• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.963 gebruikers
  • 9.370.069 stemmen

Quibi

zoeken in:

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12834 stemmen

Bij Film > Video on Demand > Video on demand - VOD:

Iemand al zin in Quibi? ... Iemand al een quote van Scorsese gevonden?

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Onderhond schreef:

Iemand al zin in Quibi? ... Iemand al een quote van Scorsese gevonden?

Dear Lord.

Ik kan via Plex mijn complete collectie op mijn mobiel kijken, plus Netflix en Mubi via de native apps. Zelfs met treinreizen naar werk, noise cancelling headphones en een 6.3 inch Oled telefoon, doe ik dat praktisch NOOIT. Eigenlijk gewoon niet. Laat staan dat ik er extra voor zou betalen; het is gewoon niks. Zelfs niet met een HDR oled scherm en een 300 euro koptelefoon op je knars.

Dus ik ben héél benieuw hoe dit gaat lopen

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12834 stemmen

De innovatie blijkt te zijn dat de films zowel portrait als landscape geschoten worden, en je dus een ander perspectief krijgt afhankelijk van hoe je je telefoon draait ...

Doet me ergens wat denken aan het experimentje van Netflix met hun "interactieve film". Een compleet drama. Ik voorspel (of hoop) dat deze onzin dezelfde kant opgaat

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Sinds kort de bekijken.

Ben wel benieuwd of het wat is. Voelt nog iets te conceptueel aan dat het allemaal zo kort moet zijn. Maar wellicht is het wat.

Iemand al wat gezien? Eerste 3 maanden zijn gratis.

J. Clouseau

• 976 berichten
  • 1073 stemmen

De Standaard maakt me er niet echt warm voor.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12834 stemmen

Filmpjes gemaakt voor de smartphone

Volg het al een tijdje, maar lijkt me echt gedoemd om te mislukken. Althans, voor serieuze content.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Heb de proefperiode maar even gedaan. En zo een kookshow van 6 minuten kan nog wel grappig zijn voor mensen als ze in de trein zitten ofzo. Maar echt een fictie serie voelt al snel wat lame aan. Probleem is ook dat het bijvoorbeeld bij Most Dangerous Game dat het niet echt voelt als 6 minuten afleveringen. Maar gewoon een aflevering opgeknipt in zoveel delen. Dus 1 aflevering is voornamelijk 1 scene. Waardoor het idee ook niet helemaal werkt. Het is meer een concurrent voor Youtube, maar dat is wel gratis...

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Ghehe ik ben de enige die dit doet geloof ik hier.

Maar ik wil wel kudo's geven voor het horizon en verticaal kijken. Verticaal is zeker een lelijker kadrering, maar het werkt wel heel smooth en knap. Het neemt nooit simpel het midden. Dus het personage kan rechts staan in horizontaal mode, maar ik verticaal mode dus wel centraal of je krijgt een split screen. Waardoor het nog best aardig wegkijkt.

Wel een techniek die je waarschijnlijk zo moet aanleveren, maar op andere platforms zoals insta, facebook en youtube werkt dat geloof ik nog niet zo. Zou voor reclame uittingen erg goed kunnen werken.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.