In Kinepolis was reserveren al langer verplicht. In die zin dat je niet je eigen stoel mocht kiezen in de zaal, maar op voorhand aanduiden bij de bestelling. Daar was ik vroeger wel sceptisch over, maar het had duidelijk z'n voordelen ook. Dit zal nu wel meer voorkomen bij andere bioscopen. Op zich niets mis mee, het is de film waar ik voor kom, niet een bepaalde stoel.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12840 stemmen
In Kinepolis was reserveren al langer verplicht. In die zin dat je niet je eigen stoel mocht kiezen in de zaal, maar op voorhand aanduiden bij de bestelling. Daar was ik vroeger wel sceptisch over, maar het had duidelijk z'n voordelen ook.
Vind ik sowieso wel een fijn systeem, alleen irritant als er alsnog iemand vlak naast je komt zitten in een niet-volle zaal, omdat je moet reserveren maakt dat het nog net iets nadrukkelijker 
Walter S.
-
- 1704 berichten
- 1361 stemmen
Vermoed dat het bij Pathe iets meer volgens de letterlijke regeltjes gaat dan bij een filmhuis.
Nee, behalve dat er iemand bij de ingang staat die kijkt/vraagt waar je wil zitten merk ik geen verschil. Behalve dan dat het 's Avonds veel rustiger is, overdag merk ik sowieso geen verschil, dan was het al rustig.
Ik kan trouwens ook gewoon tijdens de trailers nog naar binnen lopen. Ben soms wel eens wat later, is geen probleem. Pas als de film begonnen is is er geen entree meer.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Vind ik sowieso wel een fijn systeem, alleen irritant als er alsnog iemand vlak naast je komt zitten in een niet-volle zaal, omdat je moet reserveren maakt dat het nog net iets nadrukkelijker
Ja, als de zaal toch niet vol is ga je gewoon ergens anders zitten. Maar ik ken dit wel. Toen bioscoop Hengelo nog Pathé was, en je gewoon een plekje kon reserveren, heb ik meerdere malen ter elfder ure mijn plek veranderd. Je hebt inderdaad van die mensen die dan net vlak naast je willen zitten.
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
Ja, als de zaal toch niet vol is ga je gewoon ergens anders zitten. Maar ik ken dit wel. Toen bioscoop Hengelo nog Pathé was, en je gewoon een plekje kon reserveren, heb ik meerdere malen ter elfder ure mijn plek veranderd. Je hebt inderdaad van die mensen die dan net vlak naast je willen zitten.
Ik kan het me ergens wel voorstellen. Filmgezelschap wordt gemist 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Herkenbaar. Had ik in de bus ook altijd. Overal lege plekken en moet een stinkerd weer perse naast je gaan zitten 
Een vaste plek kiezen heeft zeker wel voordelen. Ik weet in 2009 nog wel bij de eerste keer Avatar.. Hele meute voor de zaal opgehoopt en allemaal naar binnen stormen en beuken voor de beste plekken. Vlak daarna is (mijn) Pathé overgegaan op gekozen plekken, waardoor iedereen gewoon chill die bioscoop in loopt.
Ben nu 4x naar de bios geweest na Corona, maar alle vier de keren overdag. Dan is er niks aan de hand. Gewoon lekker zelf je plek liezen in samenspraak met de medewerker.
Richardus
-
- 2128 berichten
- 1196 stemmen
Gister kwam eindelijk die Abnamro reclame niet meer voorbij...dus eigenlijk is dit geen ergernis meer, maar een opluchting 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4512 stemmen
Gister kwam eindelijk die Abnamro reclame niet meer voorbij...dus eigenlijk is dit geen ergernis meer, maar een opluchting
Party! Ik heb ooit de volle versie van 11 minuten moeten zien. Daar zat wel een mooi trackingshot in maar verder was dit pijnlijk slecht geacteerd en geschreven.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4512 stemmen
Vandaag was die weer terug.:(
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Lekker hoor, doet me denken aan de visafslag in Den Helder, waar altijd een heerlijke zilte geur hangt en een verkoelende zeebries. Alleen daarvoor zou ik al naar de bioscoop gaan.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Wel wat gênant die reclame ja, vooral omdat ik er zelf werk. 
aeverhoog
-
- 260 berichten
- 402 stemmen
Vandaag een record van 23 minuten voorfilmpjes dankzij de proloog van Tenet. Daar ergerde ik me niet zo aan. Ik erger me steeds vaker aan anderen met hun benen over of tegen de stoel. Als de eigenaar zich dan verplaatst voelt het alsof je een trap in je rug krijgt. Verbaasde me ook over hoe laconiek er door Pathé werd gedaan over het filmen van Muse Simulation Theory. Snel weer naar de kleine zalen van Tuschinski.
Richardus
-
- 2128 berichten
- 1196 stemmen
O zo intelligente cultureel hoogontwikkelde Westerlingen die meewarig (= minachtend) gaan zitten lachen om andere culturen die er wat magischer denken en redeneren op nahouden. Manman, wat zijn jullie toch ontwikkeld en beschaafd vergeleken met die naïeve barbaren! Bah, driewerf bah. (gister bij Öndög, en vaker. Dat bepaalde tenenkrommende gepensioneerde awthouse publiek)
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
O zo intelligente cultureel hoogontwikkelde Westerlingen die meewarig (= minachtend) gaan zitten lachen om andere culturen die er wat magischer denken en redeneren op nahouden. Manman, wat zijn jullie toch ontwikkeld en beschaafd vergeleken met die naïeve barbaren! Bah, driewerf bah. (gister bij Öndög, en vaker. Dat bepaalde tenenkrommende gepensioneerde awthouse publiek)
richiedoom
-
- 378 berichten
- 3729 stemmen
Hoe krom alle coronaregels toch wel niet zijn he...
Je komt gisteren aan bij Pathé Schouwburgplein voor de film Tenet. Netjes buiten in de rij op 1,5 m afstand van elkaar. Je komt binnen en er staat een vrouw van Pathé druk de 1,5 m afstand in de gaten te houden. Je QR code wordt op gepaste afstand van elkaar gescand. Bij eten en drinken kopen moet je afstand van elkaar bewaren, in de zaal zit je allemaal op 1,5 m afstand.
En dan....
De film is afgelopen en IEDEREEN vertrekt tegelijk in een kudde uit de zaal. 1,5 m afstand? nooit van gehoord. Het Pathé personeel ziet het en zegt er niks van. Compleet lachwekkend.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Je komt gisteren aan bij Pathé Schouwburgplein voor de film Tenet. Netjes buiten in de rij op 1,5 m afstand van elkaar. Je komt binnen en er staat een vrouw van Pathé druk de 1,5 m afstand in de gaten te houden. Je QR code wordt op gepaste afstand van elkaar gescand. Bij eten en drinken kopen moet je afstand van elkaar bewaren, in de zaal zit je allemaal op 1,5 m afstand.
En dan....
De film is afgelopen en IEDEREEN vertrekt tegelijk in een kudde uit de zaal. 1,5 m afstand? nooit van gehoord. Het Pathé personeel ziet het en zegt er niks van. Compleet lachwekkend.
richiedoom
-
- 378 berichten
- 3729 stemmen
Het is gewoon onmogelijk om te allen tijde 1,5 meter afstand te houden. Dat maakt voor mij de regels zo belachelijk. Want ik zeg wel dat we in de zaal netjes op gepaste afstand van elkaar zaten, maar om op mijn plek te komen moest ik wel eerst andere mensen in de rij passeren. Ik had eigenlijk gedacht dat er na afloop van de film wel mensen van Pathé de zaal in zouden komen om rij na rij aan te wijzen om te vertrekken maar niet dus. En dan nog ga je mensen passeren binnen 1,5 meter, dat is gewoon onvermijdelijk in een bioscoop.
Als zelfs onze minister Grapperhaus moeite heeft zijn eigen regels na te leven, ligt het dan aan ons mensen of aan de regels?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
En dan....
In de eerste weken van de heropening van de bios stond er elke keer een medewerker na afloop klaar, die mensen naar buiten waren begeleiden. Werkte best, al is het traag. Maar die mensen zijn er tegenwoordig niet meer, vreemd genoeg. En dan gaat iedereen inderdaad als een kudde weer de deur uit.
Maar goed, 1.5 meter. Het is sowieso een beetje lachwekkend. Het ene mag wel, het andere niet.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Vanavond bezoekje gepland naar de Kinepolis om Tenet te gaan zien en ik dacht "aha, ik heb nog een gratis ticket liggen dat ik kan inwisselen, helemaal ideaal". Bij het afrekenen moest ik echter nog steeds 1 euro betalen omdat het een lange film is
Wat een bende klojo's zijn dat eigenlijk toch, op hoeveel manieren kun je proberen om geld uit je bezoekers te kloppen.
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
Bijbetalen voor een lange film.
Dat hoor ik ook voor het eerst.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ja, die bedragen voor een film wisselen zo snel dat het me nooit eerder was opgevallen (ik kan me niet meer herinneren dat ik de laatste jaren ooit 2x achtereen hetzelfde heb betaald voor een film, er zit altijd wel een of ander addertje onder het gras) maar blijkbaar is het echt zo:
En effectief op mijn gratis ticket staat "Uitgezonderd supplementen" maar ik dacht dus dat dat enkel maar voor IMAX, 4DX, 3D of wat voor zooi hebben ze zo nog uitgevonden telde.. In ieder geval, ik ga duur voor 1 euro naar Tenet zien 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Vanavond bezoekje gepland naar de Kinepolis om Tenet te gaan zien en ik dacht "aha, ik heb nog een gratis ticket liggen dat ik kan inwisselen, helemaal ideaal". Bij het afrekenen moest ik echter nog steeds 1 euro betalen omdat het een lange film is
Wat een bende klojo's zijn dat eigenlijk toch, op hoeveel manieren kun je proberen om geld uit je bezoekers te kloppen.
What the fuck.
Hier moet je wel als je geen gold pashouder bent lappen voor bv Imax, Dolby Atmos of 3D, maar of de film nu 60 minuten of 160 minuten duurt maakt weer helemaal niks uit. Schandalig zeg.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Bij Kinepolis Enschede betaal je 60 cent extra voor een film langer dan 135 minuten.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Die Nederlandstalige grafmuziek bij Kinepolis is echt verschrikkelijk. Autotune emo-rap met een meezingende Maan of Borsato, als dat eindelijk afgaat kan de film alleen nog maar meevallen (behalve als je bij Tenet zit).