- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- The Criterion Channel
The Criterion Channel
kaketoe
-
- 827 berichten
- 1708 stemmen
Kan er iemand ervaringen delen over The Criterion Channel? Of is dit uberhaupt niet beschikbaar voor Nederlandse IP's?
kaketoe
-
- 827 berichten
- 1708 stemmen
Ik zie nu pas dat je met een Nederlands IP geen account kan aanmaken. Ik bezocht de site in eerste instantie via een VPN verbinding. Verder lees ik dat dit alleen geldt voor het aanmaken van een account maar niet voor het afspelen van films. Ik ga een dezer dagen wel een trial account aanmaken om te testen of dit werkt.
kaketoe
-
- 827 berichten
- 1708 stemmen
Het is mij gelukt om een account aan te maken via een VPN verbinding met een Nederlandse creditcard. Tevens kan ik nu zonder VPN gewoon films kijken op The Criterion Channel.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Het is mij gelukt om een account aan te maken via een VPN verbinding met een Nederlandse creditcard. Tevens kan ik nu zonder VPN gewoon films kijken op The Criterion Channel.
Ah top! Deze maand loopt mijn Mubi abonnement af en ga ik ook eens The Criterion Channel proberen. Hoor meerdere geluiden dat het aanmaken van een account buiten Amerika niet zo'n probleem is.
Hoe bevalt het tot nu toe?
kaketoe
-
- 827 berichten
- 1708 stemmen
Zeer goed bevallen. Doordat mijn creditcard is verlopen zit ik nu even zonder, zodra ik mijn nieuwe ontvang zal ik weer een abonnement nemen. Voordelen t.o.v. MUBI vind ik het aanbod en het foutloos streamen vanuit de browser naar chromecast. Nadeel is het zoeken en met name het filteren van titels werkt niet echt soepel.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Heb inmiddels toch ook maar probleemloos een account aan gemaakt. Helaas is het via laptop (macbook) icm hdmi naar tv toch niet te bekijken. 
Unable to play video.
Sorry, this video cannot be played while your device is connected to this external monitor.
JP
-
- 620 berichten
- 262 stemmen
Unable to play video.
Sorry, this video cannot be played while your device is connected to this external monitor.
Welke browser gebruik je? Probeer Safari eens, dat verhielp bij mij het probleem.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Welke browser gebruik je? Probeer Safari eens, dat verhielp bij mij het probleem.
Jep. Does the job. Bedankt!
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Met Safari werkt het allemaal prima. Via HDMI hang ik hem aan de televisie (heb toch het idee dat de kwaliteit wat afneemt zodra ik het via chromecast afspeel.)
Vanmorgen even rondgekeken en The Big Heat opgezet. Goede kwaliteit en een interessant aanbod. Vind zelf de gethematiseerde collecties zeer interessant en de introducties, achtergrond info en interviews zijn leuke toevoegingen. Ga het nog wel even aanhouden denk ik.
Voordelen t.o.v. MUBI vind ik het aanbod en het foutloos streamen vanuit de browser naar chromecast.
Ook de beeldkwaliteit van CC is wat beter naar wat ik tot nu toe heb kunnen zien.
Eens. Je moet soms wat films tegenkomen. Wel fijn dat je alles direct in een kijklijst kunt toevoegen.
kaketoe
-
- 827 berichten
- 1708 stemmen
Ierland is nu ook geblokkeerd om een account aan te maken dan wel te activeren. Met behulp van de Chrome extensie Hola is het alsnog gelukt.
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Ik zie nu pas dat je met een Nederlands IP geen account kan aanmaken.
Overigens, ik besef dat dit bericht drieënhalf jaar oud is. Maar ik betaal voor de dienst en kan probleemloos kijken!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Wel zonde. Dan kan dat dus niet meer op dit moment.
kaketoe
-
- 827 berichten
- 1708 stemmen
Account aanmaken + creditcard toevoegen (mag gewoon een Nederlandse zijn) heb je een VPN voor nodig. Daarna kan je gewoon zonder VPN de content bekijken.