• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.057 acteurs
  • 198.998 gebruikers
  • 9.371.620 stemmen

Video on demand - VOD

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

neo schreef:

Ik neem aan dat je voor die aanvullende videotheek per film betaald?

Dat was eerst wel zo, maar sinds kort zijn de aanvullende videotheek films gratis te zien als je een abonnement hebt.

Hoeveel films er nu in totaal te zien zijn via de videotheek dat weet ik zo gauw niet. Sowieso tientallen titels.

EDIT: Hier vind je een lijst van beschikbare titels voor Nederland waarin ook de videotheek titels zijn opgenomen.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

kappeuter schreef:

EDIT: Hier vind je een lijst van beschikbare titels voor Nederland waarin ook de videotheek titels zijn opgenomen.

Ze zeggen van Netflix wel eens dat er te weinig variatie is, maar voor die lijst moet je toch wel écht into the heavy arthouse zitten om daar wat nuttigs uit te halen. Voor mij de reden MUBI vooralsnog te mijden.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Ik ging vroeger wel eens naar Cinema Cartoons in Antwerpen. Omdat de bioscopen gesloten zijn, heb ik een film bekeken via hun site waar je een film kan kopen of huren. Maar nu zie ik dat die film (Ema) niet in het overzicht staat van Moviemeter onder de Video on Demand bij Lumière. Worden die overzichten bijgewerkt? Ik wou nog meer via die site zien en had gehoopt dat ik hier het ineens een overzicht kon terugvinden. Maar dat is blijkbaar niet volledig.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Film Pegasus

Er lijkt sprake van een bug bij het Lumière overzicht. Ema had getoond moeten worden in het overzicht.

En ik zie dat bestaande links in het overzicht de verkeerde url hebben en een foutmelding geven.

We gaan het uitzoeken!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Onderhond schreef:

Ze zeggen van Netflix wel eens dat er te weinig variatie is, maar voor die lijst moet je toch wel écht into the heavy arthouse zitten om daar wat nuttigs uit te halen. Voor mij de reden MUBI vooralsnog te mijden.

Zegt de man die de meest obscure films kijkt...

Moet wel Japans zijn, niet Zuid-Koreaans.

Je kijkt nog wel oude Buster Keaton films.

Maar goed ik denk dat je het inderdaad niet moet doen, tenzij je je masochistische trekken wilt uitbuiten.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Maar arthouse staat niet gelijk aan obscuur. MUBI staat voor mij dan ook niet voor specifiek voor obscuur, eerder voor "internationaal drama dat zichzelf erg serieus neemt". Da's niet echt mijn niche.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Overnamegevecht rond Chinese Netflix voorlopig gepauzeerd - Emerce

Emerce schreef:

De overnamegesprekken die Alibaba en Tencent afzonderlijk van elkaar hebben gevoerd met zoekmachine Baidu over de verkoop van videodienst iQIYI zouden voorlopig zijn gestaakt. iQIYI wordt vaak vergeleken met Netflix.

Het beursgenoteerde iQIYI bestaat al 10 jaar, maar heeft nog nooit winst gemaakt. Het aantal gebruikers en de omzet lopen zelfs terug. Om te overleven wil iQIYI 1 miljard dollar ophalen, tenzij er een verkoop plaatsvindt.

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

kappeuter schreef:

Film Pegasus

Er lijkt sprake van een bug bij het Lumière overzicht. Ema had getoond moeten worden in het overzicht.

En ik zie dat bestaande links in het overzicht de verkeerde url hebben en een foutmelding geven.

We gaan het uitzoeken!

Is hier al meer nieuws over?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Film Pegasus schreef:

Is hier al meer nieuws over?

Nee helaas nog niet. Ik zal het nog eens navragen als ik de beheerders weer spreek.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ziggo uitpakweken - Met de leukste films voor de decembermaand:

Ziggo schreef:

Het zijn weer Uitpak Weken! Elke dag is een feestdag met de leukste films voor de decembermaand. Vertrouwde titels om eindeloos van te genieten én korting op de nieuwste huurfilms. En je hoeft niets te activeren want je kijkt de films gewoon via je tv-menu of via Ziggo GO. Speciaal voor Ziggo klanten.

Uitpak Weken: gratis films in december - ziggo.nl

Dit is het aanbod t/m 16 december. Vanaf 17 december staat er weer een nieuwe selectie films.

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Vraagje aan mensen die wel meer gebruik maken van VOD. Ik heb al een Netflix abonnement dat ik deel met mijn zus en zit niet te springen om nog extra abonnementen te nemen bij andere diensten. Het is wel interessant om losse films te huren. Via Lumière vind ik wel af en toe iets. Zijn er nog platforms waar ik terecht kan - vanuit België ! - om losse films te huren zonder eerst abonnementen of zo te nemen?

Edit: en ik betaal niet met kredietkaart, via Lumière kan je dat gewoon via bancontact.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Bancontact ken ik niet.

Je kunt bijv. iTunes tegoed kopen in winkels vanaf 15 euro. In Nederland kun je die bijv. kopen bij AH en bij Hema, in België misschien ook wel. Je voert de code en pincode op de kaart in op iTunes en je tegoed is dan geldig.

Op iTunes heb je een (beperkt) aanbod van films voor €0,99

iTunes huurfilms voor slechts € 0,99

Google heeft een bijna even breed aanbod van films. Hoe de betaling daar gaat weet ik niet.

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Stomme vraag, maar je kan iTunes enkel bekijken via Apple veronderstel ik? En dat heb ik niet.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Geen stomme vraag hoor.

AppleTV app kun je installeren op diverse platforms en smart-tv's, daar heb je niet per se een AppleTv kastje voor nodig.

Mocht je nog een wat oudere tv hebben dan wordt het misschien moeilijk.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Film Pegasus schreef:

Vraagje aan mensen die wel meer gebruik maken van VOD. Ik heb al een Netflix abonnement dat ik deel met mijn zus en zit niet te springen om nog extra abonnementen te nemen bij andere diensten. Het is wel interessant om losse films te huren. Via Lumière vind ik wel af en toe iets. Zijn er nog platforms waar ik terecht kan - vanuit België ! - om losse films te huren zonder eerst abonnementen of zo te nemen?

Edit: en ik betaal niet met kredietkaart, via Lumière kan je dat gewoon via bancontact.

Dalton: Haal een filmfestival in huis | werkt op een gelijkaardige manier.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Op Cinetree.nl kan je ook naast het abo ook losse films huren. Iedereen vist wel wat in dezelfde vijver, want die films daar vind je ook elders, maar toch.

Nadeel is wel dat je moet betalen per credit card of Ideal. Maar voor de rest vanuit België perfect mogelijk.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Film Pegasus schreef:

Op Avila - avilafilm.be kan je ook terecht per film. Lijkt me zowat qua genre op Mubi.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Discovery start SVoD-dienst discovery+, opvolger van Dplay - Telecompaper

Telecompaper schreef:

Discovery heeft met discovery+ een vervolg gegeven aan zijn SVoD-dienst Dplay. De nieuwe dienst is per direct live. Discovery+ kost EUR 3,99 per maand of EUR 39,99 per jaar. Bestaande Dplay-abonnementen worden automatisch overgezet naar discovery+. Het bevat content van de Discovery tv-kanalen Discovery, TLC, ID, Animal Planet, HGTV, Food Network, Motortrend, BBC en nieuwe discovery+ Originals. Eurosport volgt later.

Meer info:

Dplay wordt discovery+ inclusief Eurosport | Totaal TV - totaaltv.nl

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Hoeveel kosten de top 12 grootste streamingdiensten in Nederland? | Filmtotaal filmnieuws

1. Netflix: 7,99 euro (basis), 10,99 euro (standaard), 13,99 euro (premium)

2. Amazon Prime Video: 2,99 euro, 30 dagen gratis

3. Disney+: 6,99 euro (vanaf 21 februari 8,99 euro)

4. Videoland: 4,99 euro (met reclame), 7,99 euro (plus, zonder reclame), 9,99 euro (premium), 14 dagen gratis

5. Ziggo Movies & Series: 6,95 euro, voor Ziggo abonnees

6. Apple TV+: 4,99 euro, 7 dagen gratis

7. NLZiet: 7,95 euro, eerste maand gratis

8. NPO Start Plus: 2,95 euro

9. Film1: van zo'n 9,95 tot 15 euro (varieert per aanbieder)

10. MUBI: 9,99 euro, eerste 3 maanden 1 euro.

11. Picl: 8,50 euro voor premièrefilms | 4,99 euro

12. CineMember: 9,99 euro, 14 dagen gratis

Ik overweeg wel dit jaar naast Netflix ook Prime te nemen. Het bedrag is spotgoedkoop.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Aanvulling:

Als je via iTunes of AppleTV Prime Video neemt, betaal je €2,49 per maand

(enige nadeel is dan dat je geen gratis verzending bij Amazon hebt).

3 maanden gratis MUBi

Ontvang een maand films kijken cadeau bij Cinemember:

Cinemember schreef:

Als je nu een maandelijks opzegbaar abonnement neemt, je abonnement heractiveert óf alvast verlengt, betaal je voor de eerste twee maanden slechts €9,99 i.p.v. €19,98.

Gebruik hiervoor deze vouchercode: CINSWLSVUVN

Deze code is door iedereen te gebruiken.

Het voordelige abonnement bij Videoland was niet beschikbaar voor AppleTV toen ik het eind 2020 nam.

AppleTV+ krijg je een jaar gratis als je een nieuw Apple product aanschaft.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Nog maar een erbij:

’s Werelds eer­ste streaming­dienst voor ver­schil­lende media - Filmkrant

Een streamingdienst die naast films en series ook podcasts en audioboeken aanbiedt, dat bestond nog niet. Deze week heeft Tribes Media de primeur. De Nederlandse startup biedt drie gecureerde platforms met vooral niche-aanbod dat gericht is op liefhebbers van horror, sciencefiction en animatie die niet aan hun trekken komen bij de mainstream platforms.

Het Myst-platform is gewijd aan spanning. Hier zijn films en series te vinden in de categorieën misdaad, horror en sciencefiction. Glitch biedt animatiefilms. En Selego is bedoeld voor liefhebbers van cult en avant-garde cinema die doorgaans slecht te vinden is. Myst, Glitch en Selego zijn vanaf vandaag beschikbaar voor web, Android en iOS in veertig landen in Zuid-Amerika en Europa, waaronder Nederland.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

9 euro per 'platform', das pittig voor hoeveel er nu opstaat (Glitch heeft 5 animatiefilms, de rest is shorts. En 2 oude podcasts).

Ik applaudisseer het gecureerde aspect wel, maar ik reken mezelf niet genoeg tot 'de gefrustreerde niche liefhebbers' dat ik hier direct een abo op overweeg. Weekje op proef blij ik trouwen wat karig vinden om iets fatsoenlijk te testen, maar ik ben benieuwd of dit wat wordt en of ze hun beoogde publiek van het bestaan van Myst, Selego en Glitch op de hoogte gaan brengen en of ze die blijven kunnen binden.

Alledrie die diensten voor 9 euro had me beter geleken, tenzij ze er rap meer content op gaan zetten.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ja mee eens. Ik juich het initiatief ook toe, vooral animatie.

Ik weet niet hoe popular de Prime Video Channels zijn maar misschien kunnen ze zich daarbij aansluiten om een hogere exposure te krijgen. Misschien gaat de revenue dan omhoog, zodat ze eerder hun targets kunnen halen.

(Ik stoor me een beetje aan de marketingtaal op hun site, 'Brands' )

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Mooie clickbait titel, Manners

Ik zie het in zo'n vaart niet lopen, eigenlijk.

Plus: wat cartoons betreft is het bedrijf in één klap de koning, van SpongeBob Squarepants tot Avatar: The Last Airbender.
Poehpoeh, shut up and take my money

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Hoe vaak de media iets al een Netflix killer hebben genoemd. Disney+, HBO Max?

Geen enkele dienst zal Netflix 'killen'. Het wordt gewoon wat drukker in de vijver dus krijgt iedereen net iets minder van de taart, maar Netflix zal het juist het minst raken vermoed ik.

Ja ik link bij voorkeur niet naar die site, staat niet in de lijst van meest gerespecteerde bronnen...

Simon Smith (crew films)

• 1374 berichten
  • 4512 stemmen

Dit lijkt het hoofdtopic van het subonderdeel VOD van de site, is het dan niet handig om dit topic vast te zetten bovenaan de lijst?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.