- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Combinatie verschillende genres
Combinatie verschillende genres

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik wil Dr. Strangelove toch echt geen drama noemen en de films van de Coens al helemaal niet. Dé perfecte mix tussen humor en drama vond ik in The Truman Show.

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik wil Dr. Strangelove toch echt geen drama noemen
Ik wel.
en de films van de Coens al helemaal niet.
Hoe wil je Barton Fink, Miller's Crossing en The Hudsucker Proxy dan kwalificeren?

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Zelf vind ik het voor een drama toch wel een vereiste dat je met de hoofdpersoon moet kunnen meeleven. Dat element is in Dr. Strangelove toch verder te zoeken, omdat de personages (met uitzondering van misschien mandrake) onsympathiek zijn.
Nou noem je net twee films van de Coens die ik niet ken, maar drama kan ik me maar moeilijk bij de Coens indenken. Miller's Crossing vond ik ook verre van een drama, om dezelfde reden als Dr. Strangelove. Wel een goede misdaadfilm. En trouwens ook geen komedie.

starbright boy (moderator films)
-
- 22030 berichten
- 4831 stemmen
Dé perfecte mix tussen humor en drama
Happiness

Onderhond
-
- 87461 berichten
- 12526 stemmen
Solondz was ook de eerste waar ik aan dacht. Een film als About Schmidt ook, maar eigenlijk ben ik het er zelf niet mee eens. Het drama in die films dient voor mij enkel ter versterking van de humor.
Vooral in Solondz' films zijn de personages en gebeurtenissen enkel schietschijven voor lachsalvos. Als dramas falen die films compleet.

djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Tja... Geen enkele van opgenoemde films vond ik echt een geslaagde combinatie (paar nog niet gezien ook). Het komediegehalte aan American Beauty ontgaat me zelfs geheel.

Wouter
-
- 18698 berichten
- 3051 stemmen
Bij genremengers denk ik toch meer aan From Dusk till Dawn...
Of om maar een beter geslaagd exemplaar te noemen: Gremlins dat horror en een familiefilm combineerde. Of Shawn of the Dead: horror & komedie.

Wouter
-
- 18698 berichten
- 3051 stemmen
Solondz was ook de eerste waar ik aan dacht. Een film als About Schmidt ook, maar eigenlijk ben ik het er zelf niet mee eens. Het drama in die films dient voor mij enkel ter versterking van de humor.
Vooral in Solondz' films zijn de personages en gebeurtenissen enkel schietschijven voor lachsalvos. Als dramas falen die films compleet.
Happiness is een van de beste dramafilms ooit, vind ik. Ondanks alle humor.

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Tja... Geen enkele van opgenoemde films vond ik echt een geslaagde combinatie (paar nog niet gezien ook). Het komediegehalte aan American Beauty ontgaat me zelfs geheel.
Bij mij was het juist zo dat het drama bij AB niet werkte.

mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Fight Club , nog zo een geweldige film die moeilijk in een hokje is te plaatsen ..

kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Bij combinatie van drama en humor denk ik aan One Flew over the Cuckoo's Nest.
Dit is overigens niet hetzelfde als een combinatie van drama en comedy, want 'comedy' is OFotCN zeker niet.

fridaythe13th
-
- 23 berichten
- 7 stemmen
In De Site > Algemeen > horror/thriller ???:
Ik snap eigenlijk niet wat ze bedoelen met een "horror-thriller" film.
Bedoelen ze er mee dat het gedeeltelijk horror is en gedeeltelijk thriller ( dus minder eng dan een gewone horror) of horror en thriller samen ( enger dan een gewone horror ).

JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2268 stemmen
Zit het niet zo ?
Horror is gericht op gore.
Thriller is gericht op spanning.
= Een mix van spanning en gore.

fridaythe13th
-
- 23 berichten
- 7 stemmen
Zit het niet zo ?
Horror is gericht op gore.
Thriller is gericht op spanning.
= Een mix van spanning en gore.
Ja kan.
Maar waarom is "halloween 2" dan een "horror" , dan zou het toch een thriller moeten zijn omdat er geen gore in komt alleen maar spanning ?

JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2268 stemmen
Op IMDB staat er wel horrorthriller. Alleen op Moviemeter niet. Precies het fijne daarvan weet ik niet.

fridaythe13th
-
- 23 berichten
- 7 stemmen
Op IMDB staat er wel horrorthriller. Alleen op Moviemeter niet. Precies het fijne daarvan weet ik niet.
hmm blijkbaar dan toch een horrorthriller dus
ok