menu

Film / Genres en landen / Films over geesten

zoeken in:
Chloe Moretz
Ghost Ship?

The Sixth Sense?

Ghost uit 1990 is een zeer goede film, maar ik weet niet of je dat soort van films zoekt?

een serie van Stephen king: Kingdom Hospital

Chloe Moretz
Wat dacht je van Stay Alive misschien niet echte geesten maar toch. Rose Red is toch wel 1 van de beste geesten films ooit gemaakt.

Volgens mij nog niet vermeld, maar "Kollegiet" mag zeker niet ontbreken.

Myortvye Docheri

combi
ghost busters.

mirrors, erg goeie film,
1408
the shining

Chloe Moretz
Darkness Falls

Christa22 schreef:
Ik heb vroeger eens een film gekeken over een geest die in een lamp zat (nee geen aladdin )
Het was zo een staande witte lamp en in die bol verscheen steeds een gezicht van een kwaadaardige geest.
Die lamp stond op een zolder volgens mijn.
Weet iemand welke ik bedoel?

The Lamp denk ik. Op moviemeter staat ie als The Outing.

High Spirits .

matthijs_013 schreef:
Hoi!

Ik zoek naar horrorfilms (of documentaires) over geesten óf mythes. En dan niet naar van die nepgeesten die je wat schrikmomenten willen bezorgen, maar meer naar de wat realistische kant (of geesten echt bestaan), waardoor het juist het idee is wat je bang maakt. Kent iemand een film, naast de Blair Witch Project?

Heb er één die 100% voldoet aan je eis.
Ik wil zoiezo meer aandacht voor de film, namelijk noroi.
Een documantaire stijl aziatische horror.
Kippenvel bezorgende film, heerlijk naturel geacteerd, handycam achtig gefilmt (Alleen dan niet zo overdreven schuddend) rare typetjes en een eind scéne waar me mond van openviel.

Daarom ook een top10 plek, is gewoon een film die je moet zien als je van geest films houd.

Dragonfly slecht? Ik vind dat een goede film. Is ook niet eng bedoelt denk ik hoor. Ik vind dat meer een drama.

@Nandini80: 13 Ghosts is idd een leuke film. Lekker vreemd.

Kevin Costner is op zich al drama

4BIA is een leuke collectie van 4 thaise geestenfilms. Alle 4 totaal verschillend van elkaar.

Chloe Moretz
The Exorcism Of Emily Rose?

Spooked? Die is als ik het goed begrijp als documentaire opgezet.
Of het echt is of niet ga ik niet over oordelen.
Ik heb de film zelf (nog) niet gezien. Maar hij lijkt me wel interessant.

De film Deathtunnel is een soort vervolg op Spooked en speelt in hetzelfde gebouw. Dit is echter gewoon een speelfilm.
Die heb ik wel gezien, maar dat is te lang geleden om een duidelijk oordeel over te geven.

Chloe Moretz
Zijn films over geesten meer thriller of horror?

Daar denkt iedereen anders over, mij maakt het niet echt uit maar als ik er één zou moeten kiezen zou het horror zijn.

Ik zie ze meer als horrorfilms aangezien het een occult thema betreft. Maar ja, een genre is een rekbaar begrip natuurlijk.

laten we als genre horrorthriller zeggen

Max en Joep
Witchboard
Witchboard 2: The Devils Doorway

vond ik vroeger donders eng

The Entity blijft de engste, die heb ik op een gegeven moment s nachts uitgezet en s ochtends in het licht pas af durven kijken.
brrrr, sowieso een eng genre, geesten, seances etc, krijg daar altijd mierentietjes van

Chloe Moretz
The Eye is ook echt een enge geestenfilm!Hij is ook echt vet

Ben nu Dead End aan het pindakazen. Die is vast veel beter

Chloe Moretz
Wat is pindakazen?Ik hoop dat je Dead End ook een waardeloze film zult vinden, want als het over geesten gaat dan zou je toch echt films als Amityville Horror moeten zoeken

Over welke Amityville heb je het eigenlijk al die maanden al? Het origineel of de remake uit 2005?

Chloe Moretz schreef:
Wat is pindakazen?Ik hoop dat je Dead End ook een waardeloze film zult vinden, want als het over geesten gaat dan zou je toch echt films als Amityville Horror moeten zoeken

Pindakazen = downloaden.

Waarom hoop je dat hij het ook slecht vind?

Chloe Moretz
Halcyon schreef:
Over welke Amityville heb je het eigenlijk al die maanden al? Het origineel of de remake uit 2005?
Welke denk je?

Chloe Moretz
Chloe Moretz schreef:
The Eye is ook echt een enge geestenfilm!Hij is ook echt vet
The Unborn (2009) is ook een spookfilm!Van de producers van The Amityville Horror 2005) The Unborn ga ik volgende week kijken in de cinema

Unborn is gewoon weer één van de vele slechte aftreksels uit hollywood, beetje zoals The eye en The grudge..

Chloe Moretz
jeroentjuhhhhh schreef:
Unborn is gewoon weer één van de vele slechte aftreksels uit hollywood, beetje zoals The eye en The grudge..
Als ie op The Eye lijkt dan is het zeker een film voor mij

Gast
geplaatst: vandaag om 16:34 uur

geplaatst: vandaag om 16:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.