menu

Mijn Updates +
Film / Genres en landen / Documentaires

zoeken in:

Bedankt maar deze heb ik reeds gezien. Ik zoek echter nog docu's over het genre opzich!

Onlangs nog een hele goede docu gezien: "When Kids Get Life"
Over het jeugdsanctierecht in de VS. Zeker een aanrader voor iedereen die een beetje geïnteresseerd is in maatschappelijk, ethische onderwerpen.
De docu staat niet op IMDb. Op deze site vind je meer info over de DVD en een transcriptie van de docu.

Mug
En staat wel op imdb overigens.

de documentaire 'Oorlog in woord en beeld' is echt een heel goede serie van documentaires over oorlogvoering door de eeuwen heen, ik heb zelf een paar delen.
- trojaanse oorlogen
- romeinse veldslagen & Julius Caesar
- de kruistochten
er zitten veel actiebeelden in en reconstructies enzo, ook tests met wapens die laten zien welke beter waren enzo. echt best wel lache

Ik heb juist Not Quite Hollywood: The Wild, Untold Story of Ozploitation! bestelt. Lijkt me wel een leuk en interessant!

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=qHCWe4EzU94

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

In Film > Genres en landen > Prachtige documentaires online!:

Voor de liefhebbers: op de site van Holland Doc / Holland Doc 24 zijn On Demand meer dan 700 documentaires te bekijken!

Zo zijn er dossiers met documentaires over seksualiteit, landen als China, integratie, het onderwijs, muziek en nog veel meer andere interessante onderwerpen.

Of dossiers met films van documentairemakers als Heddy Honigmann, Jos de Putter, Wim Schepens en Bregtje van der Haak.

Neem een kijkje in het Kijk en Luister depot en laat je verrassen door zoveel online te bekijken materiaal via: Holland Doc Kijk en luister - hollanddoc.nl

kos
Dat is inderdaad erg, erg prettig!

Weet iemand of dit een goede documentaire is?
En waarom staat die niet op moviemeter?

First 100 Years Of Cinema - - DVD - freerecordshop.nl

Dick2008
1) Het is al een wat oudere dvd. Ik hou er zelf niet van, want het is een verzameldvd dan zit je weer opgescheept met fragmenten die niet je leuk vindt. Mijn ervaring is dat er ook enorm veel gekletst wordt. Het kan wel helpen om je kijk op films te verbreden.

The First 100 Years: A Celebration of American Movies (1995) (TV) - imdb.com

2) Geen idee. Dit wordt dan je eerste toevoeging.

Zal wel een reden zijn dat hij hier niet op staat lijkt me.

Dick2008
Nee hoor. Er staan heel veel films en documentaires nog niet op, vooral oudere films. Je kan altijd vragen, als je wilt dat hij op de site komt. Meestal laat ik het maar, ik stem gewoon bij IMDb, net zo gemakkelijk. Die documentaire van jouw heeft wel een hoog gemiddelde en 111 stemmen, dus dat is niet slecht.

In Film > Genres en landen > Docu Tsjetsjenië:

Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om het te vragen maar toch,

Weet iemand een Documentaire over de oorlogen in Tsjetsjenië?
Over de Aanvallen op de hoofdstad Grozny ook.

Ik weet dat 1 van de publieke omroepen er ooit 1 had, maar ik heb geen flauw idee meer welke. (ging over de Maikop brigade).

Kan iemand me helpen

Alvast bedankt

In Film > Genres en landen > Documentaires over regisseurs:

Ik ben op zoek naar Documentaires over Film regisseurs waar in zij hun visie geven op hun werk.
Ik wil Regisseur worden en ben daarom op zoek naar mensen die vertellen over hun vak

Alvast bedankt

Klik. Voldoet niet helemaal als jouw omschrijving maar dit gaat je wel liggen denk ik.

Probeer ook naar audio commentaar tracks te luisteren.
Die van Carpenter zijn leuk maar weinig informatief. Bogdanovich zijn weer wat saai maar heel informatief.. etc.

Het is toch documantaires kapp.

Probeer ook de documentaires "My Enemy's Enemy" en "Simon Mann's African Coup: Black Beach aka "Vuil Spel om Olie" te kijken als je de kans ooit nog eens krijgt!
Over smerige (politieke) spelletjes, onder andere van Amerika!

Ik wil als aanraders Jesus Camp, Foute Vrienden & The English Surgeon noemen.

Echt hele aardige documentaires!

Een definitie van Wikipedia:
Een documentaire is een montage van radio-, televisie- of filmopnames die een beeld geven van een politiek, wetenschappelijk, maatschappelijk of historisch onderwerp. Ook een soort documentaire is een registratie van een evenement zoals een concert, een theater-, cabaret-, of operavoorstelling, een sportwedstrijd e.d. Soms worden deze live vertoond.

Documentaires zijn vaak informatief van aard. Soms pogen documentaires een objectief beeld te geven van een onderwerp, maar soms wordt juist de nadruk gelegd op de subjectieve visie van de filmmaker.

Van diezelfde wikipedia pagina een definitie die de organisatie “World Union of Documentary“ gaf in '48
“Met documentairefilm wordt bedoeld alle methoden van opname [...] van enig aspect van de realiteit door ofwel feitelijke filmopname ofwel door een integere en gerechtvaardigde reconstructie, om daarmee een beroep te doen op zowel verstand als gevoel, met als doel het stimuleren van het verlangen naar en het vergroten van menselijke kennis en begrip, en het eerlijk tonen van problemen en oplossingen daarvan op het terrein van economie, cultuur en menselijke relaties.”
Uit de voorbeelden haal ik vooral: informatief en weergave van werkelijkheid. Dit is volgens mij problematisch voor de kijker.

Enerzijds kun je een geheel fictieve film maken die veel over de werkelijkheid zegt(informatief is), anderzijds kun je ook een docu in bepaalde mate ensceneren, dwz fictieve elementen toevoegen(al dan niet voor de kijker opvallend), terwijl het toch een docu blijft. Ik heb moeite dit genre te definieren, dat maakt het ook wel spannend voor mij.

Hopelijk zijn er users die verder kunnen uitwijden over wat de grenzen van dit genre dan wel zijn, of die mij kunnen verwijzen naar relevante literatuur.

Geniale film inderdaad!

Thanks!

Lowlands (2009) schijnt een MEESTERWERK te zijn over Vermeer en Nederland !!! Heb deze docu nog niet gezien ...

https://www.youtube.com/watch?v=vtJFTJCOoW0

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=R1RjC0OvZmM

Nog niet op MM:
Unauthorized: The Harvey Weinstein Project (2010) - IMDb

In Film > Toplijsten en favorieten > De ontdekkingen van 2011:

Ik denk dat veel mensen wat betreft documentaires dan meteen de link leggen met een paar 'talking heads'-documentaires of dingen als Earth en March of the Penguins.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:51 uur

geplaatst: vandaag om 22:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.