• 13.884 nieuwsartikelen
  • 171.809 films
  • 11.444 series
  • 32.486 seizoenen
  • 634.792 acteurs
  • 197.269 gebruikers
  • 9.231.820 stemmen

Combinatie verschillende genres

zoeken in:

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik wil Dr. Strangelove toch echt geen drama noemen en de films van de Coens al helemaal niet. Dé perfecte mix tussen humor en drama vond ik in The Truman Show.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Ik wil Dr. Strangelove toch echt geen drama noemen

Ik wel.

The One Ring schreef:

en de films van de Coens al helemaal niet.

Hoe wil je Barton Fink, Miller's Crossing en The Hudsucker Proxy dan kwalificeren?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Zelf vind ik het voor een drama toch wel een vereiste dat je met de hoofdpersoon moet kunnen meeleven. Dat element is in Dr. Strangelove toch verder te zoeken, omdat de personages (met uitzondering van misschien mandrake) onsympathiek zijn.

Nou noem je net twee films van de Coens die ik niet ken, maar drama kan ik me maar moeilijk bij de Coens indenken. Miller's Crossing vond ik ook verre van een drama, om dezelfde reden als Dr. Strangelove. Wel een goede misdaadfilm. En trouwens ook geen komedie.

starbright boy (moderator films)

• 22030 berichten
  • 4831 stemmen

The One Ring schreef:

Dé perfecte mix tussen humor en drama

Happiness

Onderhond

• 87461 berichten
  • 12526 stemmen

Solondz was ook de eerste waar ik aan dacht. Een film als About Schmidt ook, maar eigenlijk ben ik het er zelf niet mee eens. Het drama in die films dient voor mij enkel ter versterking van de humor.

Vooral in Solondz' films zijn de personages en gebeurtenissen enkel schietschijven voor lachsalvos. Als dramas falen die films compleet.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Tja... Geen enkele van opgenoemde films vond ik echt een geslaagde combinatie (paar nog niet gezien ook). Het komediegehalte aan American Beauty ontgaat me zelfs geheel.

Wouter

• 18698 berichten
  • 3051 stemmen

Bij genremengers denk ik toch meer aan From Dusk till Dawn...

Of om maar een beter geslaagd exemplaar te noemen: Gremlins dat horror en een familiefilm combineerde. Of Shawn of the Dead: horror & komedie.

Wouter

• 18698 berichten
  • 3051 stemmen

Onderhond schreef:

Solondz was ook de eerste waar ik aan dacht. Een film als About Schmidt ook, maar eigenlijk ben ik het er zelf niet mee eens. Het drama in die films dient voor mij enkel ter versterking van de humor.

Vooral in Solondz' films zijn de personages en gebeurtenissen enkel schietschijven voor lachsalvos. Als dramas falen die films compleet.

Happiness is een van de beste dramafilms ooit, vind ik. Ondanks alle humor.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

djelle schreef:

Tja... Geen enkele van opgenoemde films vond ik echt een geslaagde combinatie (paar nog niet gezien ook). Het komediegehalte aan American Beauty ontgaat me zelfs geheel.

Bij mij was het juist zo dat het drama bij AB niet werkte.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Fight Club , nog zo een geweldige film die moeilijk in een hokje is te plaatsen ..

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Bij combinatie van drama en humor denk ik aan One Flew over the Cuckoo's Nest.

Dit is overigens niet hetzelfde als een combinatie van drama en comedy, want 'comedy' is OFotCN zeker niet.

In De Site > Algemeen > horror/thriller ???:

Ik snap eigenlijk niet wat ze bedoelen met een "horror-thriller" film.

Bedoelen ze er mee dat het gedeeltelijk horror is en gedeeltelijk thriller ( dus minder eng dan een gewone horror) of horror en thriller samen ( enger dan een gewone horror ).

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2268 stemmen

Zit het niet zo ?

Horror is gericht op gore.

Thriller is gericht op spanning.

= Een mix van spanning en gore.

JDSsmetje schreef:

Zit het niet zo ?

Horror is gericht op gore.

Thriller is gericht op spanning.

= Een mix van spanning en gore.

Ja kan.

Maar waarom is "halloween 2" dan een "horror" , dan zou het toch een thriller moeten zijn omdat er geen gore in komt alleen maar spanning ?

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2268 stemmen

Op IMDB staat er wel horrorthriller. Alleen op Moviemeter niet. Precies het fijne daarvan weet ik niet.

JDSsmetje schreef:

Op IMDB staat er wel horrorthriller. Alleen op Moviemeter niet. Precies het fijne daarvan weet ik niet.

hmm blijkbaar dan toch een horrorthriller dus

ok

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.