menu

Film / Genres en landen / Films met de hand gefilmd

zoeken in:
Ik ben erg fan van films waarin een personage uit het verhaal zelf filmd, tot nu to ken ik:

- The Blair Witch Project
- The Blair Witch Project 2
- [Rec]
- Cloverfield

Wie kent er meer?

606
de remake van [REC] ???

Diary of the Dead (wel erg slecht trouwens maar goed)
Zusje

IcU
Ik dacht dat de Blair witch project 2 juist wel gewoon was gefilmd, en niet meer zo'n hand cam film was.

Pastichio Rocker
Probeer 'Guy', 'The Last Broadcast', 'Cannibal Holocaust', 'Diary of the Dead' en 'The Zombie Diaries' ook eens.

En 'C'est Arrivé près de chez Vous' is ook wel zo'n soort film.

606
IcU schreef:
Ik dacht dat de Blair witch project 2 juist wel gewoon was gefilmd, en niet meer zo'n hand cam film was.

Dat dacht ik dus ook

Irréversible mag zeker niet onvermeld blijven. Trouwens wel een film waarin misselijkheid op de loer ligt; is het niet vanwege de gruwelijke taferelen danwel vanwege het vaak onmogelijk te volgen camerawerk.

Uit den boze!
Ik bekijk geen films om er kotsmisselijk van te worden

speranza
Irréversible en [Rec]

IcU
Het recente, toch niet recente Paranormal Activity.

CAnnibal Holocaust (voor een gedeelte)

Het wordt wel bijna alleen maar voor horror gebruikt. Ik hoop toch dat ze er weer eens iets anders mee gaan doen.

Ik hoop het niet want filmen uit de losse pols als in first person is kwalitatief gezien hoogt bedenkelijk.

Ik vind het ook niet de meest interessante techniek, laat staan de mooiste. Maar ik kan me niet voorstellen dat alleen horror er iets leuks mee zou kunnen doen. Die horrorfilms boeien mij verder ook niet zo. The Blair Witch Project, Diary of the Dead, Cannibal Holocaust en soortgenoten zal ik waarschijnlijk nooit zien. REC en Paranormal Activity heel misschien.

Ik kan alleen Festen noemen waarin op een non-griezelmanier gebruik gemaakt werd van zo'n losse filmstijl, maar eigenlijk telt die niet mee met de eis dat het gefilmt moest zijn door een personage.

Alles van Dogma95.

Inland Empire

Gast
geplaatst: vandaag om 03:50 uur

geplaatst: vandaag om 03:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.