- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Tienerfilms uit de 80's
Tienerfilms uit de 80's
matthijs_013
-
- 3627 berichten
- 5290 stemmen
Ik was even elk genre afgegaan, maar deze bestond nog niet. Ik ben hard op zoek naar typische jaren 80 tienerfilms. Typische romantische komedies (mag ook drama).
Ik had tot nu toe:
- The Breakfast Club
- Some Kind of Wonderful
- Pretty in Pink
- Sixteen Candles
- Can't Buy Me Love
- A Night in the Life of Jimmy Reardon
- For Keeps?
- The Pick-up Artist
- Revenge of the Nerds
Ik hoop dat ik hiermee een beetje aangeef wat ik bedoel en dat ik verder geholpen kan worden.
(edit: reden dat ik vind dat dit een nieuw topic verdient, is omdat de 80's tienerfilms toch redelijk anders zijn dan van tegenwoordig)
citybird
-
- 4964 berichten
- 4080 stemmen
Porky's
Better Off Dead...
Ferris Bueller's Day Off
Footloose
Pretty in Pink
Private Resort
Risky Business
Weird Science
The Outsiders
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
- St. Elmo's Fire
- About Last Night...
- Something Wild
beavis
-
- 6595 berichten
- 14091 stemmen
zeker een cool genre!!
je hebt al bijna alle john hughes films genoemd, savage steve holland is de enige regisseur die daar qua 80's teen comedy aan kan tippen, alles met john cusack uit die tijd is cool (latere john cusack films films zijn meestal ook cool, maar daar hebben we het nu niet over). paar minder bekende die niet snel genoemd zullen worden, maar die je zeker moet uitchecken zijn the legend of billy jean, get crazy en the wild life. summer school schiet nog te binnen, adventures in babysitting, out of bounds, gotcha, tuff turf, mannequin... ik vergeet vast nog een hele boel, maar deze en alle boven genoemde titels zijn wel de echte highlights van het genre denk ik.
voorlopers van het genre: animal house, rock n roll highschool
een recente film die toch écht wel in het 80's rijtje past: the new guy
mikey
-
- 28611 berichten
- 5034 stemmen
St elmo..s is toch een yuppenfilm??
net niet 80's maar erg goed:pump up the volume
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Alles met Anthony Michael Hall natuurlijk (The Breakfast Club, Weird Science, Sixteen Candles), The Outsiders met vele bekende gezichten (Matt Dillon, Rob Lowe, Patrick Swayze, Tom Cruise) en Fast Times at Ridgemont High met een piepjonge Sean Penn!
Gizzmann
-
- 5616 berichten
- 2657 stemmen
Ferris Bueller's Day Off
Gizzmann
-
- 5616 berichten
- 2657 stemmen
Up the Creek is er ook een, maar is wel best slecht. Hij is echter wel grappig omdat hij zo idioot is
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
- License to Drive
- Teen Wolf
- Teen Wolf Too
- Mystic Pizza
- Lucas
- My Bodyguard
- 3:15
- Stand by Me
- Rumble Fish
- Diner
- River's Edge
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Meatballs
En een hele hoop slashers...
filmandmusic
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Hallo, Ik ben op zoek naar titels van die typische jaren 80 tienerfilms:
Ik heb zin om nog eens enkele van die typische jaren 80 tienerfilms te bekijken. Luchtige films met humor, simpel plot, goeie soundtracks, mooie acteurs. Enfin het lekker oppervlakkige werk dus... Verstand op nul! Nu ja als het een beetje uitdagender is is het ook geen probleem hoor
Gooi er maar wat titels tegenaan want ik ben niet echt thuis in het subgenre.
mikey
-
- 28611 berichten
- 5034 stemmen
Porkys pretparadijs niet vergeten!!