menu

Film / Genres en landen / Films met goede slachtpartijen

zoeken in:
Ligt het aan mij of kan ik nauwelijks van zulke films vinden?

Ik wil eigenlijk een soort van film die afspeelt in de Middeleeuwen. Of daarvoor met de Romeinen of Germanen. Iets episch, tactisch en cool zoals Braveheart of Attila de Hun (TV film?).

Het hoeft overigens niet alleen maar romeinen te zijn, maar slachtvelden in de toekomst/fantasy setting zijn ook wel grappig, hoewel ik ze niet vaak zie, dan behalve in Star Wars/Lotr. Ik vind alles best, maar aub. geen moderne oorlogsvoering zoals A Bridge too far bijvoorbeeld.

Films die ik gezien heb zijn meestal de populaire versie's. Troy, Gates of heaven, King Arthur. Ik vind zulke films wel leuk, maar niet spectaculair. Achilles die duizende trojanen binnen een knipoog afslacht zonder gewond te raken vind ik bijvoorbeeld niks, het moet tactisch interessant zijn (Braveheart).

PS: The patriot is wel cool, maar dat is uitzonderlijk

De finale van THE WILD BUNCH...?!

J.T.O schreef:
(...) Troy, Gates of heaven, King Arthur.

Je bedoelt Kingdom of Heaven, neem ik aan?

Dogie_hogan: Bedankt, ik zal het wel even bekijken.

Tsjidde: Ja, je hebt gelijk =3

Misschien is Last Samurai iets voor jou?

- THE ALAMO

- MUNICH: alle aanslagen bij elkaar opgeteld...?!

Reinbo
Idi I Smotri
Saving Private Ryan
Apocalypse Now

Spartacus

Lord of the Rings

Waterloo (vooral tactisch er goed)

Ran

The Last Samurai vond ik maar niks, maar ik wil geen moderne oorlogsvoering ondanks het zeer tactisch is =b (Bedankt voor raad though)

Spartacus, Ran zien er indrukwekkend uit =3

Remi
Gladiator

Ik heb in m'n jeugd diverse films gezien met bloederige veldslagen tussen de Amerikaanse Noord- en Zuid- staten, alsmede bloederige veldslagen met indianen. Daarnaast zijn er over de Mexicaanse oorlogen ook slachtpartijfilms gemaakt. Alsmede films met veldsla- gen tussen Spanjaarden en de Inca's. Helaas, de titels van al die films weet ik niet meer zo 1-2-3, wel nog enige namen uit die films, als gen. Custer, Pancho Villa, gen. Grant, Geronimo, keizer Maximiliaan.

En, wanneer je alle slachtpartijen geinventariseerd hebt, ter afsluiten een bezoek aan 't slachthuis?

battle royale

AHWA
Kill Bill Vol.1

lowhusky
saving private ryan

Ben Hur

- Buffalo Bill (uitroeien bisons).

Cannibal Holocaust (uitroeien schildpadje)

- Asterix & Obelix (afslachting Romeinen)

Kozure Ôkami (Lone wolf and Cub)

Jeepers Creepers 2

Scarface ( de motorzaag )

Saving Private ryan uiteraard.

Voor tactisch:
Gettysburg

De opzet van dit topic in de eerste post en de titel zijn nogal misleidend. Er word gezocht naar historische-tactische 'veldslag-films'. Mischien een idee de titel van het topic te veranderen en de 'slachtpartijenfilmsuggesties' naar een ander topic te verplaatsen.

Daar zit wat in. Maar een goede slachtpartij is ook redelijk tactisch of niet?

Braveheart voor het eerst stond ik soms echt met verbazing hoe alles is uitgewerkt. (De 1ste front van de tegenstander opeens....) Maar iets in vorm van Lord of the Rings is ook amuserend

film_kaza
Lord Of The Rings 1,2,3

Saving Private Ryan

the gladiator is een goeie film met een goeie slacht partij

IcU
Hoe kan Braindead nog niet genoemd zijn? (Grasmaaier)

streeter schreef:
Voor tactisch:
Gettysburg

Dan kan je er gelijk ook Gods and Generals (prequel van Gettysburg) bij doen. Al moet je er wel ff goed voor gaan zitten, want hij duurt wel erg lang en is bij vlagen redelijk langdradig.

mmm wat is nog niet opgenoemd=p, alexander,zitten 2 slachtpartijtjes in, en azumi een beetje onbekende japanse film.ook goede slachtfilm

Shogun Assassin!
The Killer
Hard Boiled
A Better Tomorrow

Hier vallen serieus wag slachtoffers en bloedvergieten

Gast
geplaatst: vandaag om 18:31 uur

geplaatst: vandaag om 18:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.