• 155.417 films
  • 9.296 series
  • 27.653 seizoenen
  • 604.240 acteurs
  • 346.319 gebruikers
  • 8.760.629 stemmen

Meest onderschatte genre

zoeken in:

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

veron35 schreef:

the Postman staat wel in meer top 10s dan Stalag 17 die jij erin hebt staan. Iedereen die ik ken en die die 2 films hebben gezien snappen er niks van dat ze zo geflopt zijn. De meeste mensen die ik ken vinde ze heel goed. Kevin is een van mijn (en van veel familileden en kennisen) favoriete acteurs. En hij speelt ook in veel goed gewardeerde films zoals JFK, Thirteen Days en The Untouchables.

lol als je een discussie aan wilt gaan prima, maar kom dan met goede argumenten

Postman 323 stemmen 8 mensen hebben hem in hun top 10. Waarvan er 4 op minder dan 50 films gestemd hebben (3 zelfs minder dan 20). Vrij beperkt dus. 323/8= 1 top 10 notering per 40 stemmers.

Stalag 17 218 stemmen 6 mensen hebben hem in hun top 10. Waarvan er 5 meer dan 200 stemmen hebben uitgebracht en 3 meer dan 1000. Een wat gerichtere keuze dus. 218/6= 1 top 10 notering per 35 stemmers.

Gewoon scorebord journalistiek dus.

Verder heb jij stalag niet gezien dus een waarde oordeel heb je niet. En dat AL jouw kennissen en familie hem zo verschrikkelijk goed vinden als acteur heeft waarschijnlijk meer te maken met hun beperkte weet van acteurs (namen als James Stewart, Tony Leung of Henry Fonda zullen hun waarschijnlijk weinig tot niks zeggen)

Postman en Waterworld zijn gewoon aardige producties die totaal niets te zoeken hebben in enige toplijst.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Mijn famielie houd ook heel veel van Italiaanse westerns, dus Henry Fonda kennen ze heel goed (vooral mijn vader, hij is helemaal weg van Henry ). Ik denk dat alleen ik en 2 van mijn tantes James stuwart kennen (hij is goed, maar hij heeft wel een vreselijk accent). De rest houd niet zo van oude films. En ik vind chineese films echt verschikkelijk, dus van die tony heb ik nog nooit gehoort. Zo te zien is hij ook niet heel bekend aangezien er maar 5 films met hem op moviemeter staan en maar 2 ervan boven de 100 stemmen uitkomen . Maar van de wat nieuwere acteurs weet mijn halve familie best veel. Mijn oom en tanten hebben meer dan 300 dvd's thuis (de meesten films tussen 1990 en 2006). Mijn neef (ander huis) heeft er meer dan 150 (zecht hij, wat ik ook wel kan geloven). En ik zo rond de 350 dvd's en 150 videobanden. Ik hoor ook wel eens dat er huizen met maar 20 dvd's zijn (hoe houden ze het vol ). Met de vergelijking bij The Postman en Salag 17 moet ik je wel gelijk geven...

Maar ik ben heel eigenwijs dus je veranderd niet hoe ik denk. Ik blijf The Postman en Waterworld heel erg onderschat. En ik ben lang niet de enige die dat vind.

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

mmmz interesseert deze psomming mij? eeeeh nee. Blijf jij lekker eigenwijs. Prima. En doe wat aan je Nederlands. Die 15 spelfouten in je verhaal lezen niet echt lekker weg.

606

• 23728 berichten
  • 11630 stemmen

Wouters schreef:

mmmz interesseert deze psomming mij? eeeeh nee. Blijf jij lekker eigenwijs. Prima. En doe wat aan je Nederlands. Die 15 spelfouten in je verhaal lezen niet echt lekker weg.

is het nou leuk om iemand zo af te kraken over de nederlandse taal,

doe jij nooit een spelfout maken ???

en laat iemand dan ook een eigen smaak hebben en lekker zijn verhaal doen,

vind het erg kinderachtig.

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

"doe jij nooit een spelfout maken ?? "

mmmz laat ik maar mijn mond houden.

Ik viel hem ook niet echt aan ofzo maar goed.

En hij mag zijn eigen smaak hebben, hij deed alleen een uitspraak over de algemene waardering van die film en dan mag ik daar mijn mening over geven 606. Hij kwam met vergelijkingen die nergens op sloegen, dus dan mag ik daar mijn mening over geven.

welkom op het medium dat een forum heet !

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Wouters schreef:

Ik heb dislexie. Ik denk dat je het zo schrijft.

606

• 23728 berichten
  • 11630 stemmen

Wouters schreef:

"doe jij nooit een spelfout maken ?? "

mmmz laat ik maar mijn mond houden.

Ik viel hem ook niet echt aan ofzo maar goed.

En hij mag zijn eigen smaak hebben, hij deed alleen een uitspraak over de algemene waardering van die film en dan mag ik daar mijn mening over geven 606. Hij kwam met vergelijkingen die nergens op sloegen, dus dan mag ik daar mijn mening over geven.

welkom op het medium dat een forum heet !

kijk wouters even nadenken voor je wat zegt en opschrijft

dat hebben ze mij ook vaak gezegd

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

mijn excuus, dat had ik natuurlijk niet voorzien. En ik heb niks opgeschreven in bovenstaand bericht waar ik niet achter sta 606.

X__Liesjj

• 329 berichten
  • 586 stemmen

Komedie word vaak erg onderschat want toch winnen de meest diepere films vaak de oscars. En als een komedie een dan wint is het vaak een combi met drama zoals Forrest Gump.

Film Pegasus (moderator films)

• 29847 berichten
  • 5071 stemmen

Een onderschat en soms wat vergeten genre is Musical. Een genre dat mij ook niet altijd ligt, maar ik moet toegeven dat dit ook klassiekers in zijn genre heeft. Maar meestal worden die wat opzijgeschoven als vrouwenfilms of melige troep. Nochtans horen die tot de klassiekers, iedereen kent wel bekende musicalliedjes en ze halen soms vrij veel Oscars binnen:

Oliver! (5 Oscars)

West Side Story (10 Oscars)

Gigi (9 Oscars)

My fair Lady (8 Oscars op 12 nominaties)

Cabaret (8 Oscars) beste film ging toen naar Godfather

Amadeus (8 Oscars) blijkbaar de enige 'musical' die wat aanvaard wordt...

Mary Poppins (5 Oscars op 13 nominaties)

Sound of music (5 oscars op 10 nominaties)

Verder nog vergeten klassiekers: White christmas, Jazz Singer, Band wagon, ...

mikey

• 27824 berichten
  • 4731 stemmen

hollywood is ook zoooo oubollig dat ze zoveel oscars gaven aan the sound of mary poppins te vrselijke films toch?

Wouter

• 18566 berichten
  • 2956 stemmen

Die films zijn ook al een tijdje geleden gemaakt...

beiden geweldig, trouwens

Film Pegasus (moderator films)

• 29847 berichten
  • 5071 stemmen

mikey schreef:

hollywood is ook zoooo oubollig dat ze zoveel oscars gaven aan the sound of mary poppins te vrselijke films toch?

Nee, wel zo bekend geworden dat ze al op voorhand onterecht hun tegenstanders hebben. Mary Poppins is nu eenmaal een familiefilm en daar slaagt de film sterk in. Mooi verhaal, songs, acteerwerk, animatie, entertainment. Klinkt soms wat kinderachtig de nummers, maar het is dan ook evengoed voor de kleintjes. En Sound of music heeft met de achtervolging door de nazi's meer in z'n mars dan enkel do-re-mi, een gedeelte dat ook voor een familiepubliek bedoeld is. Deze films hebben meer in hun mars (qua verhaal en acteerwerk) dan de moderne gedrochten zoals Moulin Rouge of Chicago. Zeer onderschat genre imo dat al in veel gevallen wordt afgescheept als 'fout' en al op voorhand door veel filmliefhebbers al veroordeeld zijn voor ze de film nog maar gezien hebben.

mikey

• 27824 berichten
  • 4731 stemmen

Film Pegasus schreef:

Nee, wel zo bekend geworden dat ze al op voorhand onterecht hun tegenstanders hebben. Mary Poppins is nu eenmaal een familiefilm en daar slaagt de film sterk in.

gedeelte dat ook voor een familiepubliek bedoeld is
Ik vind het best, alleen begrijp ik niet waarom ik dan gillend ben weggerend tijdens deze films.. En ik niet alleen, ook onpartijdige kijkers als familieleden (deze film is nu ook verboden). Ik zie ook wel dat er kwaliteit in zit, maar de kitsch is gewoon dodelijk. Waarom denk je anders dat er jaarlijks 100-en travos gillend in de bioscoop zitten bij deze films??

P8rb

• 10773 berichten
  • 1762 stemmen

komedies zijn een beetje onderschat, je ziet ze zelden met een hoge score.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

P8rb schreef:

komedies zijn een beetje onderschat, je ziet ze zelden met een hoge score.

Pulp Fiction

One Flew over the Cuckoo's Nest

Fight Club

American Beauty

Forrest Gump

La Vita È Bella

Snatch.

Simon

Lock, Stock and Two Smoking Barrels

Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb

Trainspotting

Die staan tog allemaal in de top 100.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Documentaires.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

veron35 schreef:

(quote)

Pulp Fiction

One Flew over the Cuckoo's Nest

Fight Club

American Beauty

Forrest Gump

La Vita È Bella

Snatch.

Simon

Lock, Stock and Two Smoking Barrels

Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb

Trainspotting

Die staan tog allemaal in de top 100.

Ik denk niet dat deze films werden bedoeld met komedies. Buiten La vita Bella en Dr. Strangelove allemaal zwarte humor. Psychologische films, zoals ik ze noem, hebben het genre komedie als een kers op de taart, wat mij betreft.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Horror is volgens mij redelijk onderschat altijd.. weet niet waarom, er bestaan voortreffelijke horrorfilms.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.