• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.545 stemmen

Wat zijn jouw klachten tegenover de gemiddelde fantasyfilm?

zoeken in:

C2000

• 7 berichten
  • 6 stemmen

Mijn klachten:

- De protagonist en de antagonist zijn in bijna elke fantasyfilm tegenpolen van elkaar. Het hoofdpersonage is alleen maar goed, en zijn rivaal is een en al kwaad. Dat systeem komt alleen goed op z'n recht in kinderfilms. Als een film volwassenen moet aantrekken, dan moeten ze de karakters beter uitwerken. In vele gevallen is een antagonist een vlak karakter (en daar moet er verandering in komen!).

- "Er komt een personage die opeens aan jouw zijde staat." Hierin is er geen logica te vinden. Je maakt ook niet "opeens" een vriend in de realiteit. Het zou beter zijn mocht het ontwikkelen van een relatie in beeld gebracht worden. Dat doen de meeste scenaristen niet. Ze gebruiken een "samengebracht door het lot"-systeem, waarbij een personage zich verplicht voelt om zich bij het hoofdpersonage aan te sluiten.

Wat zijn jouw klachten tegenover de gemiddelde fantasyfilm?

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Heb je misschien voorbeelden C2000? Ik herken niet zo wat je zegt, of je moet met fantasy superheldenfilms bedoelen. Dat goed-kwaadverhaal doet zich in heel veel films voor, niet alleen bij fantasy.

Mijn grootste klacht tegen de gemiddelde fantasyfilm is dat het gemiddeld is , maar ik ken genoeg goede fantasyfilms.

C2000

• 7 berichten
  • 6 stemmen

arno74 schreef:

Heb je misschien voorbeelden C2000? Ik herken niet zo wat je zegt, of je moet met fantasy superheldenfilms bedoelen. Dat goed-kwaadverhaal doet zich in heel veel films voor, niet alleen bij fantasy.

Mijn grootste klacht tegen de gemiddelde fantasyfilm is dat het gemiddeld is , maar ik ken genoeg goede fantasyfilms.

Ik bedoel niet alleen de superheldenfilms, maar ook de fantasyfilms met o.a. een soort van middeleeuwse setting. Buiten Game of Thrones, ken ik heel weinig films en series in het genre die niet meedoen aan het typische goed-kwaadverhaal. George R. R. Martin was een van de weinigen die van deze formule afweek.

Ik kan niet zo'n goede voorbeelden opnoemen: het goed-kwaad verhaal is duidelijk te zien in Snow White and the Huntsman(film die een beetje gebaseerd is op een sprookje). Ik kan wel meer videogames opnoemen die niet aan mijn punten voldoen. Hoewel deze een fantasyverhaal hebben, horen ze volgens mij niet in dit forum thuis.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.